Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 264 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 10 jan, 2015 14:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Goed getroffen Rolf, ik had het absoluut noooooit durven doen na alle uren die erin zitten.
Zal wel een mooi tafereel worden met een besneeuwde ondergrond e.d.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jan, 2015 20:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Johannes,

Zelf dacht ik ook: dat krijg ik noooooit realistisch, dus laat eerst maar zo. Toch heeft het plan altijd in m'n hoofd gezeten.

Ik heb dan wel uitvoerig dingetjes getest met sneeuw en ijs maar het blijft inderdaad even slikken om de eerste sneeuw op het model aan te brengen. Gelukkig pakt het goed uit want het blijft lastig, stof en zand zijn wat makkelijker dan winterse omstandigheden.

Nu kon ik redelijk "los" gaan omdat dit echt poolgebied-omstandigheden moet voorstellen. Voor onze winterse situaties heb je andere afwerkingen nodig, bij ons is de sneeuw meestal rond het vriespunt en zien de auto's er door de verharde wegen uit als zoutpilaren en de banden vaak nat door gesmolten sneeuw. In het geval van de Mack is het "ploegen" door een arctisch gebied en dat levert een ander plaatje.

Voor mij is de combinatie scratch-bouw & verwering de uitdaging in modelbouw en ben dan ook extra blij met de positieve reacties van iedereen!

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jan, 2015 23:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Mooi gedaan de verwintering. Ik krijg het er koud van Rolf, bij het zien van de Mack :shock: :shock: :shock:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jan, 2015 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Ik heb toch besloten om de Mack alleen, zonder trailer, op een ondergrond te zetten. Hiervoor een mooi sneeuwbedje gemaakt waar de Mack doorheen rijdt:

Afbeelding
Afbeelding


Tevens nog de ramen behandeld, op de zijruiten eerst "ijs" aangebracht en toen met een stukje plastic de ruiten "gekrabd". De voorruit ook op die manier maar daar ook nog de wisserbanen en de wissers zelf gemonteerd:

Afbeelding


Wat betreft sneeuw en ijs is dit nu wat mij betreft voldoende. Alleen nog een paar ijspegeltjes plaatsen, o.a. onder de uitlaten en bij de motor. Niet op teveel plaatsen en op logische plaatsen. Op de kachel op het rechterspatbord is de sneeuw al aan het smelten:

Afbeelding

Groeten,
Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jan, 2015 22:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Bruut apparaat en nogmaals goed getroffen voor zo een eerste keer sneeuw weatheren. Nou heb ik er ook niet zoveel kijk op natuurlijk :mrgreen:
Dit zou niet misstaan als diorama met figuren e.d. erbij maar dat zal denk ik wel veeeeel te groot worden.
Te zien in Jabbeke denk ik?

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jan, 2015 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Johannes,

Figuren is niet zo mijn ding, net als diorama's. Hoewel ik soms hele kunststukjes zie aan diorama's met figuren trekt het me niet om dat zelf ook te doen. Ik heb meer met de voertuigen zelf.

Hij zal dit jaar helaas niet in Jabbeke te zien zijn. Ik heb besloten om dit jaar in maart naar Duitsland te gaan naar een forumstreffen van MLF. Jabbeke vond ik geweldig maar hoeft van mij niet elk jaar, een beetje afwisseling zeg maar.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 jan, 2015 0:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Geweldig Rolf, zo op een "besneeuwde" ondergrond komt hij helemaal tot zijn recht. Het enige wat ik nog mis zijn een paar voetstappen in de sneeuw van de chauffeur die net is uitgestapt. (want hoe komt die truck anders daar terecht :mrgreen: )

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 jan, 2015 0:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Prachtig resultaat Rolf! :shock:
Ook dat je denkt aan de sneeuw die bij de kachel smelt, dat is nou oog voor detail!
De ruitjes zien er ook voortreffelijk uit en dat je er geen trailer achter hangt, vind ik niet zo'n verkeerd idee, blijf je namelijk mooi de details van het chassis zien. 8)
Dat spul voor de sneeuw, is dat het spul wat je in die zakjes koopt of is het een spuitbus, heb het wel eens in een modelspoorzaak gezien.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 jan, 2015 0:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Gaaf geworden zeg, heel apart zo in de sneeuw.
Mooi om te zien vind ik ook het chassis zo helemaal aangekoekt met sneeuw, net of hij zo terug komt van een rit.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 jan, 2015 0:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Weinig origineels toe te voegen ... 8)
Erg goed getroffen, en gewaagd is het zeker, om hem zo te verweren.
Maar 100% geslaagd.

Inderdaad een paar voetstappen of een sneeuwstok of zoiets in het landschap zou het ondergrondje al iets breken.

Maar verder niets op aan te merken.

Complimenten!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 264 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement