Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 194 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 aug, 2011 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Ok, leuk detail dat er dus ook echt een V10 in zit. :brouw:

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2011 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Over V10 gesproken:
Afbeelding
Of ie helemaal historisch correkt gespoten/geschilderd is weet ik niet maar het is in ieder geval weer een klusje geklaard. Ook het uitlaatgebeuren zit er helemaal aan gemonteerd.

De raamrubbers zijn boven verwachting netjes geschilderd:
Afbeelding

De wielkasten boven de voorwielen toch maar gedeeltelijk in kleur gespoten. Maar had ik eerst een hechtprimer gespoten of niet?:
Afbeelding
Blijkbaar niet dus dat wordt dus een beetje glad schuren en het zwart opnieuw spuiten. Lukt het wéér niet dan helemaal kaal en opnieuw...

Op de Brouwersdag wat Evergreenspul gekocht en vanmiddag maar meteen eens aan de knutsel:

Afbeelding
Een steunrek gemaakt voor achter de DAF-cabine. Nog wat kleine dingetjes erbij verzinnen en maken dan kan die in de chassiskleur gespoten worden. De schuinstaande stripjes komen er waarschijnlijk tegenaan ( zitten nog los ).

Niet veel, maar toch...

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 sep, 2011 1:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
ha jeroen ,

super dikke daf jeroen strak ding

piet Lut :brouw: met de raamrubber ,die haal je gemakkelik weg hoor net een mesje heb ik ook gedaan bij de geest daf ,nou als ik dat kan kan ierdereen het ,wel neem ik je idee mee ,in er een klein stripje achter te maken ,want hij hoort zoals je zegt . een klein randje naar binnen te hebben . dit jaar ga ik de daf Geest serieus aan pakken . Van johannes krijg ik een goede grill, met chrome rand , en ben als aan het puzzelen ,om op de cabine ook de chrome rand te maken .

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 sep, 2011 1:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
ha jeroen ,

Dat als het afplakken iet goed gaat , komt het niet door dat de lak niet goede droog is ,is het niet zo dat wij nooit nooit het geduld hebben . ik sprak ook even die jongen met dat petje over de decals , erop dat spul erop ,en afblijven met je jatten .

ook bij mijn Geestdaf moet er een rode onderkant gespoten worden , ,ik zit te denken om heel de onderkant eraf te zagen , los te maken ,spuiten en er later weer op te plakken .

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 sep, 2011 9:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Jammer dat de zwarte rand op de spatborden is mislukt Jeroen :? Neem je alle gewenste voorbehandelingen in acht, gaat het nog mis.....
Het rek achter DAF cabine ziet er strak uit!
Nu je weer lekker bezig bent, bezig blijven :wink:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 sep, 2011 11:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ziet er leuk uit Jeroen, inderdaad jammer van die afgebladderde rand maar dat komt wel weer goed. Is ook een nadeel vind ik van het spuiten met spuitbussen met acrylverf, heb het zelf ervaren met spuitplamuur voor de kieperbakken wat gewoon niet hecht aan de ondergrond.
Ik zou wel even het raamrubber van de Magirus aan de bovenzijde bijwerken als je geen zonneklep toepast want daar is ie niet zo strak.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 sep, 2011 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Zonneklep :wink:.

Maar over die wielkasten, ik denk dat ik toen dacht van die worden toch helemaal zwart en dat ik ze toen niet het gehechtprimerd. Normaal doe ik eigenlijk álle onderdelen eerst in de hechtprimer spuiten of er nu wel of niet afgeplakt moet worden.

Eigenlijk nog wel een klusje voor zometeen om te doen. De groene lak heeft nu zeker anderhalve week/twee weken kunnen drogen dus daar ligt het dan niet meer aan...

gr Jeroen

edit: Het zwart is opnieuw gespoten en het zit er weer netjes op. Helaas heeft de afplaktape ( KIP-tape ) van die plakresten achter gelaten maar die poets ik nog wel weg. Meteen duidelijk dat ik bij mijn DAF cabine dus niet teveel af moet gaan plakken om daar die tape-resten te voorkomen. Het is ook altijd wat...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 sep, 2011 20:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
he jeroen

het is inderdaad altijd wat . maar rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr word heel mooi , das wat telt .

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2011 12:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Kraanbok (of hoe heet dat ding waar de giek op ligt zeg maar) is erg mooi zo Jeroen.
Ik kon het zo even niet terug vinden maar had je voorbeeld nog wel een normaal dak?

Heb je trouwens zojuist gelost bij Boerenbond Valkenswaard? Zie hier nu net een DAF CF met trailer van Mertens voorbij rijden maar was te laat om te zien of jij er in zat.

_________________
Check mijn Fotki site voor foto's: http://public.fotki.com/Kevvv/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2011 18:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Kevvv; ik had eerst het idee om de cabine een afgeplat schuin dak te geven maar heb besloten om dat niet te doen. Dan wordt de cabine te 'plat' denk ik. Omdat er ook een kettingbak achter de cabine op het chassis komt te liggen dacht ik ook aan een kraanbok. Er zijn ook heus wel vrachtwagens zonder afgeplat dak en mét kraanbok, vandaar. De zwaailampen komen trouwens denk ik aan de zijkant van de dakrand of misschien aan de voorbumper. Aangezien deze DAF waarschijnlijk niet in het echt bij Roseboom heeft gereden ( wel een 2-asser ) kan ik alle kanten op...

En nee, ik was vanmorgen niet in Valkenswaard maar iets klopt er niet in jouw vraag. Was het nu een DAF CF75 met oplegger? Of misschien een Volvo FM met oplegger? Deze laatste is in Mertens kleuren en die DAF is oranje met groen dus in Groenselekt kleuren.
OF het moet een wit/groene DAF CF85 zijn geweest van Kuijpers uit Neer met een oplegger ( 3 assen star ) van hun maar met onze reclame erop. Kuijpers rijdt vaker voor ons de grote partijen weg die wij met onze Dinky Toys niet weg kunnen/mogen krijgen... Daarom een oplegger van Kuijpers met Mertens zeilen. Meestal staat deze oplegger bij een aantal verschillende bedrijven in en om Venray te staan.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 194 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement