Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 19 apr, 2011 20:06 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Boeken Gert....boeken.
Maar laten we nu weer terug gaan naar het bouwverslag van Johannes' DAF.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 apr, 2011 12:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
gertje schreef:
en de accu's in de cabine, ben je gek gek geworden , :brouw: toen die tijd hadden de accu's no gaatjes inde dopjeszitten ,om te ontluchten , lijkt me niet echt veilig.

Bij alle Mercedes LP met vaste cabine stonden ze toch in de cabine hoor!
Heb onlangs gezien bij een moderne Peterbilt dat ze onder de passagiersstoel stonden.
Bij mijn Vito staan ze zelfs onder MIJN stoel :shock: (en me nog nooit ongemakkelijk gevoeld)
En bij vele moderne personenauto's zitten ze ergens onder de achterbank.
Dus Gert, dat idee is nog zo gek niet................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 apr, 2011 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
ja inderdaad nu kan dat , met de onderhouds vrije accu's , maar30 jaar geleden ,kon / moest je ze nog regelmatig bijvullen ,en er zat een ontluchtings dopje op met gaatjes ,mag ook een keer meegemaakt hebben dat de accu begon te roken van de spaningsafname ,was geen prettig geurtje , maar goed oude tijden weer he .

ze zijn gelukkig beter geworden ,,,,,,,,,,

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 mei, 2011 23:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Omdat ik nu al een paar weken vrije tijd heb besteed aan het 1:1 modelbouwen had ik geen tijd voor het op schaal modelbouwen. Vanmiddag een middagje vrij en wat zitten prutsen aan het chassis van de 2600.
Ondertussen had ik de remleidingen al verder afgemaakt en een basic kabelboom aangebracht en vond het wel eens tijd de bonte verzameling in een universele kleur te zetten om in ieder geval de plamuurpunten te zien.
Viel me niet eens tegen, hierna nog wat electrakabels verder aanbrengen en wat plamuren en dan tijd voor het chassisbeige.
De achterste veersteunen van de achterveren heb ik toch maar aangepast (zie opmerking Wim :mrgreen: ) en waarschijnlijk gooi ik er ook nog een andere achterbalk tegenaan, deze moet verder naar binnen in het verlengde van de veersteunen.
Dit n.a.v. de inspiratie die ik opgedaan heb bij het bezoek aan de loodsen van Ad Verdel waar een prachtige 1e generatie DAF 2600 was te zien. Opvallend het ontbreken van schokbrekers op de achteras (was toen een luxe optie) het externe brandstoffilter, geen schokbreker onder de cabine maar een rubber en toch ook hele typische details aan de cabine die je niet van de plaatjes uit de boeken haalt.
En het hele chassis was gelast dus geen geklooi met boutkopjes 8)
Maargoed, plaatjes zeggen meer dan woorden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na deze week komt er meer tijd beschikbaar en zal ik eens een grote inhaalslag doen want de Leemans Magirus en deze moeten nog af voor de brouwersdag.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 mei, 2011 11:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
ingzagers schreef:
Omdat ik nu al een paar weken vrije tijd heb besteed aan het 1:1 modelbouwen had ik geen tijd voor het op schaal modelbouwen. Johannes


Ook een DAF Johannes?

Mooie update weer. Wat mij bij deze modellen steeds weer opvalt is de lengte van het chassis, of liever gezegd; hoe kort zo'n chassis is :o
De wielen die er onder staan, zijn toch de wielen die er onder horen of toch niet??

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 mei, 2011 12:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
DAF 2100 Onne, van de band gelopen in 1986 en op kenteken gekomen 1987 :?

Tja, de chassis waren toen aan de korte kant. Evenals Eric pas ik een kort chassis met een wielbasis van 3,10 toe. alternatief is een 3,60 wielbasis maar die vond ik dan net weer te lang voor de combinatie met de kastentrailer die erachter komt.
De wielen zijn die van de Magirus trouwens, wielen voor de DAF zijn ook al klaar maar kunnen i.v.m. de afwijkende naafkleur nog niet in elkaar gelijmd worden (altijd zo moeilijk afplakken)

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 mei, 2011 13:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hey Johannes,
Net chasis geworden zo , met mooi leidingwerk , en weer mooi in de (grond) verf zoals we gewend zijn van jou .Nu ik nog , maar dat schiet niet op!! Maar ik ga hem wel meebrengen naar de brouwersdag .
Is het de 1:1 Daf 2100 van je buurman toevallig?
groeten Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 mei, 2011 17:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
Ha johannes ,


Prachtig, prachtig ,helemaal mooie , strak diebladveer met die krul .

Ik had persoonlijk voor de lange wielbasis gekozen ,dan ziet iedereen duidelijk dat het om een 1e generatie type gaat .

succes Gerard

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jun, 2011 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Nu ik dan even pas op de plaats moet maken met het Volvo FL project even wat zitten prutsen met de DAF.
Op zoek naar een voor die tijd passende oplegger had ik al een tijdje de AMT Racetrailer op het oog.
Assen iets verder uit elkaar geplaatst, nieuwe wielen eronder en iets meer ruimte gemaakt onder de zwanenhals op fatsoenlijk een auto eronder te kunnen laten draaien.
Maar telkens wanneer ik "aankoppel" ziet mijn oog dat er iets niet klopt.
Maar wat?
Lengte valt binnen de wettelijke maximale lengte van toen. Plaats van het tandemstel voldoet aan die van een DAF Eurotrailer. De steekmaat van de assen is voldoende. Bandenmaat? Ik weet het niet. :?

Afbeelding

Afbeelding

Wellicht dat ik teveel tegen al dat witte aankijk en geeft die strip in de achterwielen ook een vertekend beeld.
De oplegger wordt "mijn" blauw en groen, het blauw loopt tot van de onderzijde tot iets van een centimeter boven de wielenkasten van de oplegger en de rest daarboven wordt van de felle groen. Het strookt met de blauw-groen verdeling van de trekker.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jun, 2011 16:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 24 jul, 2008 18:20 pm
Berichten: 624
Woonplaats: Menheerse
De vooroverbouw trailer oogt veel te kort :shock:

_________________
Wim
VISBEEN/////
Nieuwe-Tonge Holland
1925-heden
88 Jaar een begrip in Transport,60 jaar feedback voor DAF


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement