Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 314 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 maart, 2009 20:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Dank je.

Nu je het toch over de laatste dingetjes hebt...

Eén ding zat me de hele tijd niet lekker en dat was de kale zitbank voor de bijrijder(s). Zijkanten zijdeglans ( leer ) en het zitvlak matzwart ( stof ). Bij de echte is dit meer antraciet, maar goed.
En de echte heeft gekleurde strepen, zie foto:
Afbeelding

IK WIL DAT OOK :evil:.

Ik heb eens een poging gewaagd maar die was niet erg geslaagd. Op de een of andere manier kon ik de lijnen niet recht afplakken en de verf liep onder de tape door.

Totdat ik gisteren avond ik bed lag en ineens de oplossing had :idea:.
Ik neem een reep Tamiya-tape en kleur daar met stiften de lijnen op. Hoe simpel kan het zijn? Nou, op de tape ging het niet want de stiften "pakken" er niet op. Gelukkig nog wat plaketiketten liggen en daar de strepen op getekend en die dan op de bank geplakt. Beetje bij/afwerken en dan ziet het er zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Vergelijk maar eens met boven :roll:. En ook al is het plaketiket vrij dik, het valt niet op maar nu ben ik er wel erg tevreden over.

O ja, het freempje is ook gespoten en vastgelijmd op zijn plek.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 maart, 2009 21:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
! :P

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Laatst bijgewerkt door r.8erberg op do 26 maart, 2009 22:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 maart, 2009 22:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
dus dat heb jij ook, dat je zelfs van je hobby kunt wakker liggen!!!!!! gek word je er van, maar dan komen vaak wel de beste oplossingen. fantastisch opgelost, ook al vind ik het niet mooi, het hoort wel bij deze wagen.
wordt echt een waanzinnig mooi wagentje, kan menigeen een punt aan zuigen, en bied ook weer de uitdaging om jou niveau te benaderen, hetgeen maar voor weinigen weggelegd zal zijn. doe je er ook een mooi "zwenkertje" achter, heb al een tekening aan Johannes gegeven en hij zou hem aan jou doorsturen, op schaal, zal erg mooi worden. trek er nog maar een klein jaartje voor uit voor je alles klaar hebt, maar dat maakt niets.
succes verder en blijf je volgen
richard

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 maart, 2009 22:02 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Hoi Jeroen,

Dat is inderdaad DE oplossing, je hebt nu al een hoop tijd en aandacht in de DAF gestoken, ik begin nu toch ook wel heel erg nieuwschierig te worden naar het eindplaatje.

Ik heb van mijn DAF uit het groepsproject reactie gehad van de firma Leerentveld of ik de DAF aan hun wilde verkopen, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen....

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 maart, 2009 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
@ Richard:
de tekening heb ik inderdaad ontvangen van Johannes. Die ga ik zeker nog eens bouwen maar ik denk niet achter deze DAF omdat ik hem nét iets anders heb gebouwd dan dat ie in werkelijkheid is. Kijk maar naar de plaatsing van de schotel.

En laten we het er maar op houden dat ik af en toe wat geluk dat het er zo uit komt te zien. Reken maar dat ik wat netheid en werkwijze nog veel moet leren. Maar of ik dat wil? Meestal probeer ik gaandeweg wat uit en soms pakt dat nog heel aardig uit maar soms ook niet.

@ Jeff: het is natuurlijk een mooi compliment maar als je nu al twijfelt moet je het zeker niet doen. Daar ga je spijt van krijgen. Daarom verkoop ik zelf ook nooit een model.

En met het in elkaar zetten moet ik nog even wachten totdat ik de decals heb geregeld en daar schiet het te vaak bij in. Zitten die erop dan is het model erg snel klaar. Struikeldingetje is nu nog de koplampen. Ik heb geen mooi passende lampglaasjes liggen. Ze moeten ook nog in een soort zilveren bol komen te zitten zodat ze ook nog ietsjes naar voren staan en niet helemaal tegen de achterkant. Zal eens kijken of ik van mijn ( nog liggende ) Scania 141 de mistlampen op de bumper kan gebruiken. Mocht ik die nog hebben liggen, tenminste...

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2009 8:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 okt, 2008 14:46 pm
Berichten: 933
Woonplaats: De Weere
heej

mooi werk allemaal.
knap gedaan.

groetjes erik 8)

_________________
\8/ robbe scania 1:16 164l 580 r/c \8/
wedico volvo f12 6x2


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2009 13:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hey Jeroen ,

Gelukkig ben ik dan niet de enigste die weleens aan het tobben is op bed over zijn aanpak bij de modelbouw. Maar die zitbank is toch weer een zeer geslaagde oplossing.

Groeten Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2009 13:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Hi Jeroen,
Ik volg vol verbazing :shock: dit topic en wil het toch ook nog een keer gezegd hebben: waanzinnig, wat een details.
Waar ligt je volgende uitdaging: bekabelen en luchtleidingen?
Nadeel van dit superdetailleren is het tempo, ik vraag me zowiezo af waar je als chauffeur na werktijd de tijd en motivatie nog weghaalt om te bouwen, want waarschijnlijk ligt je CF te verstoffen?

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2009 20:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Tsja, hoever moet je gaan met een model?
Ik vind dat datgene wat in het oog springt van belang is. Ik wil niet tè ver gaan in detailering omdat ik daar niet goed genoeg in ben en ik het niet nodig vind. Hoewel ik sommige dingen weer wél doe maar misschien alleen omdat ik daar de spullen voor heb liggen en ik het juist wél klaarkrijg.
En motivatie? De ene keer wil ik er best wat tijd in stoppen op een avond en de andere keer niet. Hangt af wat er op TV komt en ik niet willen missen en of ik er gewoon wel of geen zin in heb om iets op te pakken. Maar ja, het zijn nu dan ook alleen nog maar de kleine dingetje en die nodigen niet uit om er eens voor te gaan zitten. Maar als die dan toch ook weer klaar zijn en gelukt dan ben ik daar toch wel weer trots op. Ook op mezelf omdat ik dat klusje dan ook weer gehad heb...

En nu de volgende up-date.
Ik had het gisteren over de koplampen. Dat probleem is opgelost.
Géén verstralers van de Scania 141 maar ik dacht dat ik nog een Italeri accesoiresdoos had liggen met losse verstralers erin. Ik zoeken maar nee... Wel gebruikte en dof gelijmde liggen maar dat vond ik niet kunnen op mijn model. Dat zou afbreuk doen. Maar wat dan?
Heb ik toch nóg zo'n accesoiresdoos liggen :lol:. Met daarin de verstralers die ik zocht. Dacht ik...
Een eerste poging ging uit van deze:
Afbeelding
Deze wilde helaas nét niet mooi passen in de gaten in de grille.
Toen na nauwkeurig vergelijken bleek dat de andere verstralers in die doos wat anders van vorm zijn heb ik die maar geprobeerd.

Na aanpassing zagen die er zó uit:
Afbeelding

De bijpassende lampglaasjes heb ik dus óók nog erbij:
Afbeelding

En van dichtbij te zien dat het even buiten de grille valt, precies zoals ik het wil hebben:
Afbeelding
Nu nog even in kleur zetten en vastmaken.

Weer een dingentje klaar. Dat zijn steeds van die dingen waar je geen zin in hebt om te doen maar achteraf valt het allemaal best wel weer mee. Maar je moet het maar net hebben liggen.
Net zoals deze handgreep:
Afbeelding
Aan de binnenkant van het plafond naast het dakluik hoort nog een handgreep. Deze dus...

Dat was hem weer voor vandaag.

gr Jeroen

ps: en ja, de streepjes in de lampglaasjes komen straks netjes verticaal te zitten...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2009 21:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Wat het bouwen, de tijd die we er in stoppen zitten we aardig op de zelfde lijn :lol: . Alleen wat het afbouwen betreft is het bij mij net ff anders om.
Hoe dichter ik bij het einde kom hoe meer zin ik er in krijg. Dit puur omdat dan het plaatje wat ik in mijn hoofd heb. Iik kan elke auto die ik bouw tot in detail in mijn hoofd voor mij zien voor en tijdens het Brouwen. Gewoon veel fantasie en voorstelings vermogen.
Geeft een groot voordeel bij het Brouwen :P

Maar nu ff terug na de Auto. :D
Die koplampen heb je perfect opgelost en ziet er nog echt uit ook. Die kleine details zoals dat handvat doen het hem net wel. Geeft toch net dat extra. Maar dingen die niet echt in het oog springen of te zien zijn vind ik ook jammer om daar heel veel tijd in te stoppen.

WANNEER IS I NU KLAAR :!: :!: :wink:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 314 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement