Zo, weer een nieuw topic
Deze Peterbilt is een project dat al een aantal jaartjes loopt en stond te wachten om afgebouwd te worden.
Het betreft een gesloten autotransporter waar in de US de duurdere ("high-end") auto's mee worden vervoerd. Het is eigenlijk een "gewone" amerikaanse autotransporter waar een schuifzeilenconstructie omheen is gebouwd. Dit is een zogenaamde "stinger" wat betekent dat de schotel op een frame achter het chassis hangt, hierop hangt de trailer. Dit zorgt voor extra laadruimte.
De trekker is een Peterbilt 377. Om voor de benodigde extra laadruimte zorgen is het chassis verlaagd door de assen hoger te plaatsen en de achterassen zijn voorzien van low-profile super-super-singles. Deze komen van 1:16 Ferrari's. De velgen (met het velghart eruit gesneden) pasten precies om de velgen van de kit
De voorste as heeft dan ooknog banden van een iets kleinere diameter dan de achterste. Dit zorgt ook weer voor de laatste inches aan "clearing". Het gaat bij deze trucks echt om de centimeter aan laadruimte. Ook het dak van de cabine en slaapcabine is afgevlakt.
De lengte in het echt is 75 foot wat neerkomt op 22,86 meter
. In 1:24 krijgen we dan 95,25 cm, exclusief de overhang voor en achter
Nog wat oude foto's (meer heb ik niet van de bouw, was toen nog geen actief forummer
):
De trailer is een totaal verknipte en verzaagde curtainside trailer van Italeri (de pegasus). Het voorste compartiment van de trailer heeft opengaande schuifzeilen wat een kijkje naar binnen moet gaan geven. De zeilen zijn gemaakt van materiaal van KFS voor dit doel.
De cabine heeft inmiddels de kleur gekregen en ben ik aan het opbouwen. De opbouw op de trekker (Head-Rack) wordt afgewerkt in zwart en chroom. De witte delen worden alemaal chroom de transparante bol wordt zwart net als het zeil.
Foto's:
Groeten,
Rolf