Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 mei, 2010 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Min of meer uit nood is dit projekt op dit moment geboren. :mrgreen:
Afgelopen week was ik met vakantie in Oostenrijk en had me op m'n vakantieadres enige zaken van Heinz laten bezorgen, waaronder de dumpertrailer van Italeri.
Omdat ik niet zo zeker van het goede weer was, had ik wat spulletjes meegenomen om wat te kunnen plakken :wink:
En jullie raden het al, het weer was kl#*te en heb ik het een en ander in elkaar gezet.

De bedoeling is een Scania R620 met laag dak te maken, 6x4 (KFS conversie setje) en daarachter de dumpertrailer.
De R620 had ik al eens een beginnetje mee gemaakt, maar na een dryfit vond ik het zelf geen succes met die spoiler en heb ik die er dus afgehaald en ga ik er een topline dakspoiler opzetten.

Dit was dus de eerste opzet. De kleurstelling blijft.

Afbeelding

Nu gaat de cabine er ongeveer zo uitzien.

Afbeelding

Afbeelding

Het chassis staat ook al gedeeltelijk in elkaar en moet Scania donkergrijs worden van kleur. Net zoals het chassis van de R420 die ik ook nog aan het bouwen ben.

Afbeelding

Afbeelding

Verder is het de bedoeling dat er Scanianaven in de aangedreven assen komen, de velgen in een blauwe kleur komen. Traanplaat op het chassis. Wat lampen links en rechts en de rest moet ik nog bekijken als het projekt verder vordert.
Ook wil ik nog iets met, ik denk, een donkerrode kleur doen om het blauw wat te breken.
Daar moet ik me nog wat voor te binnen laten schieten of jullie moeten een briljant idee hebben natuurlijk :wink:
Natuurlijk heb ik met de dumpertrailer ook een begin gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook de dumper wordt in de blauwe kleuren uitgevoerd, maar ook daar komt dan wat rood in terug. :)

Nou, wat vinden jullie ervan :?:
Commentaar, tips, kritiek, ik hoor het wel :D

_________________
groeten,
Onne


Laatst bijgewerkt door Korrelexpress op ma 06 dec, 2010 20:07 pm, in totaal 7 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 mei, 2010 20:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Interessant....maar is het niet mooier om de hele spoilerset van de truck af te laten?
Bij dit soort werktrucks is de stroomlijn niet echt een belangrijk iets lijkt mij en lijkt het mij mooier om een 'kale' cabine te houden.
Maar, dit is mijn idee.
Succes met deze kit.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 mei, 2010 21:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 14 jul, 2009 11:50 am
Berichten: 101
Woonplaats: Tukkerland
hey ben het ook wel met arjan eens, vind het mooier met een 'kale cabine' net als op je andere scania,
maar goed dat is persoonlijke smaak. ben ook nog keertje van plan om een dumper te maken.
maar ziet er al goed uit. veel succes verder :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 mei, 2010 22:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 apr, 2009 20:27 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Zierikzee
Hoi Onne,

Ik neem bijna altijd een bouwdoos mee op vakantie, en ik kom eigenlijk nooit aan bouwen toe vanwege veel te mooi weer! 8) Ik hoop dat het slechte weer geen al te grote spelbreker geweest is, persoonlijk ben ik liever met slecht weer op vakantie dan met mooi weer op mijn werk... :lol:

Leuk project, en mij lijkt het spoilerpakket met de platte toplinespoiler helemaal niet verkeerd staan voor zo'n kipper. Dit zie je wel vaker voor een lage trailer. Blauw en donkerrood gaan niet echt lekker samen in mijn ogen (en ik schijn aardig kijk te hebben op kleurencombi's als ik mijn modelbouwvrienden mag geloven), persoonlijk zou ik dan eerder kiezen voor "brandweerrood". Rood voor het chassis, onderkant cabine, velgen, en dan inderdaad de naven weer blauw voor het contrast. Misschien een witte striping erop? Ik ga nog wel even in mijn foto-archief graven...

Jan :wink:

_________________
I know YOU believe YOU understand what YOU think I said, but I am not sure YOU realise that what YOU heard… is not what I meant...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 mei, 2010 15:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Bedankt voor jullie reakties :D

@ Arjan, ik weet dat de stroomlijn niet belangrijk is bij dit soort trucks, maar wie schreef er ook alweer dat een Scania eigenlijk een spoilerpakket nodig heeft om mooi te zijn :mrgreen:
Het leek mij wel leuk om een lage uitvoering uit te voeren met een lage spoiler, zie je niet zoveel.

@rsner14, de "kale cabine" net als mijn VSL Scania is een "miniatuur kopie van de werkelijkheid" en kan ik geen spoilerpakket aan vast maken, maar ik vind het wel mooier mèt :wink: , vandaar.
De dumper is zeker een aanrader en is eenvoudig in elkaar te zetten.

@Jan, ik zal wel eens een testje met het rood doen wat ik voor ogen heb. Maar als dat niet mooi is, kan ik zeker nog een witte striping doen :P
Het slechte weer was overigens niet helemaal een spelbreker, maar ja, je ziet liever het zonnetje schijnen hè!

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 mei, 2010 18:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Hey Onne

Kijk dit is dus een project naar mjn hart :roll: Die dak spoiler vind n wel wat hebben.
Er rijden er inderdaad een paar met laag dak en zo'n dakspoiler rond hier in nederland


Wat de kleuren betreft kan het heel mooi uit pakken.
Hoop alleen dat je niet de standaard blauw en rood gaat gebruiken maar met een paar gedurfde tinten gaat komen.

Maar we zullen zien wat je er van gaat maken.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 mei, 2010 19:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Zo, vanmiddag de dumper de eerste laklaag gegeven. Ook daar ga ik nog met de 2e blauwe kleur en de rode kleur mee aan de slag.

Afbeelding
Afbeelding

En dan de rode kleur.
@ Jan, het rood is toch iets minder donker dan gedacht en eigenlijk een hele mooie kleur en die ga ik dan ook gebruiken. Alleen nog effe de verdeling uitzoeken. :D
@Remon, wat jij standaard blauw noemt weet ik niet, maar de 2 blauwe kleuren op de 1e foto blijven.
Ik heb tenslotte niet voor niets de grill al gespoten mbv de mal van KFS :wink:
O ja en de spoiler komt er op hoor :P
Maar het rood komt daar dus nog bij, maar genoeg geluld, FOTO's 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jaja, ik weet de foto's zijn niet allemaal even scherp :?

Voor alle duidelijkheid;
het testpaneel heb ik even provisorisch tegen de cabine geplakt om een idee te krijgen van het geheel met de rode kleur erbij.

:idea: Ik vind de kleuren zo wel geslaagd :D Op de foto's komt het rood niet helemaal uit de verf :mrgreen: vind ik, maar het is een hele heldere metallieke rode kleur :D :D
En, wat vinden jullie :?:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 mei, 2010 19:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 21 jun, 2007 22:26 pm
Berichten: 172
Woonplaats: Waddinxveen
hoi onno,

Ik vindt de kleuren zeker geslaagd zo, heb wel eens gekkere combinatie hier gezien :mrgreen:

Misschien een idee of misschien had je het zelf al in gedachten om de twee kleuren te scheiden met een lijn in wit of zilver ofzo, tis maar een ideetje hoor.
Maar dat blauw en rood zo misstaat zeker niet :brouw:

_________________
Groeten Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 mei, 2010 20:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Dt is het zelfde als bij de van mij.
Kunt pas een oordeel geven als hij af is :lol:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 mei, 2010 20:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Dennisie schreef:
Misschien een idee of misschien had je het zelf al in gedachten om de twee kleuren te scheiden met een lijn in wit of zilver ofzo, tis maar een ideetje hoor.


Is zeker een idee. Maar de opzet van de kleuren op de foto is niet de definitieve hè, het is maar een test :D
Kan zijn dat het rood van boven komt ofzo :mrgreen:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement