Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 16:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 225 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Scania LB 141
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2010 9:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Allemaal weer bedankt voor jullie reakties :D
Een truck bouwen met verhaal erbij, geeft het model net dat beetje meer vind ik :wink:

@Arjan, bedankt voor de verwijzing naar de website, maar nog even over de mengverhouding; 3:2:2 wat bedoelen ze hier mee :? Als ze zetten 1:3 of 1:6 begrijp ik dat, maar misschien ben ik niet bijdehand genoeg voor deze mengverhouding :mrgreen: Dat het voor enamelpotjes is, is op zich geen probleem hoor.

@Eric, als je voor mij de kleur hebt die jij gebruikt hebt, en misschien ook nog een foto van het motorblok in kleur, dan kan ik daar ook weer iets mee.

@Co, het gaat zeker hard!! Helaas door een vervelende oorzaak, woensdag ben ik door m'n rug gegaan en kan ik alleen wat op een stoel zitten, op bed liggen en achter de computer zitten (Dit allemaal met veel afwisseling tussen de houdingen :evil: )
Dus m'n vakantie naar Egypte ging ook niet door :cry:
Zodoende heb ik vrouwlief gevraagd de 141 van m'n brouwzolder te halen en kan ik aan de eetkamertafel wat plakken.
Maandag naar m'n orthomanueelgeneesheer (Scrabble !!!)

@Eddy, die koelkast van Heller komt er misschien ook nog achter hoor. Even afwachten hoe de bouw van de trekker verloopt :wink:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania LB 141
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2010 9:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Oei Onne, dat zijn minder prettige berichten. Je rug is altijd delicaat.
Geen vakantie is ook minder.
Laat je maar lekker soigneren door je huisgenoten en veel beterschap.

Eén voordeel, je hebt nu lekker veel tijd om te bouwen. En je gaat al zo snel :mrgreen: .

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania LB 141
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2010 10:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey Onne,

Dat is erg jammer dat je vakantie niet door kan gaan.
Hoop voor je dat het snel beter gaat met de rug.
Hopelijk is het werken aan je modelbouw een goed alternatief dan de vakantie.

En wat ga je trouwens als de bliksem, als er een prijs was voor de eerste die klaar is, dan zet ik mijn geld op jou op het moment.

Grt SAM.

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania LB 141
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2010 11:16 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Korrelexpress schreef:
@Arjan, bedankt voor de verwijzing naar de website, maar nog even over de mengverhouding; 3:2:2 wat bedoelen ze hier mee :? Als ze zetten 1:3 of 1:6 begrijp ik dat, maar misschien ben ik niet bijdehand genoeg voor deze mengverhouding :mrgreen: Dat het voor enamelpotjes is, is op zich geen probleem hoor.


Nou, heel simpel Onne: het is hetzelfde als de '1:3' of '1:6' maar dan met een kleurtje erbij.
'3:2:2' betekent dus niet meer dan 3 delen van kleur1, 2 delen van kleur2 en 2 delen van kleur3.
Zo ben ik zelf nog steeds op zoek naar kleuren van US motoren ( Detroit, Cat, Cummins ) maar tot nu toe niks.......Model Master heeft een setje specifieke autokleuren maar die zie je hier in Nederland nooit ( Chevy orange, Pontiac Blue, Ford blue, etc ).
Veel succes met mengen en zorg dan wel dat je met dat mengsel de hele motor kunt doen en niet opnieuw hoeft te mengen want dan krijg je kleurverschillen.....overbodige opmerking misschien maar toch....

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania LB 141
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2010 11:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Hé Onne, wordt een mooi project. En spijtig om te horen dat je vakantie niet doorgaat. Maar ieder nadeel heb z'n voordeel zullen we maar zeggen. Je hebt wel meer tijd om te bouwen. :D

Succes.

Gr.Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania LB 141
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2010 12:31 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Onne,

Dat is behoorlijk vervelend en dat dan ook nog vlak voor je vakantie :evil:

Beterschap met je rug en succes met de bouw van deze schitterende veteraan :wink:

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania LB 141
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2010 17:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Bedankt weer voor jullie opbeurende reakties :D
En inderdaad Zeger, elk nadeel heb z'n voordeel :wink:
Want vandaag natuurlijk weer verder gegaan aan de Scania. De rest ligt nu even stil :(
Maar de Scania kan ik nu zo ver opbouwen dat hij straks klaar is om te spuiten/schilderen!

Vandaag aan de cabine bezig geweest en ik had gelezen dat de pasvorm wat te wensen overliet en je de cabine niet zoals bij de R-serie, in elkaar kan plakken, spuiten en dan het interieur erin kan schuiven...
Dus, achterwand ramen ingeplakt(die worden toch rood), de binnen wand er tegenaan geplakt en de de spatborden, eerst binnen- en buitendeel tegen elkaar gezet, ook tegen het achterwandgedeelte geplakt.
Daarna het dak op het voorruitgedeelte met grill geplakt en het binnenwerk met dashboard nog maar even niet er tegenaan geplakt, dat kan later :wink: Dus nu heb ik eigenlijk de cabine in 2 vaste delen, die straks als ze gespoten zijn makkelijk in/op elkaar te lijmen zijn.
De deuren heb ik er ook nog maar even van tussen gelaten, omdat anders het interieur er straks erg lastig in te krijgen is denk ik. Bovendien moet het ook allemaal nog af te plakken, te schilderen en te spuiten zijn. :mrgreen:
Of zijn er 141 bouwers onder jullie die zeggen; ook de deuren erin zetten voor het spuiten?

Maar eerst een paar foto's :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is nog een dryfit, maar toch hoop ik dat jullie er van genoten hebben, net als ik nog steeds doe :brouw:
Tot de volgende update :D

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania LB 141
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2010 18:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Onne,
Balen van je rug en je vakantie , beterschap toegewenst.
Ik heb mijn beide 141'ers destijds eerst gespoten. Je komt volgens mij in de knoei met je spat bord /instap trede gedeelte. En de dubbele achterwand , je ruitjes komen daar tussen te vallen als ik het goed heb. En dit is mijns inziens alleen maar mooi passend en goed aansluitend te krijgen door dit eerst in elkaar te zetten.
Het kleur nr. voor het motor blok ben ik vergeten te bekijken vanmorgen. Ben nu weer op mijn werk tot 23.00u. Ik probeer het van het weekend niet te vergeten.
Gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania LB 141
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2010 19:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Onne, ik heb 3 van die dingen gebouwd en telkens problemen gehad met de portieren en ik deed het ook zoals op jouw manier. Goed dryfitten die portieren anders heb je straks of te grote naden of moet je t.p.v. de spatborden wat van de portieren wegsnijden.
En inderdaad zoals Eric al aangaf: de achterruiten passen tussen het binnen- en het buitenpaneel en schuif je niet zo makkelijk even tussen de panelen.
Succes in ieder geval en beterschap natuurlijk.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Scania LB 141
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2010 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Dat is minder Onne, nou ja beterschap dan.

Blijft mooi zo n 141.

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 225 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement