Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 okt, 2010 9:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Hoi Albertjan, de cabine ziet er zoal goed uit. Het inkorten lijkt me gelukt. Verstandig trouwens dat je het proces in stapen doet, anders raak je inderdaad het overzicht kwijt :wink:
Kun je trouwens de spatborden ook niet op dezelfde manier omdraaien zoals je dat met de onderkant van de portieren hebt gedaan? Misschien als basis en dan verder uit/ombouwen :idea:
Succes met de volgende stap :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 okt, 2010 20:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 sep, 2009 18:15 pm
Berichten: 900
Woonplaats: Assen
Dat is inderdaad de bedoeling de spatborden omdraaien want die vorm lijkt ook redelijk overeen te komen.
En dan van daaruit de neus opbouwen.

En de motor word in hetzelfde kleurenmengsel gespoten als jij hebt gedaan, de mengverhoudingen pik ik wel uit je topic :lol:

_________________
Kenworth wrecker/Over den top Daf's met dieplader/Scania 142 truck met aanhanger/Western Star met Beall tanktrailer/R620 LZV


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 okt, 2010 21:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Mooie verbouwing Albertjan, ziet er netjes uit. Alleen op de tekening lijkt de ronding van de spatborden onder aan de deuren wat verder naar voren te zitten.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 okt, 2010 21:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 sep, 2009 18:15 pm
Berichten: 900
Woonplaats: Assen
Dat klopt, ik moet de deuren aan de onderkant en bovenkant nog inkorten en dan wil ik die aanpassing meteen meenemen.

_________________
Kenworth wrecker/Over den top Daf's met dieplader/Scania 142 truck met aanhanger/Western Star met Beall tanktrailer/R620 LZV


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 okt, 2010 11:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Apk schreef:
En de motor word in hetzelfde kleurenmengsel gespoten als jij hebt gedaan, de mengverhoudingen pik ik wel uit je topic :lol:

De tip van de kleur kwam eigenlijk van Arjan, dus hier zijn de mengverhoudingen :wink:

Arjan Ouwendijk schreef:
Korrelexpress schreef:
:arrow: Blijft de vraag nog staan, welke kleur voor het motorblok :wink:


Onne,

Je zou de site van Gunther Boenisch eens kunnen raadplegen http://www.gb-scaletrucks.de/main_eng.htm
Volgens die site kom je uit op turquoise met als mengverhouding: Revell 56:75:364 (3:2:2)
Dit zijn dan wel de oude enamelpotjes en hoe dit verhoudt in andere kleuren?.....geen idee.
Voorlopig heb je nu iets.

Gr. Arjan


Resultaat gaan we binnen kort zien, toch?

En dan nog even over je remboosters, die zitten verkeerd om gemonteerd. Kijk maar:
Afbeelding

Of heb je het met opzet zo gedaan :?

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2010 12:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Zagan, Zagen enz enz enz,

Maar zonder gekheid, ziet al goed uit met deze verbouwingen.
Dit gaat goed komen zo te zien.

Succes verder,

Grt SAM.

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2010 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 sep, 2009 18:15 pm
Berichten: 900
Woonplaats: Assen
SAModelbouw schreef:
Maar zonder gekheid, ziet al goed uit met deze verbouwingen.
Dit gaat goed komen zo te zien.


Ik doe mijn best..

Ik neem rustig de tijd omdat ik het zelf echt goed wil hebben, en daarbij komt dat ik heel erg druk met mijn werk ben. Dus even weinig tijd om te brouwen.

_________________
Kenworth wrecker/Over den top Daf's met dieplader/Scania 142 truck met aanhanger/Western Star met Beall tanktrailer/R620 LZV


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 nov, 2010 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Hoe kan ik deze groepsbouw nu gemist hebben...
Het is vandaag de eerste keer dat ik ze allemaal bekijk. Jij bent de eerst waar ik wat te melden heb.

De bouwtekening hierboven maakt het mij makkelijk. Onderdeeltje 55 moet andersom gemonteerd worden. Dat moet straks niet ónder maar bóven het veerpakket komen. Zou de as gelift moeten worden dan drukt onderdeel 55 het veerpakket naar beneden waardoor de voorste achteras naar beneden gaat en de laatste naar boven. Laat het maar even op je inwerken :wink:.

Ik heb hier naast me ook een tekening liggen van een torpedo 141. Om te kijken of het haalbaar is een frontstuur om te bouwen naar torpedo.
Ik kan je het volgende nog melden:
Het dak is net zo breed bij beide modellen.
De ramen zijn zo'n 10cm lager ( in het echt dan, hè ).
Het dashboard is bij de echte trucks bij allebei net zo breed alleen de ruimte tussen het dashboard en de deuren scheelt links en rechts dan zo'n 3cm. Het paneel boven de voorruit is ook niet anders bij beide modellen. Dit heb ik van iemand die nu een 1:1 torpedo laat restaureren.

Ik heb diverse cabineonderdelen uit mijn Heller Scania 141 doos op de tekening gelegd en merkte al op dat de deur uit de doos te breed is ( of de tekening niet goed op schaal ) dus ik blijf jouw projekt eerst maar eens volgen en kijk dan wel wat ik ga doen...
De achterwand is volgens mij ook net even anders.

Succes.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 nov, 2010 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 sep, 2009 18:15 pm
Berichten: 900
Woonplaats: Assen
Als het goed is is je tekening 1:25 dus erg veel verschil mag er niet inzitten.
Maar ik vraag me nu wel af hoe het zit want de 81 cabine is kwa afmetingen gelijk aan de torpedo.
Zijn die cabine's dan alleen lager?

_________________
Kenworth wrecker/Over den top Daf's met dieplader/Scania 142 truck met aanhanger/Western Star met Beall tanktrailer/R620 LZV


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 nov, 2010 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
De cabines zijn lager en smaller maar dat maakt het nu zo lastig.
De zijkanten van de cabine lopen na de knik schuin naar binnen toe. Omdat de raampartijen lager zijn en de cabine smaller is valt het dak volgens de geleerden daar dan precies weer op. En daarom ben ik nog niet begonnen om mijn 141 frontstuur in stukken te snijden. Ik ben bang dat het verkeerd gaat...

Zelf zou ik beginnen aan de zijkanten van de cabine. Daarvan de raampartijen verlagen. Dan kun je één deur al vastlijmen aan het dak. De voorkant snij je dan door de helft in de breedte gezien. Dan verlaag je ook hier de raampartij en lijm je deze aan het dak en deur. De hoek die de zijkanten maken boven de knik blijft altijd gelijk. Nu kun je door te kijken/schuiven/opmeten bepalen hoeveel je de andere helft van de voorkant moet inkorten om te zorgen dat het allemaal aansluit op de rest. De achterwand kun je op dezelfde manier doen maar als je weet hoeveel je de voorkant moet versmallen dan weet je ook hoeveel smaller de achterkant moet worden.
Ik kan het niet makkelijk uit leggen dan dit, helaas maar ik hoop dat je het snapt...

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement