Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 314 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 maart, 2009 20:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Vandaag niet al te veel gedaan. Geen zin, geen motivatie, je kent dat wel... :roll:.

Ik kón ook niet heel veel meer doen. Alleen de handgreep gespoten en snel genoeg daarna ook maar meteen vastgelijmd waar die zou moeten zitten:
Afbeelding
Wilde ik hem met een pincet op zijn plek laten zakken, viel ie uit de pincet en natuurlijk niet precies op de plek waar ik wilde... Naar de goede plek geschoven en de veegjes weggeschilderd in de kleur van het plafond.

De lamphouders zijn gespoten. Eerst grondlak, daarna glanzend zwart en daarna het chroom:
Afbeelding

Op de plaats waar de lampen in de grille moeten komen natuurlijk ook even de voorbereiding getroffen:
Afbeelding

Hier iets dichterbij, gewoon met een chroom/zilverpen gedaan:
Afbeelding

En omdat ik de opmerking kreeg dat het motorblok nogal bling-bling was heb ik die maar even in zijn geheel in een matte laklaag gezet:
Afbeelding
Inderdaad toch net even beter alhoewel ik de gok eigenlijk niet wilde nemen. Maar nu lijkt het ook meteen iets beter op de kleur zoals ik hem in gedachten had als zijnde DAF motorblokkleur.

Wanneer ie af is? In ieder geval vóór de Brouwersdag 2009.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 maart, 2009 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Kijk Jeroen dat is nou net dat detail aan het plofond wat net dat extra geeft aan het model.
De rest ziet er ook mooi uit.
Wanneer is het dan brouwersdag 2009 :?:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 maart, 2009 21:09 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Hoi Jeroen,

Ik ben blij dat je de stap toch gezet heb met het motorblok, ziet er goed uit zo. De laatste loodjes zijn vaak het zwaarst en daar gaat het bij ook nog wel eens fout, in die zin dat de motivatie eraan ontbreekt om dat het vaak die laatste kleine maar zeer bewerkelijke dingetjes zijn, toch als het eenmaal gedaan is heb je weer eer van je werk wat toch alles weer goed maakt.

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2009 17:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Niet dat jullie denken dat er niks meer gebeurd hier :roll: maar veel is het ook niet, nee...

De spiegelssteunen zijn gemaakt en de spiegels erop/aan gelijmd. Ook in de zwarte kleur gespoten. Moet alleen de spiegelkappen nog wel matzwart maken en daarna voorzien van de spiegels opzich:
Afbeelding

Volgens mij is nu alles wel zover gemaakt of voorbereid. Nu de decals laten maken en dan nog in elkaar zetten. Verwacht niet dat dit binnen een week gebeurd is...

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 apr, 2009 12:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hey Jeroen

Ook weer een beetje aan de knutsel geweest :wink:
Voordat je decals hebt gaat er inderdaad wel wat tijd overheen, als je ze bij bijvoorbeeld Scale Print besteld moet je ongeveer 2 a 3 maanden geduld hebben.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 apr, 2009 21:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jan, 2008 0:15 am
Berichten: 764
Woonplaats: Eindhoven
Hoi Jeroen.

Leuk je gisteren in Bemmel gesproken te hebben :P




Bassie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 apr, 2009 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Zojuist toch nog even ervoor gaan zitten om de spiegelkappen matzwart te spuiten. Alles was al in glanzend zwart gespoten dus alles wat zo moet blijven is afgeplakt. Met dit als resultaat:
Afbeelding
Afbeelding


Het is gelukkig toch nog nét te zien op de foto, het verschil tussen het glanzend en matzwart. Nu nog de chroomfolie op maat knippen en op de spiegelkappen plakken en weer een ( op zich klein ) klusje voor mekaar...

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 mei, 2009 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Weer een kleinigheidje gedaan:
Afbeelding

Volgens mij is nu alles zover klaar wat bouwen betreft. Ben alleen nog op zoek naar van die pennen die je bij een prikbord wel eens zag hangen. Daar zit zo'n houdertje bij waar die pen dan met een plastic veerspiraaltje aan de houder vastzit. Zulke plastic spiraaltjes zoek ik nog 2 in het zwart :roll:.

Niet dat ik niks meer aan modelbouw heb gedaan. Zo af en toe begin ik me te storen aan de wat oudere modellen die ik heb gebouwd. Daar zitten dan dingen aan die me tegenstaan.
Daarom heb ik nu weer een kleine aanpassing aan het volgende model gedaan:
Afbeelding

De chromen grille had ik erop gezet omdat het niet lukte tussen de ribbels matzwarte strepen netjes aan te brengen. Deze chromen grille is nu verwijderd en wat plekjes zijn bijgewerkt waar de lijm zat. Ook de spatlappen zijn nu zwart geverfd:
Afbeelding

FF een lichtbakje gemaakt ( doorzichtige plastik voorzetplaatje moet nog ) en een dakrekje erbij gepakt:
Afbeelding
Dus geen spoiler meer.

Zo zonder zonneklep vond ik het wat kaal dus ik heb geprobeerd een zonneklep te maken à la Scania 141 met ophangsteuntjes:
Afbeelding

En zo ziet het er uit als alles gemonteerd gaat worden:
Afbeelding
Vind hem zelf er zeker op vooruit gegaan en heb nu ook weer 2 spuitbussen helemaal leeg. De laatste restjes, daar heb ik ook voor betaald :wink:, toch?
Misschien dat ik ook nog even de oranje lichtjes met Tamiya verf overschilder. ==> reeds gebeurd :lol:.

En waarom dit hier bij mijn DAF 2800 NTT staat? Gewoon ff een tussendoortje...

gr Jeroen

ps: mochten jullie vinden dat ik de laatste tijd weinig reageer, dat klopt.
Om overal een reactie te geven vind ik teveel worden maar ik bekijk wel alle projekten met grote interesse. Dan weten jullie dat :wink:.


Laatst bijgewerkt door moddertrukker op ma 04 mei, 2009 20:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 mei, 2009 20:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 03 mei, 2009 21:50 pm
Berichten: 49
Woonplaats: beuningen gld
heey

de scania 141 v8 is mooi geworden hoor echt klasse gedaan hoor!!!!
:D


groeten jeroen :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 mei, 2009 20:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 aug, 2007 18:31 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Zevenbergen
De Scania is er wel een stuk mooier door geworden 8)

Maar kan je geen visdraad gebruiken voor je plastic spiraaltjes misschien als je het visdraad ergens om heen draait en dan warm maakt misschien dat je dan het goede resultaat krijg

Ben wel heel benieuwd naar de DAF

Gr Michael

_________________
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=13811

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=20654

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=17910


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 314 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement