Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 22:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2010 15:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
De ultieme foto:
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2010 15:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
He Gerdi, heb je al die foto's zelf gemaakt of van het internet :?:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2010 15:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 sep, 2009 18:15 pm
Berichten: 900
Woonplaats: Assen
Mooie duidelijke foto's bedankt Gerdi,

Een vraag waar ik dan nog wel mee zit hoe loopt die lijn bij de voorruit?? want het lijkt alsof die lijn van het dak langs de voorkant van het portier en dan boven de grille langs loopt.

_________________
Kenworth wrecker/Over den top Daf's met dieplader/Scania 142 truck met aanhanger/Western Star met Beall tanktrailer/R620 LZV


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2010 15:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
En een laatste poging om je een flatroof takelwagen te doen maken :lol:
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2010 15:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Korrelexpress schreef:
He Gerdi, heb je al die foto's zelf gemaakt of van het internet

Onne, dat zijn allemaal "net"foto's, typ op google "Aerodyne" in en je hebt gegarandeerd uuuuuren kijkplezier.......
Apk schreef:
Een vraag waar ik dan nog wel mee zit hoe loopt die lijn bij de voorruit?? want het lijkt alsof die lijn van het dak langs de voorkant van het portier en dan boven de grille langs loopt.

Albertjan, voor zover ik weet is dat kader rond de voorruit ook aluminium, maar gans die cabine is gemaakt uit losse panelen die op een frame vastgemaakt zijn met rivetten, vandaar al die "knoppen" die je ziet (dus die ook niet wegschuren!!!!!).
Het dak van Revell is ok, het ligt ahw boven op de voorruit en de naad zit enigszins verborgen achter die zonneklep, dus daar zie je naderhand toch niets meer van.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2010 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Geen flatroof van maken!!!!!!!!!. :D :D

Deze auto kwam ik laast in het zweuse tegen, was een aarige chauffeur trouwens.
Afbeelding
Afbeelding

En dat ding gewoon bouwen zo als jij het wilt, het is tenslotte een yank, dus op bestelling gemaakt.

En trouwens waar heb jij die kit van daan gehaald?
Heb er zelf ook eentje gemaakt,maar ik wil er nog 2 hebben.

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2010 16:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 sep, 2009 18:15 pm
Berichten: 900
Woonplaats: Assen
ik heb de K100 hier in Assen gekocht in een modelbouw zaak (meer treinen maar ze hebben ook een paar leuke kits)
En de wrecker lag hier al een hele tijd op redding te wachten maar daar had ik met de Peterbilt geen zin aan.

_________________
Kenworth wrecker/Over den top Daf's met dieplader/Scania 142 truck met aanhanger/Western Star met Beall tanktrailer/R620 LZV


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2010 16:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
atenzapower schreef:
En trouwens waar heb jij die kit van daan gehaald?
Heb er zelf ook eentje gemaakt,maar ik wil er nog 2 hebben.


Ik weet dat ze er bij Wouters in Bergeijk nog 1 hebben, als je ze opbelt sturen zij het ook op (dacht ik)

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2010 19:13 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Aerodyne schreef:
Het is wel de korte versie, 86 inch tegenover 110 inch in de bouwdoos, maar het dak is net hetzelfde, alleen het vlak stukje voor die schuine vensters is korter.


Gerdi,

Het is niet alleen het voorste deel wat aangepast is.....het verhoogde deel is ook korter.....heel wat mensen gaan hierop nat als ze deze conversie toepassen op een kit :wink:
Wel hele gave foto's trouwens.....ik heb ze al opgeslagen.
Overigens moeten mensen ook niet de fout maken door een gewone K100 en de K100E door elkaar te halen.....de -E is 5 inch langer en die hele verlenging lijkt zich rond het front te bevinden......ik dacht zelfs dat de voorruit ook iets verder gekanteld is ( de -E is te herkennen aan de rechthoekige koplampen ).

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2010 20:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Arjan,
om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een Aerodyne modelbouw ombouw gezien van 110 inch naar 86 inch, je zou me een heel groot plezier doen om mij eens een foto te bezorgen. Misschien als Almerikaan heb jij er wel een staan??????????
Ik heb tenminste al een poging ondernomen. Omdat ik niet zeker wist hoe de uitkomst van mijn poging zou uitdraaien, heb ik het gedaan met sloopmodellen, dus als het tegenviel was de geldbeugel niet te veel aangetast en het opknappen van de restanten kan nog altijd.
Bedoeling was in feite om die 1:1 blauwe die ik gepost had eens na te bouwen.
Dat is een 1976 en heeft nog de deuren van de bagageruimtes onder het bed omgekeerd ttz met de scharnieren langs achter zoals op de amt flatroof.
Afbeelding
Om die deurtjes niet te moeten gaan uitzagen en omdraaien en omdat deze cabine al de goede lengte had, heb ik van zo'n cabine (niet van deze) het dak afgezaagd. Idem van een Aerodyne van amt (de blauwe hieronder):
Afbeelding
Dan het dak aangepast aan de korte 86 cabine
Afbeelding
om erachter te komen dat ik inderdaad ook uit dat verhoogde deel een paar milimeter heb moeten verwijderen, anders had ik aan de "punt" geen plaats meer voor dat toplichtje. Hier zie je de "snede".
Afbeelding
Waar ik dan ook achterkwam is dat de achterste cabinehoeken niet dezelfde rondingen hebben, dus dat wordt nog even schuren.
Even ter vergelijking de twee 110 Aerodyne cabines: links de revell, rechts de amt
Afbeelding
Het is niet goed te zien, maar de punt van de revell komt zowat 1 mm meer naar voren.
Op deze foto zie je het verschil tussen mijn 110 en 86
Afbeelding
Helemaal tevreden ben ik er niet mee, volgens mij moet dat schuin opgaande stuk nog wat meer naar voren, dus moet die punt wat vlakker worden, maar dat zie ik niet echt zitten om te verbouwen, dus hiemee kan ik leven.
Uiteraard had ik na deze experimenten nogal wat overschot, daar heb ik dit mee gemaakt:
Afbeelding
Ook hier moet de cabinehoek nog bijgeschuurd worden.
Een voorbeeld (en om Arjan wat op te geilen anders gooit hij mij van dit topic):
Afbeelding
En terwijl we nu toch bezig zijn, ooit verkreeg ik een gebouwde KW flatroof, maar de vorige eigenaar dacht dat hij alle stukjes moest gebruiken, dus hij had er niet beter op gevonden dan de "topruiten" in de zijkant van de slaapcabine te steken. Dat was natuurlijk geen zicht, dus ontstond dit:
Afbeelding
Voorbeelden zat:
Afbeelding
De twee kortjes eventjes samen op de foto:
Afbeelding
Om die blauwe na te bouwen heb ik ook lang moeten zoeken naar die torsion bar suspension, uiteindelijk een gebouwde Watkins W900 gevonden, chassis doorgezaagd, hoorde ik enige tijd nadien van Ted Taylor (die engelsman die veel modellen gemaakt heeft als voorbeeld voor in de amt catalogussen) dat dit een zeer zeldzaam (en dus zeer gezocht en navenant duur) model is. Ik lig er niet van wakker, ik had de achterasophanging nodig.
En nu terug naar Albertjan, want anders loop ik hier met dit topic weg :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement