Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 23:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 dec, 2013 10:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Hessel Hemstra schreef:
Het schijnt dat je moet gieten door een rond gat (?) en ontluchten via een vierkant (?) gat. Ik weet dat niet zeker want het is al een tijdje terug, het kan dus ook andersom zijn.
Ik denk dat dat rond en vierkant gat eerder te maken heeft voor de gieter dat hij weet dat het ene de "ingang" is en het andere de "uitgang". M.i. is er niet veel verschil of je nu in een rond dan wel een vierkant gat moet gieten. Maar misschien weet Rolf hier wel het antwoord op, hij is tenslotte toch de "vakman" :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 dec, 2013 20:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Tjeerd, bedankt voor je reactie. Misschien is die gekke trailer nog eens wat voor me. Eerst deze LVS maar eens af krijgen!

Ik heb in ieder geval je info en links opgeslagen....

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 aug, 2014 16:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
En nu begint het toch wel te jeuken om deze truck weer op te pakken en die gekke trailer er achter ook te maken. Ze zijn nu namelijk te koop bij de domeinen van de US:

http://www.govliquidation.com/auction/v ... Id=7803716

http://www.govliquidation.com/auction/v ... Id=7803527

En met deze referentiefoto's moet dat lukken, maar goed, eerst de trekker maar eens.....

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 aug, 2014 19:47 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Wat een apart apparaat zeg, worden waarschijnlijk weer heel wat bandjes maken voor je Rolf. Het is wel zo dat je ook met deze trailer weer een unieke combinatie zal hebben staan, succes met het fabriceren!

Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 maart, 2018 0:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Zo, maar eens een oud project wat leven inblazen. De Oshkosh MK48 front power unit met de MK16 fifth wheel adapter die samen een knikgestuurde 8x8 trekker vormen. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan zeg maar. Dit moet het uiteindelijk gaan worden:
photo 79470
photo 192865

Een paar jaar geleden de cabine gemaakt en de banden in resin gegoten. Nu ik alle werkplaatshandboeken heb kunnen downloaden maar eens een paar details bestudeerd die ik een paar jaar geleden nog niet uit kon zoeken.

Het meest in het oog springend is natuurlijk de zgn articulation joint:
photo 192857

Dus de styreen platen erbij en een begin gemaakt met "de knik":
photo 441177
photo 441176
photo 441175
photo 441174

De motor in de MK48 is een Detroit diesel V8. Deze ligt hoog op het chassis, boven de chassisbalken. De motor is gekoppeld aan een automatische bak. Die is weer gekoppeld aan een gigantische tussenbak waarvandaan een aandrijfas via de voorste as gaat en dan naar de tweede as. Een tweede as gaat via de knik naar het achterste tandemstel:
photo 441178

Nu had ik nog een 1:25 Detroit diesel en mijn model is 1:24. Gezien de beperkte ruimte komt me dat eigenlijk wel goed uit. Dus een beetje experimenteren met de componenten en een begin van het cabine-interieur met uitsparing voor de motor levert deze plaatjes op:
photo 441171
photo 441170

Wordt vervolgd.

groet

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 maart, 2018 14:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Prachtig Rolf om deze weer voorbij te zien komen!
Succes verder :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 maart, 2018 10:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hoi Rolf,
Mooi dat je deze weer oppakt, en met alle gegevens uit de handboeken paraat gaat dit weer een plaatje worden.
Gr. Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 maart, 2018 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Zo, de styreenplaten vliegen er weer snel door. Na een paar redelijke standaard kits te hebben gebouwd is volledig scratch bouwen ook wel weer gaaf om te doen.

De vorm van het interieur was een leuke uitdaging met heel veel verschillende hoeken. Dit is de basis en wordt nog verder afgewerkt. De ombouw voor de motor is ook in aanbouw. Hiervoor zijn de handboeken toch echt een uitkomst.

photo 441429
photo 441428
photo 441427
photo 441426

Groeten,

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 maart, 2018 9:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Bloed kruipt waar het niet gaan kan.....
Weer lekker styreen snijden (en dan vloeit er ook wel eens bloed), veel rommel maken op de vloer en als je een werkplaatsboek hebt
los je de problemen toch ook even lekker makkelijk op door in dat boekwerk te bladeren.
Het is allemaal appeltje-eitje, eigenlijk niks aan dus dat modelbouw.
Wanneer is ie klaar?
Simpel.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 maart, 2018 10:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Tot dusver geen snij-ongelukjes gehad. :shock:
Rommel op de vloer, het sneeuwt soms bijna! :mrgreen:
Bladeren doen we niet, scrollen en swipen :wink:
Niks aan, mwoah. De eerste stappen zoals het chassis gaan altijd mooi snel maar dan komt de afbouw met boutjes, slangetjes, leidinkjes, knopjes enzo.
Klaar zijn moet 'ie voor Jabbeke 2019, heb wat goed te maken :evil:
Simpel, ja als je het goed bekijkt wel. Je maakt als het ware je eigen bouwdoos; alleen moet je de onderdelen eerst "even" maken in plaats van van een sprue knippen.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement