Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 03 maart, 2011 19:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 27 dec, 2010 22:17 pm
Berichten: 107
Woonplaats: Spaubeek
Mooie DAF 3300 aan het worden. Kleuren stelling is ook goed.

Gefeliciteert met je ma :brouw:

_________________
Facebook Groep 1:50


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 maart, 2011 20:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 22:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Gouderak
Jordie Bouwens schreef:
Mooie DAF 3300 aan het worden. Kleuren stelling is ook goed.

Gefeliciteert met je ma :brouw:


Hey Jordy
Hahaha ik wil je niet om de tuin leiden maar ik noem mijn vrouw altijd MAMA of MEISSIE :mrgreen: :mrgreen: en die wordt 40 :brouw: .
Vandaar...
Maar bedankt voor je reactie :D :wink:
Gr.Eef


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 maart, 2011 20:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik denk wat reageert die Eef toch overal op...
Maar je hebt vrij deze week? Fijn dat je de draad weer even op kunt pikken maar ook jammer dat het net niet allemaal wil lukken :?.
Inderdaad nog wat bijtippen en het moet goedkomen. Misschien een tipje om te proberen.
De bovenkant van de rubberen spatschermrand boven het voorwiel mag ook zwart worden. Aangezien de rest daarvan al zwart is zou je met heel sterk verdunde zwarte verf die rand kunnen afwerken. Even aanraken en het vloeit dan meteen over de haakse lijn verder. Daarna de overige vlakken nog verder verven. Is maar een idee maar om te voorkomen dat het dadelijk wéér net mis gaat... Je snapt me wel, denk ik :wink:.

Succes met de laatste loodjes. En wat betreft de ondergrille, als je de lampunits óók zwart maakt zou ik voor zwart kiezen. Anders zou ik hem rood maken net als de hele onderkant van de cabine.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 maart, 2011 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
En als je die rood maakt dan niet helemaal rood maken :wink:
Er zitten gaten in die grille en uiteraard is de kleur van een gat niet rood maar komt zwart als alternatief voor een gat het best in de buurt.
Dat wordt dus met een fijn kwastje zwart inkleuren.
Ik zou trouwens als ik je was die sierstrip om de grille niet zilverkleurig maken. Die is nu veeeeel te dik en als je die streep niet kun schilderen zou ik 'm weglaten. Past veel beter bij de uitstraling van de truck.
Eigenlijk zou je die Italeri strip moeten wegschuren en vervangen door een 0,5 x 0,5 strip want die kun je met de kwast dan wel weer lekker oppikken.
Succes

johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 maart, 2011 0:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hey Eef

Lekker bezig weer, ondanks de tegenvaller.
Ik ben een weekie weg en Eef denkt ik ga de boel weer eens oppakken :? , hahaha.
Dit gaat vast een mooie daf worden, de kleur stelling vind ik in ieder geval geslaagd.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 maart, 2011 14:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooie DAF Eef :brouw:
Ondergrilletje rood met zwarte gaten zoals Johannes al aangeeft.
En nog gefeliciteerd met je meissie :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 maart, 2011 19:52 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Eeffie :shock: :brouw:

Leuk dat je de draad weer hebt hervat, ik weet er alles van om te weinig tijd te hebben voor de hobby maar het blijft kriebelen. Succes met de veteraan en ik probeer je in de gaten te houden :wink:

Geef onze pitt bull een dikke kus voor de verjaardag en zelf natuurlijk ook van harte gefeliciteerd!

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 maart, 2011 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 22:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Gouderak
Ha luitjes
Iedereen bedankt voor de reacties,ook namens mijn vrouw (meissie;mama)die regelmatig over de schouder zit mee te koekeloeren. :mrgreen: :brouw:
Maar goed ik ben van de week lekker bezig geweest met de kleine dingen die ook moeten gebeuren bv. de zonneklep,binnenkant cabine en ook nog dat onderste grilletje ROODgemaakt en die lig nog lekker te drogen en effe lekker priegelen om de gatjes zwart temaken zoals Johannes en Onne al zeiden.
Ik heb geen vaste hand maar gaat het gewoon proberen en vanmiddag lukte de raamrubbers ook voor een groot deel,alleen hier en daar een beetje aanstippen met blaauw.(En nee dit keer niet de hele cabine :mrgreen: )
Ik heb ook geexpirimenteerd met gordijntjes en de heb ik gemaakt van een oud stukje behang.
Ikwas het eerst van plan om het te maken van een oude bedhoes(Muisgrijs)uit de Lunenburg volvo maar dat is net iets te dik om wat mee te doen naar mijn zin.
Ik heb hier nog een paar foto's.
Hier de zonneklep:
Afbeelding
De cabine met gordijntjes:
Afbeelding
Afbeelding
Meer heb ik niet meer te zeggen.
Jullie mogen je oordeel weer geven,ik heb van het grilletje even geen foto's maar dat komt wel.
Ik heb nog ene vrije dag morgen dan zit het er weer op dus kijken of ik dit van het weekend kan afronden en als dat niet gaat dan wordt het een weekje later.
Ik ga hopelijk van jullie horen.
Gr.Eef :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 maart, 2011 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Nou Eef, de laatste loodjes! Zijn niet altijd de fijnste dingen, maar ze moeten gebeuren. Gordijntjes lijken goed zo, al zijn je armen niet lang genoeg voor de scherpstelmogelijkheid van je camera :mrgreen:
Ben benieuwd naar je grilletje :o
Succes nog met de allerlaatste dingen :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 maart, 2011 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Zwart maken van het ondergrilletje moet je net andersom doen Eef.
Eerst de vakjes zwart en dan mag je met de zwarte verf over de ribben heen smeren.
Daarna de tussenribben met een fijne kwast rood maken, kwast bijna plat houden. Doe je het andersom is het ontzettend veel en frustrerend werk. Je zou dan verf wat op de ribben is gekomen met een doekje snel kunnen afvegen maar de kans is groot dat je dan ook het vakje weer raakt en er een grote smeerboel komt.
Een watervaste stift is een alternatief voor het met de penseel zwart maken.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement