Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 8:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: tja
BerichtGeplaatst: di 04 okt, 2005 7:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 sep, 2005 10:12 am
Berichten: 1270
Woonplaats: beers
Hey,
Hij word al wel mooi alleen die naad valt mij niet zoheel erg op hoor misschien dat as je er licht bij schijnt het beter te zien is?
Maar ja het gaat om het geheel en die naad is dan pas je enigste tegenvaller dus nog zat wat wel moet gaan lukken:P

_________________
daf 1900 4×2 bakwagen met dagcabine (willems transport)
volvo f12 6×2 bakwagen met aanhanger(duyvesteijn wagen van '81)
scania p114-340 (hsf logistics)
volvo fh12 globetrotter(vd bosch transport)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 okt, 2005 8:11 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 10 jun, 2005 12:46 pm
Berichten: 1585
Hey Bert,

Het is dat je er zelf over begonnen bent, anders was de naad mij helemaal niet opgevallen. Ik denk ook dat dit niet beter op te lossen valt dan op de manier waarop je dit nu hebt aangepakt, behalve eerst je raam inlijmen en nadien met Tamiya masking tape de raam afplakken?
Voor het overige ziet het er heel strak uit, mooi nummerbord dat je hebt gemaakt uit scratch.

Brouw ze, :brouw:

gr.
Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 okt, 2005 21:11 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Kleine update,

De spiegels zitten erop. De bumper zit nog los, en de koplampen ook, deze moeten nog een beetje bijgewerkt worden.
Van de Bumper mis ik het bevestigings stuk, dus ik zal dadelijk moeten bekijken hoe ik deze nog ongeveer 1mm naar voren krijg geplaatst zonder dat deze scheef komt te zitten. Hij zit nu nl net iets te ver naar achter, waardoor de koplampen verkeerd vallen.

Verder past de luchtuitlaat niet helemaal zoals het moet, dus daar moet ik ook nog wat op verzinnen. Ook de versnellings bak, die je overigens vanaf de motor moet monteren, en die dan in de cabine valt, kwam niet helemaal goed eruit. Deze zit nu overigens wel recht, maar onder een beetje spanning.

De foto is met flitser gemaakt, en als je dan ook nog inzoomd, dan ziet zo'n foto er behoorlijk scary :evil: uit. (bv de vlekken op het raam, die je zo vrijwel niet ziet, lijken nu rampzalig). Kijken of ik deze week nog tijd heb om buiten met daglicht wat foto's te maken.

Afbeelding

Zo, nog echt maar een paar kleine dingetjes voordat ik met de kraan kan gaan beginnen, waardoor deze Scania net dat beetje extra ten opzichte van "out of the box" zal hebben.

gr robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: bevestiging
BerichtGeplaatst: wo 12 okt, 2005 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 sep, 2005 10:12 am
Berichten: 1270
Woonplaats: beers
Hey,
Jaja het is wat maar het komt wel goed daar vetrouw ik op:P.
Heb je een fototje van die bevestiging ik heb namelijk heel wat scania onderdelen.
Groeten fred

_________________
daf 1900 4×2 bakwagen met dagcabine (willems transport)
volvo f12 6×2 bakwagen met aanhanger(duyvesteijn wagen van '81)
scania p114-340 (hsf logistics)
volvo fh12 globetrotter(vd bosch transport)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 okt, 2005 21:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 30 aug, 2005 10:23 am
Berichten: 258
Woonplaats: Deurne
Hij ziet er wederom goed uit! Nu maar wachten op de opbouw, als deze net zo strak word dan ziet het geheel er S-U-P-E-R uit (Om in de Scania sferen te blijven). Ik zit nu al met smart te wachten op de kraan en de stenenwagen opbouw!

Groeten,
Martijn Veldhuijzen

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 okt, 2005 20:01 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
@ Fred: Nadat ik een hele lading foto's 1/1 van (echte) Scania's heb bekeken kwam ik tot de conclusie dat de koplampen eigenlijk nog verder naar binnen moeten vallen, terwijl de bumper toch goed zit.
Feitelijk is dat hulpstukje om de bumper te bevestigen dus overbodig.
Ik ga dus proberen om de bumper zonder dat hulpstukje te bevestigen.
Het benaderd dan nog iets meer het 1/1 model (alhoewel de verschillen voor de oplettende geest toch op te merken zijn).
Toch bedankt voor jouw aanbod Fred.

gr robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 okt, 2005 17:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Dat is de reden dat ik de lampen AAN de cabine heb gemonteerd. Als je dan de bumper weer wel verder naar voren plaatst dan benaderd dat NOG meer de realiteit.
Dit komt omdat jij een Scania 143 bouwt en niet een 142. 142 heeft een platte grill en de 143 een schuine grill ivm de intercooler. Komt daardoor verder naar voren en zo lijken de lampen verder naar achteren te zitten terwijl die hetzelfde zitten als bij de 142.
Misschien dan ook nog de onderste instapje iets verder naar de voorwielen toe monteerd dmv een tussenstukje dan is het helemaal realiteit.
Dit geldt natuurlijk alleen voor de echte detailfreaks. Een leek zou het niet zien, dusssssss.....

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 okt, 2005 22:26 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
@ Jeroen: Bedankt voor de info, ik had het dus toch goed gezien. Helemaal aangepast heb ik het niet meer, ook al omdat ik dan nog wat styreen aan de zijkant van de grill had moeten plakken. Dit zou dan lastig zijn, want hij zit al vast; plus natuurlijk de kans dat het onherstelbaar mis gaat in deze fase. Was het mij eerder opgevallen, dan had ik het zeker gedaan.


Ik heb vandaag wel wat buiten foto's gemaakt, waarvan ik de volgende twee heb uitgekozen om hier te plaatsen. Ik vind het alleen een beetje jammer dat de foto's korrelig worden van het re-sizen.


Afbeelding


Afbeelding

Goed gezien, er missen nog een paar kleine onderdelen, die nog in de verf staan.

Ondertussen ben ik ook al druk bezig geweest met informatie te verzamelen van de Effer kraan.

Hier is de doos met het gietraam waar de kraan uit zal voortkomen:

Afbeelding

Start deze week in dit topic.

gr robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2005 17:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 30 aug, 2005 10:23 am
Berichten: 258
Woonplaats: Deurne
Ik ben benieuwd ik blijf het project op de hoogte houden, zo te zien beginnen nu de truckbrouwers ook te komen op het forum aan de nieuwe topics te zien. De Scania ziet er heel goed uit! :shock:

De spiegels zijn trouwens niet meer te krijgen via Overbeek dus zal ik ook de smalle spiegels moeten 'installeren' :cry: .

Groeten,
Martijn Veldhuijzen

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 okt, 2005 21:29 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
@Martijn: Je zou de spiegels kunnen "scratchen" met die spiegels uit de accecoires kit, gaatjes boren en dan met wat dikker sprue de houders maken.

De Scania Blue Wave:

De kraan is begonnen aan zijn opbouw. Deze is van het Italiaanse merk Effer en is in Nederland niet zo veel voorkomend. Toch heb ik tijdens een "spotronde" een op de foto kunnen vastleggen en nog mooi overzichtelijk ook:
Het is overigens een iets zwaardere en langere versie van kraan die ik ga bouwen.

Afbeelding

Zodoende heb ik de afgelopen week al een begin kunnen maken met de 1/24 versie van deze kraan.
De opbouw is veelomvattend, dat houdt in: de bouwstappen op de juiste manier volgen, zodat de kraan beweegbaar en uitschuifbaar is wanneer deze klaar is. Hier moet dus ook telkens een compromis gemaakt worden tussen verven en lijmen en plamuur. Sommige delen moet je verven voordat je ze in elkaar zet, omdat je er anders niet meer bijkomt. Het nadeel is dat eventuele kieren en spleten moeilijker zijn weg te werken met plamuur. Dat het gaat lukken heb ik geen twijfel over. Waarschijnlijk zal ik af en toe verf als plamuur moeten gebruiken, maar het doel heiligt de middelen in dit geval :D .

Dan maar eens even een foto van de kraan tot nog toe:

Afbeelding

De eeste laag geeloranje verf is al voorzien. Er is nog niks gelijmt ivm de haak die nog op het uiteinde moet komen (deze is inmiddels ook al geverfd).
Het betreft hier trouwens het uiterste (tilgedeelte) van de kraan.

Zo, weer genoeg ge-updated voor vandaag.


gr robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement