De Magirus schiet nu ook eindelijk op.
Ik zat met het probleem dat er een te grote kier bleef tussen cabine en wielkast. Lang over nagedacht hoe dat aan te pakken zonder dat ik het probleem vererger..
Ik dacht slim te zijn door met Cristal Clear vanuit de binnenkant de kier op te vullen. Die lijm is behoorlijk dik en loopt dus niet zomaar uit de kier. Helaas kreeg ik niet de hele kier opgevuld dus toen met een Revell lijmnaald en 'n plastic slangetje geprobeerd om al lijmende het slangetje langs de kier te trekken. Na een uur de hoop maar opgegeven.
Moest dus toch maar van buitenaf. Niet helemaal naar mijn zin maar met enige nabewerking met verdunde zwarte verf kan ik er wel mee leven. In ieder geval is het zo beter dan mét kier:
De luchthappers past nog steeds goed op de aansluiting:
De hoekschildjes zitten er nu op en de grille is alvast tijdelijk geplaatst in afwachting van zijn nieuwe decal:
En dan nog een totaalplaatje:
De cabine zal voorlopig nog afneembaar blijven dus ook de veerpootjes, voorbumper en dakspoiler. Op de spiegels na is deze Magirus eigenlijk ook wel zo goed als klaar!
Wél helemaal klaar is de DAF:
De zwaailampen zijn dus links en rechts naar het dak gemonteerd. De luchthapper achter de cabine is in hoogte aangepast zodat ie onder de daklijn blijft.
Op de een of andere manier komt de bestuurderskant nét wat mooier uit dan de bijrijderskant.
Hoewel ik bij dit model niet zo héél veel aan detailwerk heb gedaan vind ik hem toch wel erg realistisch geworden. Dat betekent: ik ben er erg blij mee!
De stance, de iets aangepaste voorvelgen, de kleuren en de decals, het totaalplaatje klopt in mijn ogen wel ondanks dat dit dus een fictief model is..
Heb de tekening van een Broshuis zwenker-dieplader opgesnord (ooit eens toegestuurd door Ingzagers) en dat zou wel eens een mooie aanvulling kunnen zijn op deze DAF (met de Magirus op de dieplader). Maar dat is voor de toekomst ergens
.
gr Jeroen