Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 4:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 jul, 2011 22:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
Voor het beeld heb ik de bovenkant van de voorruit gemaakt, maar die is ondertussen alweer net wat anders als op de foto's die zo zullen volgen.
Daarnaast heb ik de velgen gespoten en de accubak, ketels en wielkasten gemonteerd. Ook heb ik wat werk aan de bak gedaan. De volgende stap wordt de dieseltank, en een tweede laagje waar de deuren zitten, maar dan het gedeelte bij de ruiten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou, da's weer een klein stapje verder!

Groetjes, Bryan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 jul, 2011 20:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
Omdat de Brouwersdag eraan zit te komen, ehm, omdat het regenweer was en vandaag zonnig en droog zou zijn, heb ik hard aan de cabine gewerkt, zodat er vandaag wat primer over de cabine zou kunnen. er moeste allerlei details opkomen; van raamrubbers, tot luchtinlaten, plaatsen waar later de knipperverlichting op zou komen en niet te vergeten de voelsprieten. Ook moest er diverse strip(pen) om de cabine heenkomen. en vandaag dus de eerste laag primer, ik zou gaan zien of de cabine al een beetje strak zou zijn. Nou, kijk maar mee:

Afbeelding

Voor het zo ver was, dus eerst het detailwerk:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hierna kwam de primer:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de eerste laag primer ben ik wel tevreden, de cabine is behoorlijk strak, er zitten maar een paar kleine oneffenheden, die makkelijk weg te werken zijn. Ik ben nog steeds helemaal weg van de vorm van deze cabine, naar mijn mening één van de mooiste ooit gemaakt door MAN. Na het finetunewerk en de volgende laag primer kan de kleur er op...

Groet, Bryan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 jul, 2011 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
altijd stilletjes dit project zitten aanschouwen en ik moet zeggen dat het je zeer goed gelukt is deze cabine te maken.

is dit de definitieve hoogte van de cabine? ik heb juist de voorbeeldfoto's in het begin van je topic noge eens bekeken maar ik vind de ruimte tussen de bumper en de motorkap nog wat te groot.

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 jul, 2011 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Ziet er zeker goed uit Bryan
Je hebt er toch een goed ogende cabine van gemaakt, alleen de ruimte tussen de kap en de bumper lijkt inderdaad wat groot.
Ik dacht al eens een kleuren tekeningetje van je gezien te hebben van hoe hij moet worden.
Maar als je het mij vraagt zou ik hem typisch duits groen kleurtje geven (soort van dat leger groen, maar dan niet mat) met een rode gril, dat lijkt mij meer spreken.
Natuurlijk is het jou wagen en natuurlijk jou beslissing welke kleur er op komt, en dat van mij zomaar een idee :wink:
In ieder geval veel succes met het spuitwerk.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 jul, 2011 10:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Laat het dan nog maar even regenen Bryan, kunnen we verder genieten van je Hauber :wink: Gaat toch echt de goeie kant op hoor, nog wat plamuurwerk en je bent er.
Succes maar weer :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 jul, 2011 18:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
Bazzz schreef:
Ziet er zeker goed uit Bryan
Je hebt er toch een goed ogende cabine van gemaakt, alleen de ruimte tussen de kap en de bumper lijkt inderdaad wat groot.
Ik dacht al eens een kleuren tekeningetje van je gezien te hebben van hoe hij moet worden.
Maar als je het mij vraagt zou ik hem typisch duits groen kleurtje geven (soort van dat leger groen, maar dan niet mat) met een rode gril, dat lijkt mij meer spreken.
Natuurlijk is het jou wagen en natuurlijk jou beslissing welke kleur er op komt, en dat van mij zomaar een idee :wink:
In ieder geval veel succes met het spuitwerk.

Groeten Sebas.



Die kap staat inderdaad nog een beetje hoog, dat hebben jullie goed gezien! Maar ik weet nog niet of ik de cabine wat naar beneden ga zetten, ik vind hem wel stoer ogen, ik wacht even af hoe het smoelt met de bumper in de juiste kleur...

En het rood van de grille, daar heb je wel gelijk in, maar ik wil de kleur aanhouden die ook op de aanhanger/schietsalon komt, namelijk een ivoortint.

Ik heb ook de spiegels met steunen er op gemaakt en net voor de regendruppels was ik klaar met de laag blanke lak! Het rood is van Tamiya en er waren wel 4 lagen nodig voor het een beetje netjes wilde dekken. De voelsprieten zijn zwart geworden met een witte knop er op.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben best wel tevreden over de looks!

Groet, Bryan

PS. Hier samen met de kikkerDAF:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 jul, 2011 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Netjes hoor, zo in kleur, alleen laat de macrostand van je camera wel alles zien hè :mrgreen:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jul, 2011 9:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Je hebt het model er goed ingekregen Bryan, ook de voorruit ziet er nu inderdaad beter uit. Dit is niet de meest makkelijke cabine om te bouwen, dus mijn complimenten. :brouw:

Wel zou ik, zoals hierboven ook al is gezegd, nog even kijken naar de afstand tussen cabine en voorbumper. Met de cabine wat hoger oogt hij inderdaad wel stoer, daarom zou je ook kunnen kijken of de bumper wat omhoog kan. Als dat tenminste lukt met de bevestiging aan het chassis.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jul, 2011 23:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
Bedankt! Dat met die bumper gaat wel lukken, volgens mij mag de cabine zowiezo nog een kleine fractie naar voren, waardoor het wat strakker oogt.

Naast de voor en achterruit, ben ik ook al begonnen met het interieur. Ook ben ik ondertussen aan de schietsalon bezig, ze gaan bij elkaar horen he...

Wat avondplaatjes voor het slapen gaan...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes, Bryan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jul, 2011 22:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Geweldig mooi dit!! Prachtig model truck.

Het had trouwens wel leuk geweest als er ook nog "DIESEL" in de grille had gestaan. Dat is zo typerend voor de oudere M.A.N's.

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement