Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 12:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 257 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 01 mei, 2012 11:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
reddog1880 schreef:
kan er me dan eens de rekenformule geven :?:

Lijkt mij vrij simpel: als ik bouw op schaal 24, alle genomen maten delen door 24.
Idem voor bouwen op schaal 25 of 50 (delen door 25 of 50 uiteraard :D )
Je moet het ook niet moeilijker gaan maken dan het is ...

Tenzij iemand een andere manier van berekenen heeft :?:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 mei, 2012 20:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Reddog1880:
Je kunt alles precies opmeten maar als je de onderdelen uit de kit gebruikt kom je soms niet uit met je totaalplaatje.
Bijvoorbeeld bij je Scania zijn de achterspatschermen groter dan ze in werkelijkheid zijn. Dat kan ook voor de accubak gelden en zo heb je dan de dieseltank opgemeten en nagebouwd volgens de werkelijke maten, blijkt het niet te passen...
Dus moet je hier en daar gewoon een beetje foetelen en zó werken dat het totaalplaatje optisch klopt. Mij was ook al opgevallen dat je Scania wat te lang oogt.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 mei, 2012 17:32 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
JC'77 modelbouw schreef:
Ja, heb even geen beeld bij jullie auto, maar ik laad regelmatig vier bussen en nog een bestellertje. Maar ik heb een 9- lader.



Jacco,

Bij deze onze 6 lader, je kent hem vast wel uit Born,

Afbeelding

Als alles compleet is uitgeschoven is deze bijna 23mtr lang....

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 mei, 2012 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Lijkt me niet geweldig rijden. Er staat aardig wat gewicht op het uitgeschoven gedeelte achter de tandem en dat zwiept toch aardig door lijkt me!? Onstabiel? :mrgreen:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 mei, 2012 19:07 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
@ Onne,

Dat valt op zich best wel mee, de trailer heeft het zelfde uitgangspunt als een normale autolader alleen zijn de bovendekken van onze trailer anders uitgevoerd als die van de normale transporteurs. Persoonlijk vind ik deze trailer wel omslachtiger omdat je door de schuine bovendekken meer meetpunten krijgt v.w.b de hoogte's van de bovendekken.

Het is aan de andere kant ook wel weer makkelijk in de "bergingswereld" als je bijvoorbeeld 4 auto's en een camper te transporteren heb omdat je dan bijv. het achterste bovendek omlaag kan laten, de achteroverbouw kan uitschuiven en toch een lage oprijvloer blijft behouden, dan "zwiept" de achterkant wel lekker door en moet je oppassen met je bakkie koffie :mrgreen:

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 mei, 2012 15:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Ik denk als ik even ga proberen dat ik er wel 4 transporters op krijg, maar weet natuurlijk niet wat de mogelijkheden zijn. Voor wat betreft dat zwiepen van de aanhanger... Dat is afhankelijk hoe je het erop zet. Als je (bij mijn wagen athans) de voorste auto onderin de aanhanger achteruit erop zet en de achterste vooruit, ligt het gewicht van de motor boven de assen en valt het slingeren wel mee.
Maar even over de wagen... Ik moet inderdaad bekennen dat er inderdaad 3 ophangpunten zijn bij de brandstoftank. :oops: :oops: :oops:
Ik weet het... Je hoeft niet te zeggen dat ik beter had moeten kijken, maar ik had alleen foto's van die tank genomen waarop het leek alsof er nog een beugel opzat. Heb hem gisteren losgemaakt en ga de hele tank straks opnieuw maken. Helaas is het chassis ook doormidden gebroken dus dat moet ook weer opnieuw vast.

Misschien vanavond al foto's.......................................

(2 dagen later):
Ik heb nog een tank gevonden van een DAF XF en die heb ik op lengte gemaakt en alle beugels en oneffenheden eraf geschuurd met een Dremel en daarna alles opgevuld met plamuur. Ik zit nu te wachten tot het is uitgehard... Kan ik het nog schuren.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2012 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Ik heb eindelijk de motivatie weer terug om te gaan bouwen. Gisteren ben ik, samen met R. Bles bezig geweest met de DAF maar vanavond ben ik weer aan de de Volvo bezig geweest. Ik ben nog een keer naar ons terrein gereden om nog een paar foto's te maken van de spindelpalen. Het blijft lastig om te zien hoe dat in elkaar zit.
Hier is de grove uitvoering van de spindelpalen:
Afbeelding
Het was dus eerst een plat vlak en nu heb ik er een 3e dimensie ingezet. De sleuven direct naast de trap zijn de uitsparingen van de spindels (lang schroefdraad om het dek mee op- en neer te bewegen). Ik had nog M4 draadeind liggen maar dat is te dik dus ik moet M3 hebben...
Ik ga deze ook echt insmeren met vet zodat ze mooi zwart worden, maar dat is van latere zorg.
Ook heb ik de brandstoftank opnieuw gemaakt en wel 3x moeten plamuren om alle oneffenheden vlak te krijgen. Maar nu staat ie in de primer.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2012 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Mooi dat je hier weer mee verder gaat, de basis van de spindeltorens zien er goed uit.
Laatst deze (of een andere, heb niet op het kenteken gelet) volvo gezien bij VW dealer M. de Koning in Krimpen a/d IJssel
en een week of 2 geleden op een vrijdag een Renault bij Garagebedrijf Blok in Ouderkerk a/d IJssel (was jij dat toevallig??, dacht uit me hoofd dat dat vrijdag 8 jun. was).

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jun, 2012 7:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 14 feb, 2011 15:18 pm
Berichten: 297
Ziet er goed uit Jacco!

Pas wel op met vet!! styrene plakt er niet zo goed meer van en de meeste vetten zullen het aantasten / broos maken

Grtz

_________________
1:87 brouwer
Projecten: Ambulances; Brandweer; Politie; KNRM Schepen en Scenery
KNRM Arie Visser klasse 1:87 uit styrene:
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=38238


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2012 21:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Oh had ik nog niet aan gedacht :oops:

Weet je wat het voordeel is van chauffeur zijn? Je kan de hele dag nadenken over hoe je bepaalde dingen gaat aanpakken. Ik had namelijk een idee om de flexkanalen ook helemaal zelf te maken. Dat zijn een soort holle beweegbare kokers waar de hydroliekleidingen doorheen lopen op een beweegbaar gedeelte.
AfbeeldingAfbeelding
Hier zie je ze duidelijk zitten. Op de tekening ernaast een grove schets van wat de bedoeling is...
Ik ben er al wel achter dat het heel arbeidsintensief is... :|
Ben één uur bezig geweest en heb nu 2 schakels klaar. Dat moet dus nog 90x... :?
Elke dag 2 schakels maken... Dan komt het best goed!
Foto's volgen.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 257 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement