Vanmiddag dan maar begonnen met het priegelwerk.
Eerst na een weekend niks gedaan te hebben moeten ontdekken dat de vloerpan 3 mm naar voren moest dus die losgehaald en opnieuw op het chassis verlijmd.
Toch nog iets van de motor moeten verwijderen om de cabine maar vooral de cabinesteun te kunnen plaatsen.
Vanavond dan de instapsteunen gemaakt, gemakshalve heb ik wat maten op papier bij de foto gedaan.
En vanavond ook al gespoten zodat ze morgen onder de vloerpan gelijmd kunnen worden. Zal nog wel het nodige passen en uitmeten/uitvullen worden maar die tolerantie heb ik al ingebouwd.
De streepjesondergrille kon nu ook aan de grille verlijmd worden, de grille is van hetzelfde geribde plaatmateriaal als de bovenliggende grote broer.
De tankbanden moesten er ook nog op, ik zie nu wel dat het decal wat ik als inlegrubber heb gebruikt verschoven is
en daar nog wel een gevalletje nazorg noodzakelijk is.
De accubakken waren een beetje kaal zo zonder logo's dus ik heb maar uitgevonden dat Bosch toendertijd ook accu's op de vrachtwagens in het assortiment had, historisch niet correct
Inmiddels was me de uitlaat er ook onderweg gebroken dus die moet ik straks er opnieuw onder lijmen.
Bumper voorzien van trek-duwpin en een TIR plaat, links komt de kentekenplaat. De TIR plaat is dit keer niet gelijmd maar met dubbelzijdig tape tegen de bumper geplakt. Handig spul dat dubbelzijdige tape, dank aan Eric en Mark die er hun ruiten mee in de cabines lijmen. De bumper is er even voor de foto tijdelijk onder gezet.
Ik heb wel een probleempje met de grille, deze steekt door de vele aanpassingen plotseling onder de cabine uit en ik moet nog wat bedenken hoe ik me daar uitklets
Onder de cabine een steunbalk gemaakt zoals die op de 1e serie zat, dus zonder schokbrekers. Waarschijnlijk rustte de cabine op rubbers om nog iets comfort te hebben. De cabine steunt er dus ook op want ze is nog steeds afneembaar van de vloerpan.
Tegen de steunbalk wordt de ronde buis van de spatborden aangebracht, wordt nog een circus op zich want ik heb iets verkeerd gemeten en mijn luchtleidingen zitten op de plek van de spatborden = uitdaging nr. zoveel.
PE lampjes van Heinz met de knipperlichten (niet veel van te zien bij kunstlicht zie ik nu), spatlappen zijn in aanbouw en DAF letters heb ik nog gelukkig.
Het dashboard. Dit keer wederom maar witte meters gemaakt en nu niet de 2 bedieningshandles op het dashboard vergeten. Deze waren voor de bediening van de knipperlichten (rechts) en het dimlicht-seinlicht (licht). Geen pookjes of hendeltjes aan de stuurkolom dus.
Ik heb geen witte decals dus met de punt van het mes heb ik wat meterindicaties aangegeven.
Het stuur is minder plat en onder een hoek gezet, de stuurkolom ingekort n.a.v. de opmerking van Eric.
Nog genoeg te doen deze week, volgens mijn planning moet ie deze week af en de trailer grotendeels gespoten zijn. Dan hopen dat de decals volgende week binnenkomen.
Tot morgen, Johannes