Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 7:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 194 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2011 18:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Ah ok helder, ik persoonlijk vind het wel mooi als de zwaailampen aan de dakrand op twee steuntjes zitten.
Kraanbok zonder afgeplat dak kan inderdaad zeker wel, heb er meer dan genoeg foto's van waar dat op te zien is.

Dan was het misschien een FM, heb het niet zo goed gezien maar ik zag een gele combi met (dacht 2 assige) oplegger en groene zeilen met Mertens erop dus dacht meteen aan jou.
Mocht je een keer zelf bij ons in Valkenswaard moeten zijn dan kom je toch wel even op de koffie he? :wink:

_________________
Check mijn Fotki site voor foto's: http://public.fotki.com/Kevvv/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2011 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hey Jeroen.

Mooi bezig weer.
Jammer van het spuitwerk van de spatborden, maar mooi dat dat nu weer is opgelost.
Ook het kraanblok op de DAF ziet er goed uit, ondanks dat het zoals je zelf zegt het een beetje een fanasie model zal worden zal dit toch echt wel een stoere trekker gaan worden.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 feb, 2012 16:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Valt mee, pagina 3...

Na de gebruikelijke terugval in modelbouwplezier toch voor een paar weekjes terug weer rustig aan begonnen om het een en het ander te doen.
Eerst even een andere up-date, namelijk dat mijn dagelijkse werkpaard nu eindelijk dusdanig te rijden is dat ik nu het gevoel heb dat ik het er verder wel mee kan uitzitten. Hij rijdt en voelt beter dan dat ie ooit heeft gedaan en ik kan nu zelfs zeggen dat ik nu eens een dag met plezier heb gereden...
Hij trekt niet meer naar rechts en stuurt nu niet veel zwaarder wanneer ie geladen is terwijl dat voorheen juist het probleem was samen met het naar rechts trekken. Hopelijk trekt nu alles wat vastzit in mijn schoudergedeelte en armen weer wat bij.

Mijn humeur is weer aardig bij het oude maar het blijft raar soms dat ik nog steeds gewend ben aan het naar links sturen terwijl ik dat nu juist los moet laten. Ook letterlijk kan dat nu...

Maar goed, voor de Magirus was ik begonnen aan het interieur. Helaas is de plaatselijk Top 1 Toys er niet meer dus mijn potjes verf kan ik nu niet aanvullen om het af te maken. Wilde dat via de shop hier doen maar er zit een foutje in het bestelgebeuren maar het heeft ook geen haast. De motortunnel moet lichter grijs worden en ook de dakhemel moet nog lichtgrijs worden.
De gekleurde strepen in het interieur zijn nog niet zo naar mijn zin. Dat moet beter kunnen, denk ik:
Afbeelding
De voorbumper is nu voor de zekerheid in de blanke lak gezet zodat ik makkelijker kan afplakken en ik geen lijmresten van tape krijg, hoop ik.

De cabine van de DAF 3300 heb ik door een foutje ook opnieuw mogen doen. Helemaal kaal gemaakt en weer strak gemaakt. Vanmorgen de Roseboom kleur er weer op gespoten. Nu nog een paar stofjes eruit poetsen en daarna ook een laag blanke lak erover. Hopelijk dan met afplakken geen problemen. Heb nu ook alles goed schoongemaakt voor het spuitwerk en wat meer hechtprimer gebruikt dan normaal. Maar nu eerst goed laten uitharden:
Afbeelding
Afbeelding
Zoals gewoonlijk komt de kleur niet mooi over maar het is nog steeds de originele kleur Roseboom-groen.
Erbij liggen nog de spatschermen van de DAF, die wilde ook niet lukken met afplakken. Daarom ook overnieuw gedaan.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 feb, 2012 18:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hey Jeroen

Mooi dat je deze wagens weer oppakt, het werd inderdaad wel wat stil rond jou bouwkunsten.
Het verse spuitwerk zit er zo te zien weer strak op, nu inderdaad maar hopen dat het dit keer met afplakken beter mag gaan.
Ik zal een duimpje voor je draaien :mrgreen:

Goed om te lezen dat het met de 1:1 DAF ook goed gaat nu, als alle problemen nu weg zijn zit je inderdaad toch een stuk lekkerder achter het stuur.
Hopen dat je nu eindelijk kan gan genieten van je nieuwe wagen.

Enne, als je vanaf eind volgende week weer langs "Het Meerdal" komt kan je weer op je toetert rammen, ik zit er weer de hele week van vrijdag de 17e t/m vrijdag de 24e :brouw:

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 feb, 2012 18:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Ha eindelijk!

Heb tot twee keer toe naar een leeg PB scherm zitten staren om je een ber. te sturen.
Uiteindelijk toch maar niet gedaan omdat ik niet wist hoe je je voelde, maar was wel benieuwd of je weer aan het bouwen was.
Blij te horen dat er weer leven in de brouwerij is.
Update ziet er goed uit, wat glimt hij zeg, op die onderste foto.
Mag ik dan toch voorzichtig vragen of je al plannen hebt om de Mebin MAN weer op te pakken?

Heel veel vers brouwplezier toegewenst!

_________________
Check mijn Fotki site voor foto's: http://public.fotki.com/Kevvv/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 feb, 2012 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Om jou een plezier te doen Kevvv, heb ik zojuist de MAN betonmixer opgepakt.
En daarna weer teruggezet... :lol: :brouw:
Ik ken trouwens dat gevoel ook goed dat je iemand iets wil vragen of zeggen maar uiteindelijk dat maar niet doet.

Ben wel al blij dat ik weer iets doe. Het lijkt wel of ik het modelbouwvirus aan het verliezen ben. Ik heb ideeën zat maar ik zal toch eerst inderdaad de lopende projekten eens af moeten zien te krijgen.
Hopelijk hangt dit probleem samen met het gedoe waar ik al langer mee zit/zat. Eigenlijk zit ik nu in gedachten nog steeds in een niet prettig rijdende DAF rond te rijden en te klagen, vloeken of de zeuren. Dan moet ik steeds tegen mezelf zeggen dat het nu toch echt heel anders is dan voorheen. Okee, het zal nooit de auto worden die het had moeten of kunnen zijn maar ik kan nu eindelijk bepaalde dingen los en/of achter me laten.
En dat lukt blijkbaar want ik kijk nu al veel verder vooruit tijdens het rijden, zie veel meer dingen om me heen, heb mijn flauwe grapjes onderweg weer paraat, ben weer wat makkelijker in de omgang en heb zomaar zowat zin om te gaan werken... Toch tekenen dat het de goede kant opgaat. Helaas ben ik nog niet meteen van mijn klachten af en het is dus even afwachten hoe dat verloopt.
Gelukkig ben ik toch zover durven gaan met 'zeuren' dat het probleem nu opgelost is, tenminst ik wil dat nu zelf zo kunnen zeggen. Er valt nu letterlijk een last van mijn schouders af. Nu de rest weer op de rit zien te krijgen.

En ja, het spuitwerk is toch wel weer goed gelukt. Geeft toch wel weer voldoening, zeker omdat ik daarvoor dus naar mijn werk moet rijden om dat 'eventjes' te doen op zaterdagmorgen ( warme zolderverdieping die nu eens netjes opgeruimd was ). Zit de eerste spuitlaag er al verkeerd op kan ik dus meteen weer naar huis rijden. Bewust de blanke laklaag nog niet gedaan zodat eventueel foutjes nog weggewerkt konden worden.

Kan ook gaan beginnen aan het opbouwen van het DAF-chassis. Kon ik al eerder maar durfde het op de een of andere manier niet zo goed. Het motorblok kan ik gaan voorbereiden op een laklaagje ( de onderdelen liggen al klaar ). Zolang ik mezelf niet verplicht om iets te doen werkt dat het best.

En de overige lopende projekten? Geen idee hoe of wat.

gr Jeroen

ps: Bazzz, ik hoop dat jouw duimpje help, ik heb geen zin om nóg eens opnieuw te moeten beginnen. En als ik het niet vergeet, toeter ik misschien nog wel!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 mei, 2017 19:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Had ik in een ander iemands topic gemeld dat het bij mij met een paar DAF cabines niet helemaal vlekkeloos was verlopen, hier is er één van. Namelijk de Roseboom DAF. Deze heeft namelijk het onderste gedeelte van de cabine in zwart gespoten en ik kreeg de overgang tussen groen en zwart maar niet mooi..

De eerste keer ging het afplakken goed maar trok ik toch een stukje lak weg en dat ging van kwaad tot erger. Dan maar een tweede poging en dan met liquid mask maar dat verliep helemaal niet zo best. Ik denk dat dat spul geen spuitbussen autolak kan verdragen. Daar heeft de groene cabinekleur trouwens ook last van. Ook al gemerkt bij het spuiten van de Magirus bumper. Precies langs daar waar de afplaktape heeft gezeten trek je de lagen lak zo weer los...

Dus dan maar 'n iets riegoreuzere aanpak! En dit is het resultaat geworden:
photo 411495
De rubberen spatschermranden spuit ik met de airbrush nog matzwart. Dat scheelt veel afplakwerk

photo 411496

Hier te zien wat ik gedaan heb en het is even wat werk maar levert een strak resultaat op. Het afplakken is daar precies in die rand een rotklus:
photo 411497

De koplampunits worden nog zijdemat gespoten zoals de ondergrille ook al is.
photo 411494
Een eventuele doorkijk kan ik na het aaneenlijmen opvullen met dikke zwarte verf. Het interieur is gewoon via de normale weg in de cabine te plaatsen.

En nu maar hopen dat verdere probleempjes ver weg uit de buurt van dit model blijven.
Zo zien jullie maar weer, zo tussendoor doe ik aan diverse projectjes hier en daar wat klusjes, uitprobeersels, foutjes oplossen en noem maar op..:lol:

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 mei, 2017 20:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
wel doorzetten hoor, dit is een pracht van een wagen. je laat je er toch niet onder krijgen door een beetje verf?
hij ziet er strak uit man. fantastisch.

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 mei, 2017 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
r.8erberg schreef:
wel doorzetten hoor, dit is een pracht van een wagen. Je laat je er toch niet onder krijgen door een beetje verf?
hij ziet er strak uit man. fantastisch.


Ik niet. Jij? :roll:

Dit is trouwens op kleur gemaakte lak. Op de een of andere manier wil dat bij mij niet zo fijn spuiten als de 'gewone' Motip spuitbussen. Duurt ook heel lang voordat de lak is uitgehard, áls dat al gebeurt..
Gelukkig is deze cabine al minstens een jaar geleden in het groen gespoten dus binnenkort nieuwe ronde, nieuwe kansen.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 mei, 2017 22:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Mooi dat je ook deze weer oppakt Jeroen.
Straks op de Brouwersdag maar eens naast de FTF van Zeger zetten :mrgreen:

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 194 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement