Gisteren en vandaag weer wat gedaan aan de DAF en Magirus.
Waar zal ik de zwaailampen monteren bij de DAF? Het dak moet leeg blijven dus het is óf links en rechts ernaast óf aan de voorbumper. Ik heb gekozen voor links en rechts naast het dak.
Dan zijn wel de zwaailampen die ik al had liggen te groot maar gelukkig vond ik in een van mijn vele dozen restspul nog een kleinere en twee nóg kleinere. Die laatste gaan het worden.
Alleen moet er dan nog wel zelf een voet onder gemaakt worden en een steun om aan het dak te bevestigen.
Het resultaat na het bouwen en spuiten/verven:
De achterlichten bijna droog (achterkant) om gemonteerd te worden:
De kentekenplaten ook al voorzien van hun decals. Krijgen nog een laagje blanke lak.
Vond in de 'rommelbak' ook nog verstralers. Dat zijn eigenlijk de knipperlichten van de DAF 2800 NTT/NAT:
Ze passen qua tijdsbeeld wel bij de Magirus onder de bumper. De onderbumper uit de bouwdoos vind ik net niet..
De kettingbak achter de cabine bij de DAF oogde wat saai, zeker als er niks in ligt. Daarom wat traanplaat uitgesneden zodat ik dat er in kan leggen:
Ook zag ik op een aantal foto's van Iveco's en Magirussen uit die tijd dat die hoekschildjes kunnen hebben. Dat leek mij ook wel wat voor op mijn model. Van MAN Formel 6 hoekschildjes deze gemaakt:
In feite alleen maar in de breedte aangepast. De hoogte is perfect.
Bij de DAF de zonneklep en hoekschildjes erop en eraan gelijmd:
Dat geeft hem alweer meer smoel!
Hier te zien dat de accubak bij de Magirus wat naar voren en naar beneden moest worden geplaatst:
De afwerking is daardoor iets verpest maar het kan er voor mij mee door.
De zonneklep erop gelijmd (spoiler staat er los op):
De voorbumper komt aan de bijrijderskant tegen de instap aan dus dan maar de bumper 0,5mm naar voren monteren dmv wat plastic plaat:
Blijf het raar vinden met die instappen. Ze passen maar op één manier op hun plek en daar heb ik na mijn kleine ingreep ook op gelet maar toch zorgen ze voor wat problemen. Rechts zit helemaal naar voren zodat de wielkast daar geen last van heeft maar de bumper weer wel.
De linkerkant, daar zit ie ook waar die moet zitten maar daar heeft de wielkast er weer last van zodat die iets naar achteren wordt gedrukt maar de voorbumper heeft dan wel precies net genoeg marge. Maar toch is mijn model volgens mij helemaal recht..
Het complete interieur zit er nu nog steeds los ingeschoven maar kan er niet uit vanwege de instappen. Ik moet nog even een manier verzinnen om het interieur onder druk vast te kunnen lijmen aan de cabine zodat de spleet tussen de wielkasten en cabine weg is en blijft.
gr Jeroen