Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 14:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 194 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 11 aug, 2017 16:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
De Magirus schiet nu ook eindelijk op.
Ik zat met het probleem dat er een te grote kier bleef tussen cabine en wielkast. Lang over nagedacht hoe dat aan te pakken zonder dat ik het probleem vererger..
Ik dacht slim te zijn door met Cristal Clear vanuit de binnenkant de kier op te vullen. Die lijm is behoorlijk dik en loopt dus niet zomaar uit de kier. Helaas kreeg ik niet de hele kier opgevuld dus toen met een Revell lijmnaald en 'n plastic slangetje geprobeerd om al lijmende het slangetje langs de kier te trekken. Na een uur de hoop maar opgegeven.
Moest dus toch maar van buitenaf. Niet helemaal naar mijn zin maar met enige nabewerking met verdunde zwarte verf kan ik er wel mee leven. In ieder geval is het zo beter dan mét kier:
photo 418416
photo 418417

De luchthappers past nog steeds goed op de aansluiting:
photo 418415

De hoekschildjes zitten er nu op en de grille is alvast tijdelijk geplaatst in afwachting van zijn nieuwe decal:
photo 418414

En dan nog een totaalplaatje:
photo 418413
De cabine zal voorlopig nog afneembaar blijven dus ook de veerpootjes, voorbumper en dakspoiler. Op de spiegels na is deze Magirus eigenlijk ook wel zo goed als klaar!

Wél helemaal klaar is de DAF:
photo 418412
photo 418411
photo 418410
photo 418409
photo 418408
photo 418407
photo 418406
De zwaailampen zijn dus links en rechts naar het dak gemonteerd. De luchthapper achter de cabine is in hoogte aangepast zodat ie onder de daklijn blijft.
Op de een of andere manier komt de bestuurderskant nét wat mooier uit dan de bijrijderskant.
Hoewel ik bij dit model niet zo héél veel aan detailwerk heb gedaan vind ik hem toch wel erg realistisch geworden. Dat betekent: ik ben er erg blij mee!
De stance, de iets aangepaste voorvelgen, de kleuren en de decals, het totaalplaatje klopt in mijn ogen wel ondanks dat dit dus een fictief model is..
Heb de tekening van een Broshuis zwenker-dieplader opgesnord (ooit eens toegestuurd door Ingzagers) en dat zou wel eens een mooie aanvulling kunnen zijn op deze DAF (met de Magirus op de dieplader). Maar dat is voor de toekomst ergens :roll:.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 aug, 2017 19:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Ziet er prima uit Jeroen en dat spatborden verhaal van de Magirus valt mij niet zo op.
Je DAF ziet er geweldig uit :brouw:
Succes nog ff met de laatste loodjes en dan op naar de buitenfoto's :mrgreen:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 aug, 2017 19:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Onne, ik ben (ook) blij dat het niet zo opvalt.
De lijm glimt nogal en ik wil nog proberen om dat wat matter te krijgen met 'n een of ander poeder waarbij ik nog geen enkel idee heb wat ik daardoor zou kunnen gebruiken.
Oké, met zo'n weatheringsetje zou het kunnen maar om dat nu speciaal aan te gaan schaffen..


Ik zou graag wat buitenfoto's willen maken met een goede achtergrond zodat het misschien lijkt alsof je niet naar een modelvrachtwagen zit te kijken. Maar dat is toch een lastige opgave..
We laten onze gedachten er eens over gaan..

Dan toch nog maar 'even' de Magirus zover afgemaakt dat ie bij de DAF in de vitrine mag komen staan.
De trottoirspiegel is vastgelijmd en de andere twee spiegels vast in de gaatjes gestoken zodat ze eruit kunnen als ik aan de decalreparatie ga beginnen.

Hier dan wat foto's:
photo 418453
photo 418454
photo 418455
photo 418456
photo 418457
photo 418458
Omdat dit soort trekkers bij Roseboom ook voor redelijk normaal transport werden gebruikt (hoewel er best een dieplader achter zou kunnen hangen) heb ik hier geen zwaailampen op gezet. Ten eerste is daarvoor geen mooie plek te vinden op het dak (vanwege de spoiler) en ten tweede, zie de regel hierboven :lol:.

Ik wilde van beide trucks gewoon pure werktrucks maken terwijl ik altijd een beetje de neiging heb om diverse toeters en bellen te monteren op mijn bouwsels. Desondanks staan hier in mijn ogen toch twee stoere werkpaarden zoals ze in de jaren '80 veel rondgereden hebben.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 aug, 2017 13:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Strakke werk trucks uit een mooie tijd. Mooi dat je dit setje gereed hebt Jeroen. :brouw
Buiten foto's maken het plaatje wel compleet. Ik ga altijd bij een boer op een grote asfalt dam met de polder als achtergrond. Of langs een water als dat bij jou in de buurt mogelijk is.
Gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 aug, 2017 19:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Schitterend eindresultaat Jeroen :brouw:
Ondanks de kleine minpuntjes die je aangeeft, super strak gebouwd allemaal.

M’n complimenten.

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 aug, 2017 11:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
inderdaad prachtige wagens Jeroen.
zo zijn ze toch het mooiste, geen showwagens, maar stoere werkpaarden.
ze komen bij mij uit de buurt en inderdaad, je zou ze zo kunnen tegen komen, 20/25 jaar geleden.

en nu naar buiten voor de fotootjes.

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 aug, 2017 11:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Twee prachtige trucks Jeroen, vooral die DAF

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 aug, 2017 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Het zijn toch plaatjes geworden Jeroen, niet te veel poespas maar gewoon op de juiste details gelet.
Er staan 2 mooie modellen die helemaal aan hun tijdsbeeld en uitstraling voldoen.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 aug, 2017 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Dank jullie wel.
Ik weet niet precies wat het is maar deze twee vrachtwagens doen mij iets.
Op de een of andere manier lijken ze veel echter dan veel andere modellen die ik gebouwd heb en dat vind ik gaaf dat dat gelukt is!
Zou ik de kunst van het subtiel verweren zoals bijvoorbeeld 'n Zeger dat kan in de vingers hebben, dan zouden ze er nóg realistischer uit kunnen zien. Zeker als er ook nog van dat friemeldetailwerk in het chassis verwerkt zou worden. Maar daar begin ik niet en laat ze lekker zoals ze nu zijn..:lol:

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 aug, 2017 17:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Ja Jeroen, heel mooi span, en de kleuren zijn perfect gekozen, ik vind deze " Reseda grüne Farbe" altijd een hele mooie kleur, ongeacht het merk. :wink:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 194 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement