Modelbrouwers.nl modelbouw http://modelbrouwers.nl/phpBB3/ |
|
Leyland-Verheul O 680 (1967) NZH 1000 (update 31-03-12) http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=30405 |
Pagina 4 van 6 |
Auteur: | SAModelbouw [ vr 16 maart, 2012 0:12 am ] |
Berichttitel: | Re: Leyland-Verheul O 680 (1967) NZH 1000 (update 15-03-12) |
PFFFFF, zo hier ook weer eens het stof vanaf geblazen. Omdat de eerste opzet van de voorkant niet helemaal juist was, eerst eens begonnen met de zijkant verder gegaan. En voorzien zoals beide stadsbussen van de sier strippen. En toen kreeg ik wel weer zin om het aangezicht te gaan vormen. Eerst weer de uitslag gemaakt en nu meteen met de zijramen van de voorkant eraan vast gemaakt. Hierna weer een onderdeel gemaakt dat aan de binnen kant ertegen aan is gelijmd, helaas even geen foto En toen het frame van de voorruiten gesneden. En toen de drie onderdelen samen gelijmd en gepast op de zijkanten en de vloerplaat met chassis. Dit was het weer even. Maar ook deze zal nu regelmatig weer erbij worden gepakt. Grt SAM. |
Auteur: | Korrelexpress [ vr 16 maart, 2012 20:05 pm ] |
Berichttitel: | Re: Leyland-Verheul O 680 (1967) NZH 1000 (update 15-03-12) |
Alsof het maar eenvoudig is om "even" een nieuw front te maken, ga je er voor zitten en staat het er |
Auteur: | SAModelbouw [ ma 19 maart, 2012 14:43 pm ] |
Berichttitel: | Re: Leyland-Verheul O 680 (1967) NZH 1000 (update 15-03-12) |
Hoi Brouwers, Nu weer eens snel na de vorige post een update van deze. @ Onne, ik nu een tekening ervan gemaakt waarop of kleine wijzigingen herstel of snel alle maten erbij kan pakken. Want geloof het of niet, er zit alweer een nieuw front erop. Maar de update dus. Vanwege het blijven controleren van het front, eerst maar eens een strat gemaakt met de achterkant. Ook hiervan eerst een tekening gemaakt met de uitslag, en toen uit gesneden uit 0,5mm plaat. en toen ook maar weer het front meteen gemaakt met daarna ook een start ven de filmkast. Helaas is van dit alles door mijn eigen fout, geen foto's meer op de laten zien. Dus daarna is het met tape even tot een dry-fit gezet. Hierna een start gemaakt met de vooras (ook opnieuw ) Een basis van 1,5mm styreen Daarna stukje van 0,75mm styreen erop gelijmd En toen aan de andere zijde dat ook gedaan. Toen de vorm er weer in gemaakt, en 2 strippen van 0,5mm gesneden met een breedte van 3,0mm En er bovenop en onderop gelijmd Hierna de hoeken netjes rond gevijld en geschuurd. Gaten geboord en 2 asjes erin vastgelijmd En zo komt het aardig in vorm . Een klein asje van 4,0mm gesneden en 4 ronde stukje van 1,0mm styreen gemaakt. Dit samen gelijmd en een velg aangepast. En daarna de bladveren na een jaar erbij gepakt en op de vooras gelijmd. En nadat ook de andere kant gemaakt was, weer eens dryfitten. Dit was het alweer. Grt SAM. |
Auteur: | Korrelexpress [ ma 19 maart, 2012 15:11 pm ] |
Berichttitel: | Re: Leyland-Verheul O 680 (1967) NZH 1000 (update 19-03-12) |
Ook met deze weer een indrukwekkende vooruitgang, ondanks dat je het een en ander overnieuw moest doen Succes verder |
Auteur: | Boxer [ ma 19 maart, 2012 15:51 pm ] |
Berichttitel: | Re: Leyland-Verheul O 680 (1967) NZH 1000 (update 19-03-12) |
Echt super mooi gedaan Sebastiaan, en ook leerzaam hoe je de as bouwt en uitlegt. Succes met het vervolg, Groet Eddy |
Auteur: | fratser [ ma 19 maart, 2012 17:44 pm ] |
Berichttitel: | Re: Leyland-Verheul O 680 (1967) NZH 1000 (update 19-03-12) |
Nu wil ik niets ten nadelen zeggen over de mensen die onderdelen ( laten ) printen en/of cnc'en( ik kan het niet dus ik heb zeker respect ), maar dit scratchwerk dat hier uit de handen vloeit is echt heel knap!! Jasper |
Auteur: | ingzagers [ ma 19 maart, 2012 17:46 pm ] |
Berichttitel: | Re: Leyland-Verheul O 680 (1967) NZH 1000 (update 19-03-12) |
Knap werk wat je allemaal laat zien Sebastiaan. Ook al zijn/waren? de vorderingen wat langzaam duidelijk ben je bezig met detailleren in de ruwbouw en daar gaat gewoon erg veel tijd in zitten. Beetje terughoudend sta ik tegenover al die slanke stijlen die je gebruikt in de opbouw, ben je niet bang dat het krom zal trekken omdat er gewoon weinig "massa" in zit? In ieder geval een plaatje om te zien straks. Johannes |
Auteur: | SAModelbouw [ ma 19 maart, 2012 21:11 pm ] |
Berichttitel: | Re: Leyland-Verheul O 680 (1967) NZH 1000 (update 19-03-12) |
Hoi Brouwers Ben ik weer en beter nog met een update van vandaag. Bedankt weer voor de leuke reactie's. @ Johannes : denk dat het wel meevalt. Ik heb op de gelede met het dak al de aanhanger gestapeld met wat kunststof zonder dat er wat doorzakt. Niet veel woorden maar even een paar foto's. Ben verder gegaan met de ophanging van de vooras. Strip van 4.0 x 3.2 mm gevijld. Tot er dit van te maken was. Nadat hier er 2 van waren is er aan as tussen gekomen. Toen 2 schokbrekers gemaakt. En 2 beugels voor aan het chassis. En toen nog 2 bevestigingen voor aan de vooras. En daarna weer even testen of het past via een dry-fit. Vanavond niets meer, maar morgen waarschijnlijk weer wat verder bouwen. Grt SAM. |
Auteur: | Boxer [ ma 19 maart, 2012 22:49 pm ] |
Berichttitel: | Re: Leyland-Verheul O 680 (1967) NZH 1000 (update 19-03-12) |
Eeeh zo, een jaar helemaal niets aan dit toppic gedaan en dan opeens twee in één dag Mooie details weer Sebas Groet, Eddy |
Auteur: | SAModelbouw [ di 20 maart, 2012 13:24 pm ] |
Berichttitel: | Re: Leyland-Verheul O 680 (1967) NZH 1000 (update 19-03-12) |
Hey Brouwers, Nog even een update vandaag voordat ik vanmiddag weg moet. @ Eddy, thanks, maar ben van plan om verlopig even goed aan de gang met deze te blijven. Nog even wat verder gegaan met de ophanging van de vooras. Wat onderdelen gesneden. Samen lijmen tot een bladveerhouder. Het laatste onderdeel erop lijmen en even passen. En nadat de andere zijn gemaakt de vooras met ophanging aan het chassis vastmaken. Helaas bleek mijn bevestiging van de radiator niet meer te passen. Dus andere beugels eraan gemaakt. En toen weer even passen. En toen maar weer eens even dry-fitten. Langzaam aan komt ook deze een beetje grof al in vorm en op zijn bandjes terecht. Grt SAM. |
Pagina 4 van 6 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |