Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2011 12:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
ha Johannes prachtig weer , volg je weer dikke daf ,

vraagje ik denk meer voor Wim ,waarom zitten de luchttanks in de lengte ,op somige foto's zitten ze in de brredte en andere weer i nde laengte ,het is geen commentaar ,meer een weetje van o ja dus daarom , ruimmte misschien bij een kort chasis

succes met de bouw

Gerard

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2011 12:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 24 jul, 2008 18:20 pm
Berichten: 624
Woonplaats: Menheerse
Ik zou het niet weten.misschien omdat de eerste 2600 op het chassis van de DO gebouwd was :?:

Bij de eerste 2600 serie zaten ze anders als bij de later series
en bij trekker en motorwagen zat er ook verschil in ,de plaatsing van de accu's en luchtketels,lengte ,breedte :brouw:

_________________
Wim
VISBEEN/////
Nieuwe-Tonge Holland
1925-heden
88 Jaar een begrip in Transport,60 jaar feedback voor DAF


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2011 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ik heb wel gemerkt dat bij een 3,10 m wielbasis het allemaal maar net tussen de spatborden van de vooras en achteras past dus met een iets grotere dieseltank ga ja al de mist in.
Waarschijnlijk zijn daarom bij de volgende update van het ontwerp de accubakken en de ketels een kwart slag gedraaid?
Anderzijds zou men de accu's ook in de cabine hebben kunne plaatsen zoals wel meer gebruikelijk was bij niet kantelcabine's.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 apr, 2011 23:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Mooi hoor Johannes. Om uit een dip te geraken ga je zoiets bouwen :?: .
Dat je nog maar veel dips mag krijgen dan :lol: :lol: .

Netjes gedetailleerd. Vooral je remsysteem ziet er zeer goed uit. Ik kende dit systeem niet, maar het is dan ook van voor mijn tijd. Mijn eerste truck was een 2800 uit 1977.

Succes maar weer.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 apr, 2011 15:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
haaai inzagers

Wim gaf weer raad .!!!!!! do chassis

en de accu's in de cabine, ben je gek gek geworden , :brouw: toen die tijd hadden de accu's no gaatjes inde dopjeszitten ,om te ontluchten , lijkt me niet echt veilig .

en weer een vraag aan Wim , de ratelrem die erop zit wim ,dat was zeker omdat ze toen nog met vacuum remmen reden ,lucht weg niet remmen , volgens mij.

johannes je maakt weer een juweeltje.!!!!!

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 apr, 2011 17:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
weer vraag ..............

wim als ik het goed begrijp is een dka de eerste type .!!!!!! 2600

enne, johannes ,ik zit nu bijna 3 jaar op het forum ,en lees veel over daf volgens mij is alles wat je doet verantwoord historisch , het 1 heeft het zus de ander zo . toch ????

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 apr, 2011 17:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Nee Gert,

De eerste types hadden een Leyland 11,1 liter DP motor.....de latere 2600's hadden de naar 11,6 liter vergrote Leyland motor die door DAF ontwikkeld en gebouwd was en dus uit de DK serie kwamen.
Je zou dat 2600 boek toch eens moeten aanschaffen....leuk leesvoer :brouw:

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 apr, 2011 18:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
ha Arjan ,

Ik lees me te pletter , blijf scherp , maar vond net tekeingen van een eerste type stond dka en de 2de zeg maar die iets hoger stond dkb dus ik dacht ................................... fout dus . maar waar is dan die a en b van ???????????? rest mij de vraag

gr gerard :oops:

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 apr, 2011 18:10 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
De DKB???....nee man, da's het vijfde type!! :lol:
De DK is pas bij de derde versie ingevoerd.
Overigens heb ik iets gejokt in mijn vorige post.....de originele 2600 had een Leyland P-680 motor.....pas in de tweede versie kwam de DP, die door DAF licht gewijzigd was ( zuigerkop veranderd ).

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 apr, 2011 18:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
ha arjan

op oudedaftechniek.nl ,heb ik een berg gevonden jammer weer van mij ,dacht dat ik iets wist gewoon niet he dkb 5e type ??????????

en bouwen ben ik ook depri van geworden ,toen ik johannes en zegers ,en bryan zie bouwen ,en iedreen die ik vergeet .

ga maar een andere hobby zoeken .zoiets als ehuuuuuuuuuuu lucifers aansteken en wijn drinken , dat lijkt me simpel :brouw:

ps wat een kennis heb je ongelooflijk arjan

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement