Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2012 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Mooie foto's van een prachtig model Johannes. Maar ik heb hem in Jabbeke natuurlijk al 2 dagen lang kunnen bewonderen. :D

Ook van mij nogmaals gefeliciteerd met deze 1e prijs. En dat je er vereerd door bent, dat begrijp ik helemaal. :D Want er is daar heel veel moois te zien en de "concurrentie" is inderdaad behoorlijk.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 maart, 2012 11:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Dank voor de interesse en reacties, niet om de anderen tekort te doen maar even een kleine persoonlijke reactie:

#Onne (mooi dat je er weer bent, nu nog weer gaan bouwen 8) ): gisteren was het een erg zonnige dag (en kijk op de foto's maar naar de hemel, wolkenloos) en mijn standaardplekje is een bartafel met een kapje erboven. Gisteren was er een te harde slagschaduw of ik zat met teveel tegenlicht dus op "mijn" plek waren nauwelijks bruikbare foto's te maken. In totaal heb ik meer dan 120 foto's van 4 modellen gemaakt, het merendeel van die op "mijn" plek heb ik weg kunnen gooien. Daarom maar even 100 m verderop gegaan waar het welliswaar rommelig was maar toch een goede ondergrond aanwezig was waar je op ooghoogte foto's kon maken in de volle zon.

#Bazz: de trailer was gewoon een probleemkindje, decals en profilering wilden niet samenwerken en dit was wel het beste wat er nog uit te halen was en daar was veel zijdeglans voor nodig. Te grote lappen plastic om te spuiten.....

#André en Gerdi: Jureren doe je hoe dan ook nooit goed volgens de bouwers die niet in de prijzen zijn gevallen en tuurlijk spelen emoties een rol. Vooral als je je eigen naam dan ook nog eens op een model kalkt en geen onbekende meer bent. Tevens zijn de jurymensen ook geen 20 meer dus de eigenlijke interesse zal denk ik ook niet liggen bij de vette Scania's en XF DAFfen maar daar moeten en kunnen ze professioneel mee om gaan want anders zat je niet in een jury. Als ik zou jureren zou ik kijken naar buiten-standaardmodellen waar je vanaf kunt zien dat er veel tijd in gestoken is of naar combinaties die goed bij elkaar passen. En inderdaad dus een emotie oproepen en dat op waarde proberen te schatten. De special paint trucks, die ik altijd erg mooi vind, zitten al in een andere klasse dus blijft er in de DAF klasse eigenlijk (zonder deelname van Zeger 8)) wat ombouwwerk aan standaard (Italeri)modellen over (zonder iemand tekort te doen). Als het dan ook nog ombouwwerk is met gekochte aftermarket parts kun je er natuurlijk wel wat perfects neerzetten en er stonden hele mooie DAF modellen. Op mijn model zitten geen aftermarket parts behalve de achterlampen en 4 lampjes op de trailer want de cabine is van mijn hand. Des te verrassender dan dat mijn model in de prijzen viel omdat het in mijn ogen niet mijn perfecte model is/was.
De Terberg bijvoorbeeld staat wel in mijn persoonlijke top 3 maar werd minder gewaardeerd, de Magirus die nu in Jabbeke een 2e plaats kreeg was bijvoorbeeld op de EMS nog geen recommendation waard. De criteria liggen dus gewoon anders dan wij bouwers soms wel eens door de eigen oogkleppen niet kunnen of willen zien en verschilt per evenement.

Over het algemeen kun je wel uit het aantal hits op een model op bijvoorbeeld deze site zien wat "men" leuk vind om te volgen en wat niet. Als hier een aangeklede Scania gebouwd wordt met een KFS voorloopas zal ie zeker het dubbele aantal hits hebben. Het oudere spul heeft een eigen publiek denk ik en je waardeert het of je vind het helemaal niks en dat is iets wat je voor jezelf op een rij moet hebben/moet afwegen voor je een bepaald model inschrijft.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 maart, 2012 19:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 jul, 2007 14:59 pm
Berichten: 154
Woonplaats: Achterhoek
Smaken verschillen natuurlijk, maar de klassiekers, zoals o.a. deze 2600 van de eerste serie, hebben mijn persoonlijke voorkeur. De charme zit 'm wat mij betreft nou net ook in het feit dat het modellen zijn die je niet overal ziet. En dat niet overal zien gaat dus samen met een kleiner (eigen) publiek. Die mindere algemene waardering heeft dus ook een hele mooie en aantrekkelijke kant: het blijven modellen die je nagenoeg nooit ziet en dat maakt ze des te leuker!

Koen

_________________
Bescheiden modelbouwer en Togi verzamelaar: www.toginsieme.info en www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 maart, 2012 19:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Johannes,

Ook met deze natuurlijk van harte en wat is het een schoonheid geworden helemaal top.

Ook dit verslag weer met plezier gevolgd of naar uitgekeken voor een volgende update.

Een meer dan terechte prijs en neem hem a.u.b. mee naar de brouwersdag aangezien ik helaas Jabbeke moest overslaan.

Grt SAM.

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 maart, 2012 20:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
ha johannes ,

gefeliciteerd met de prijs , een geweldig mooi model . Ben even een paar maanden weggeweest ,kijk veel opde site
kon niet inlogen op een of andere manier nu weer wel .

Helemaal gelijk heb je met je jury schrijven .

1 ding begrijp ik niet ,had zegers met de volvo een derde prijs , ken toch niet ,succes tot op de brouwers dag .

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 maart, 2012 11:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
ingzagers schreef:
#Onne (mooi dat je er weer bent, nu nog weer gaan bouwen 8) Johannes


Dat bouwen gaat nog steeds door hoor Johannes (heeft eigenlijk niet stil gelegen), al liggen bepaalde projekten wel stil. Heb wel wat nieuwe projekten gestart :? , maar geen bouwverslag....
Misschien binnenkort weer een bouwverslag :wink:

Nog even wat betreft je foto's; schijnbaar kwam mijn kommentaar op je foto's van de Terberg en DAF verkeerd over. Wel blijf ik bij m'n standpunt dat de foto's van De DAF vele malen beter zijn gelukt dan de Terberg, ondanks dat het dezelfde lokatie is. Begrijp me niet verkeerd, de Terberg staat er duidelijk op, maar de sfeer en uitstraling op de foto's van De DAF spreekt meer toot de verbeelding :wink:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 maart, 2012 13:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Citaat:
schijnbaar kwam mijn kommentaar op je foto's van de Terberg en DAF verkeerd over

Hey Onne, euh opmerkingen op een foto verkeerd opvatten heb je verkeerd :shock: , ik heb geen problemen met je opmerking over de locatie. Inderdaad heb ik wel betere foto´s gemaakt en de DAF met de grote trailer was ideaal om wat pruttel van de achtergrond te verbergen wat met de kieper niet wilde. Maar die dag kon het met de zon niet anders. :brouw:

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 maart, 2012 15:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 07 jan, 2012 15:03 pm
Berichten: 170
Woonplaats: Moordrecht
AdV-Online schreef:
Die groepsfoto's zijn inderdaad geweldig, net of je in de jaren 60 op het terrein van een transportbedrijf. Volgens mij echt een gat in de markt in de truckmodelbouw wereld, die jaren 60 en 70 trucks.

Groet, André :brouw:


Ik kan me daar geheel bij aansluiten.
Maar wanneer ze dat gat gaan vinden is nog de vraag, al zouden ze er invallen dan nog!!!!!!
Revell is ooit goed begonnen met zijn Büssing en Krupp, maar die gaan nu ook op hun lauweren rusten.
Oja ik weet wel dat de twee genoemde merken ouder zijn, maar ook die vind ik mooi.

En Johannes nog gefeliciteerd met je prijs.

Groet Rob.

_________________
Er zijn 2 dingen waar je mank aan gaat als je ouder word, het ene is vergeetachtigheid
en het andere,..........dat ben ik vergeten.

Mijn bouwverslagen:
viewtopic.php?f=32&t=36043
viewtopic.php?f=32&t=36054
viewtopic.php?f=32&t=39414
viewtopic.php?f=32&t=35153

Mijn Fotki adres:
http://www.public.fotki.com/1Beemer3


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement