Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 13:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 217 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 22  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 aug, 2011 12:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hey Gerard,
Mooie update, voor wat betreft de banden van de aanhanger lijkt het mij toch niet verkeerd als ik naar de foto van de 1:1 kijk.Je had ze toen ook al rijden met de lagere banden maat.
En gewoon meenemen naar de brouwers dag.
Succes met de verder (af) bouw van deze fraaie combi.
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 aug, 2011 19:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Er is dus wel wat gebeurd :D Moet je toch even komen laten zien in Schoonhoven hoor Gerard!
Wat betreft de op- een aanmerkingen die er tot nu toe zij; :roll: je bumper zit inderdaad niet goed, maar de rest lijkt me prima :wink:

Fijne vakantie :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 aug, 2011 14:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
ha geert de jager ,

Ik zeg meenemen , naar de brouwersdag , prachtig model .

Ik heb bij mijn daf ,de steunen die aan de vloerplaat zit weggehaald en die op de goede hoogte opgevuld met evergreen ,en waar de cabine vergrendeling in valt , uit geveild zodat de hele cabine zakt ,hij blijft bij mij kantelbaar ,succes met deze super dikke daf .

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 aug, 2011 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Netjes hoor Gerard. Ziet er allemaal prima uit :brouw: .
Wel lijken me de trapjes aan de zijkant van de cabine 'nogal breed'.

Succes met de afwerking.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2011 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 feb, 2009 11:20 am
Berichten: 595
Woonplaats: Huizen
goedeavond,

allen bedankt voor de reacties en comentaar, inmiddels ben ik weer terug uit griekenland, helaas is het hier wel wat minder mooi weer, maar goed hier kan ik wel bouwen hahaha,

ik ben er nog niet over uit of ik hem mee neem naar schoonhoven, aangezien ik maar even kom, ben er om een uur of tien en zal voor de middag het veld weer ruimen, dus tja......

maar goed de cabine heb ik in de eerste instaqntie op dezelfde hoogte gelaten, heb even de fotos ernaast gehouden en naar mijn idee staat deze wel goed, nu kan ik dat natuurlijk niet helemaal met de volle 100 procent zeggen, dus ik laat zaterdag e oude chauffeur van deze combi er even naar kijken.

wat betrefd de bumper, ik heb deze er weer afgehaald en er mee aan de gang gegaan, althans niet met de oude bumper, maar heb gewoon een nieuwe gemaakt.
hieroinder laat ik jullie de twee opties zien, en moeten jullie even eer reactie geven welke bumper het beste overeen komt met orgineel. verder staan er ook nog wat fotos van een kleine update.

dit is de bumper in de maak....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hier de nieuwe bumper........

Afbeelding

hier de orginele bumper........

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nou dit was het weer voor even, laat aub weten welke bumper, dat maakt het een stuk makkelijker

gr gerard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2011 9:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Gerard, ik zou gaan voor de bumper uit de kit.
Je nieuwe bumper is volgens mij te "dik". Wel moeten er nog wat extra boutkopjes in de bumper en heb je wat sinkholes die uitgeplamuurd moeten worden. Trekpin nog even uitboren en vervangen en dan ben je klaar.
Met de hele discussie van kantelen en dat dan de bumper te laag moet zitten zou ik niets doen.
Als je kiest voor de goede looks dan desnoods de cabine maar niet kantelbaar, de DAF bumpers zijn gewoon een stuk dunner dan die uit de kit. Hoe vaak kantel je de cabine van een gebouwd model, nou bij mijn modellen misschien 1x in het jaar bij een show en dan zijn het nog trekkers ook met omgebouwde motoren.
De aandacht voor je model zit 'm in de combinatie van kleurstelling en opbouw, niet in het tonen van een standaardmotor van Italeri.
Maar nogmaals, mijn persoonlijke mening.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2011 19:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Standaardbumper, staat toch beter.

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 sep, 2011 14:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Ik sluit me daar ook bij aan. Gewoon de standaard bumper Gerard.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 okt, 2011 13:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 feb, 2009 11:20 am
Berichten: 595
Woonplaats: Huizen
Goedendag,

Zo deze maar weer eens naar boven gehaald, heb er inmiddels weer een hoop uurtjes inzitten, maar helaas niet overal foto's van gemaakt, maar goed het resultaat zie je wel hieronder,
de container bakken zijn bijna klaar om in de kleur te gaan zoals jullie kunnen zien is er 1 l helemaal klaar, op de verf na dan.
De bakken daar komt nog een dekzeil overheen, na contact te hebben gehad met Johannes (nog bedankt voor je antwoord) heb ik na lopen denken wat ik voor materiaal kon gebruiken voor de zeilen.
Gisteren was mijn schoonmoeder zo vriendelijk om mij een mooie blauwe regenbroek te doneren, dus deze zal 1 deze dagen omgetover worden als dekzeil. Hopen dat dit een mooie oplossen ervoor is.
De cabine is eigenlijk nu wel klaar er moet nog een luchthoorn op en toplichten op het dak en het kenteken.

de aanhanger is inmiddels het voorste wiel van achter ook op de grond terecht gkomen, zoals eenaantal al weten die ik op de brouwersdag heb gesproken, wilde degene voor wie dit model is, toch deze op de grond hebben, met een zeil over de bakken. geladen containers leek hem toch mooier.

verder moet het hele verlichtingsspul nog op de moterwagen en aanhanger en de kabels moeten er nog op en dan kan ik haast gaan zeggen dat dit model klaar is.

hieronder een aantal foto's van het gevaarte:



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou laat maar horen wat jullie ervan vinden, ik wacht vol spanning op jullie reacties comentaar en tips.......


gr gerard

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 okt, 2011 13:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Je hebt inderdaad niet stil gezeten Gerard, hij wordt steeds mooier :D
De cabine lijkt wel een beetje achterover te hangen zo te zien op foto 6. Op de andere foto's lijkt dat niet zo op te vallen. De container ziet er ook waarheidsgetrouw uit, wanneer krijgt die een kleurtje?
En die gedoneerde regenbroek voor het dekzeil lijkt me een prima oplossing!
Succes maar weer :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 217 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 22  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement