Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 okt, 2010 14:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
Ik heb nog steeds niet heel veel tijd om er vol tegen aan te gaan, maar heb in wat korte tijd al wat meer kunnen doen...

Afbeelding

Zo ben ik bezig met de wielkasten...

Afbeelding

Daar komt beplating omheen, voor het plaatje heb ik dit stukje op het chassis van de DAF 2700 gezet, en dat staat schuin...

Afbeelding

De horizontale beplating van de neus op de wielkasten...

Afbeelding

Van bovenaf, het plaatwerk is er nog niet opgelijmd.

Afbeelding

En eens van de andere kant. Heel langzaam komt de vorm in de neus...

groet,

Bryan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 okt, 2010 15:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey Bryan,

Toch weer een erg mooie update zo.
Duidelijk dat er veel werk in de neus zit bryan.
Inderdaad komt er zo heel langzaam maar ow zo duidelijk de herkenbare neus naar voren.

Succes verder.

Grt SAM.

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 okt, 2010 18:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Bryan, hoe kun jij hier nu tijd voor hebben, je bent net getrouwd!

:mrgreen:

ziet er goed uit trouwens.

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 okt, 2010 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Tja Bryan, al die ronde vormen gaat tijd in zitten. Maar lijkt me wel goed te komen :D

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 okt, 2010 19:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 10 jun, 2007 20:21 pm
Berichten: 391
Woonplaats: Kampen
Hartstikke gaaf! ik heb serieus niet genoeg geduld om zoiets te maken als wat jullie doen ( alhoewel ik ook wel denk dat ik dit niet kan :lol: )

heel veel succes van mijn kant

mvg Henk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 okt, 2010 17:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
Om nu eerlijk te zijn, ik vind dat het kwa tijd wel meevalt met het maken van deze cabine. Eigenlijk gaat het maken me redelijk makkelijk af, wanneer je alle tijd achter elkaar zet zit er hooguit driekwart dag werk in. Het meest lastige is het denkwerk, over hoe straks het interieur er in moet, en welk gedeelte ik dus zo moet maken dat dat interieur er nog in kan...

Ik heb weer een beetje in het plastic gesneden en gelijmd, met een beetje plamuur gespeeld en wil even een tussenstand laten zien:

Afbeelding

Nadat de bovenkant van de neus erop gelijmd is, heb ik de zijkant dicht gemaakt met plaatjes, die weer op maat gemaakt zijn.

Afbeelding

En dat is hierboven net weer wat duidelijker te zien. Nadat deze plaatjes ertussen zijn gelijmd, ik heb eerst de grote gedaan omdat die voor de maat het belangrijkste is, ben ik de rondingen gaan insmeren met plamuur, eigenlijk vooral waar wat kleine kieren zaten.

Na het drogen ben ik er met een schuurpapiertje over gegaan.

Afbeelding

De bovenkant van de klep loopt nu mooi in de verticale zijkant over, de overgang naar het horizontale gedeelte gaan nog komen. (Alles gewoon stap voor stap)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met wat plaatjes vanuit verschillende standpunten. Nu ik er mee bezig ben, valt de moeilijkheidsgraad van de ronde vormen me best wel mee.

Nou verder weer!

Groetjes, Bryan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 okt, 2010 19:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Hij begint al mooi vorm te krijgen Bryan. Maar..... het is op de foto niet helemaal duidelijk te zien, moet de neus niet wat achterover staan. Hij lijkt me nog wat te recht op staan. Of ben ik nu te voorbarig? :)

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 okt, 2010 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 apr, 2009 20:27 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Zierikzee
En zowaar, het begint op een MAN Hauber te lijken. Goed bezig zo, Bryan... :brouw:

Wat denken sommigen nu? Dat je, wanneer je net getrouwd bent, de hele dag hand in hand naast elkaar op de bank moet gaan zitten of zo...? :lol: Er zijn nu eenmaal meer dingen in het leven, en gelukkig is modelbouwen er daar één van... :wink:

Jan (die voorlopig geen trouwplannen heeft, want zijn schoonouders konden namelijk geen kinderen krijgen!)

_________________
I know YOU believe YOU understand what YOU think I said, but I am not sure YOU realise that what YOU heard… is not what I meant...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 okt, 2010 23:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
van Hattem schreef:
Hij begint al mooi vorm te krijgen Bryan. Maar..... het is op de foto niet helemaal duidelijk te zien, moet de neus niet wat achterover staan. Hij lijkt me nog wat te recht op staan. Of ben ik nu te voorbarig? :)

Gr. Zeger


Je hebt helemaal gelijk, - goed gezien!- als je goed kijkt op de foto's kan je zien dat ik er al rekening mee gehouden heb, het middenstuk, waar de grille moet gaan komen, komt straks wat achterover te staan. Juist daar leunen de 'steunen' al wat achterover. (scheelt maar een dikke milimeter) De schuine hoek zit er al in, maar is beter te zien als het plaatje erop komt. De opening die nu in de neus zit volgt zowiezo niet de vorm van de grille. Ik denk dat alle rondingen voorop de cabine de meest lastige en in het oog springende zijn, wanneer de neus klopt, komt de rest er makkelijk achteraan.

Groet, bryan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 okt, 2010 18:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
Ook vandaag heb ik weer en beetje aan de MAN kunnen werken. Zo heb ik de zijkanten van de wielkasten dicht gemaakt en heb een plaat op de neus gelijmd.

Afbeelding

De plaat op de neus staat er in een kromming op, dat lukte door hem te buigen en in een schuine hoek, aan de bovenkant staat deze plaat verder naar achteren dan aan de onderkant. Uiteindelijk zal de grille op deze plaat op de neus komen.

Na het er in lijmen van de plaatjes, het aanbrengen van een laagje plamuur, ben ik gaan schuren, en dat geeft het volgende (tussenresultaat):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De volgende stap wordt de 'uitmonding van de wielkasten' in de deur. De wielkasten lopen over in de deur. Bovenop de neus gaat nog een dunnere laag komen.

Nou, fijn weekend allemaal!

Groet, Bryan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement