Haha, he Rolf, ik ben toch nog maar even gaan rekenen, en heb meteen maar even de tekeningen naar de juiste schaal gemaakt. (bedankt!
) Nu lijkt het Italeri wiel wat te klein, maar de maten op schaal kloppen nu met de maten op de tekening. En Johannes, ik ga die Formula 6 (ipv 8 ) niet op Ebay kwakken, ik heb geld zat voor materiaal, en wil ook dat ouwe Manneke ooit bij mijn kermisgeneuzel bouwen. Overigens, ik ga hem niet opofferen heren, da's nergens voor nodig.
Maar het werk is begonnen. Met nog minder dan een week vrijgezelligheid voor de deur heb ik besloten om even wat plastic vast te houden. Op de juiste schaal heb ik een stukje vloer uitgesneden dat precies op het chassis komt te liggen. Vanaf hier was het makkelijk om te bepalen hoe hoog en met welke bolling het verticale gedeelte van het neusje moest komen.
Het verticale gedeelte komt op een verhoging te staan. Het hele gedeelte valt een dikke milimeter binnen de buitenmaten, zodat het plaatwerk er overheen kan.
Hierna heb ik een kleiner verticaal stukje ervoor gezet.
Vervolgens ben ik op de bovenkantjes een 'trappetje' van kunststof gaan bouwen om de juiste hoek/ronding te kunnen krijgen. Met behulp van een schuurpapiertje heb ik de ergste scherpe kantjes er al af geschuurd. Langzaamaan ontstaat het geraamte voor het plaatwerk van het neusje.
Ik heb wel al gezien dat deze cabine een stuk moeilijker te bouwen is dan de cabine van de KikkerDAF. Maar ik vind het wel een uitdaging om er mee bezig te gaan. Ik heb zitten denken of ik de klep wil kunnen openen of niet, ik denk dat ik de neus gesloten ga laten, ook al vanwege de stevigheid van de hele constructie, en om kromtrekken tegen te gaan.
Nou, ik hoop de komende dagen wat verder te kunnen gaan...
Groet, Bryan