Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 5:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2007 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 sep, 2006 11:17 am
Berichten: 1482
Woonplaats: Winschoten
Ziet er goed uit!

Lijkt wel 1:24

_________________
Afbeelding
Kijk ook eens op www.PSP-Media.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2007 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 30 aug, 2005 10:23 am
Berichten: 258
Woonplaats: Deurne
Hee Bert,

Al lang geleden, maar ik heb ook mijn dozen weer uit de kast gehaald,

De Mercedes ziet er klasse uit, mooie weathering om jaloers op te worden :oops:

Keep up the good work! :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jun, 2007 19:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 nov, 2006 20:35 pm
Berichten: 126
Woonplaats: Didam
goed bezig, het lijkt me wel lastig omdat het zo klein is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2007 17:00 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Heee, allemaal weer bedankt voor de leuke reacties en natuurlijk de tips!
Die potlood ga ik verderop zeker eens proberen.
Maar eerst maar eens kijken tot hoever ik nu gekomen ben :D .

Eerst nog twee gevonden referentie foto's op het grote wereldwijde web, waar zoveel opstaat dat je nog niet eens weet waar je moet beginnen (was deze zin lang genoeg zonder punt?).

Afbeelding
Bron: Lkw infos.eu
Afbeelding
Bron: Lkw infos.eu

Omdat ik niet geheel ontevreden was over het brouwen aan deze Mercedes en ik daardoor in een best wel beste bui terecht was gekomen vond ik het tijd om mijzelf met beide benen op de grond terug te plaatsen.
Hoe gaat dat bij Bert in z'n werk? Eenvoudig, gewoon foto's maken van de progress tot nog toe, en die op de monitor bekijken. Door de uitvergroting vergaat vanzelf de goede zin :D .

Wat is er dan allemaal totnogtoe gebeurt?
Het haakarm chassis incl spatborden is geverfd (nog zonder kleine roestplekjes, maar die komen wel. Meer iets van die roest die je van schroeven af ziet komen, dus zeer nihil). Daarna is dat gedeelte in elkaar gestoken om te kijken hoe het tot zover uitziet.

Afbeelding
Afbeelding
Dit ziet er dus zonder dat kleine beetje slijtage en verwering dus nog een beetje saai uit.

De tank en wat luchtketels incl de accubak zijn bevestigd. Het lijkt net alsof er een dikke gietnaad over de tank heenloopt. Kibri heeft voorzien in die dikke naad, de gietnaad liep juist parallel aan die naad, dus volgens mij hoort het zo.... :? (Op de voorbeeldfoto's ontwaar ik bijvoorbeeld nog de oude ronde dieseltanks op de Mercedes). De uitlaat is inmiddels een beetje verweerd, en moet nog aangebracht worden. Ik heb hier totnogtoe ook vergeten nog een foto van de maken....

Afbeelding
Afbeelding
Btw, de afdekkap van de accubak is matzwart, terwijl de rest in glanzend zwart is geverft. Op de foto nauwelijks zichtbaar, maar zo met het blote oog wel duidelijk :wink: .

De banden, voorzien van zijdeglans zwart. De naven zwart, en de moeren (of juist bouten, hoe die dingen dan ook heten) zijn zichtbaar gehouden door superverdunde zijdeglans zwarte verf erop te laten druppelen. De verf verdeelt zich dan vanzelf mooi, maar laat het hoger gelegen en al ijzerkleurig geverfde bouten/moeren mooi met rust, waardoor dit juist mooi zichtbaar blijft.

Foto's van deze gigantische dubbellucht banden:

Afbeelding
Oke, op deze foto lijken ze dan gigantisch groot :P .



Afbeelding
Maar je moet echt geen niesbui krijgen want dan ben je ze kwijt...zo klein...

De lampjes aan de achterkant en nog meer accecoires zijn inmiddels ook gedaan. Deze foto geeft een enigszins vertekent beeld. Echt superstrak zijn die kleine lampjes mij inderdaad niet gelukt. Maar zoals de heer Kodak ze hier laat zien is mijns bescheiden inziens ook weer overdreven slordig :evil: . Het valt dus best wel mee. Ook zijn er al twee stickers aangebracht (nee, het zijn inderdaad geen decals) en Bert kennende zullen die wel weer verkeerdom zitten :P . De vangmuil wil ik nog met die potlood tip behandelen!

Afbeelding
Nu heb ik wel inmiddels een klein ideetje om die achterlichten bij die kleine kibri's nog wat beter te krijgen (let je ook meteen op Erix :D ?).
Men schilderd eerst die vlakjes in een mooie ijzerkleur (achtergrond van de lampen). Dan nemen we een beetje houtlijm en Tamiya clear. Al naar gelang het soort lampen: smoke, oranje of rood. Dit vermengen we met elkaar. Daarna de met clear vermengde houtlijm aanbrengen op het ijzerkleurig geverfde gedeelte van de lampenunits. Zou toch moeten werken lijkt me?


De binnenkant van de container is ook inmiddels behandelt alsof er al jaren losgestord metaal mee wordt vervoerd. Een combinatie van roest en een roest look-alike-kleur (variatie) en ijzerverf. Het gaat echter meer om het idee.

Afbeelding
Ik ben allang blij dat er geen plankenvloer inzit :D .

En toen was het weer Dry-fit time :P .
Eerst zonder cabine:

Afbeelding
Afbeelding
Bovenstaande foto eenmaal met flits, en dientengevolge een maal zonder flits.

Afbeelding
Afbeelding
In kiepende/hakende toestand.

Cabine erop gezet:

Afbeelding
Spatscherm en opstaptredes zitten nog los onder de cabine. Die gerimpelde verf is echt ilusie, wie het niet gelooft mag dit bij mij thuis onder het genot van een bak koffie (met bitterkoekje) komen controleren.
Op brouwersdag kan dat natuurlijk ook, maar dan kan ik geen koffie aanbieden :D .


En daarna de meest hopeloze dry-fit poging:

Afbeelding

Zo, ik ga weer eerst een nieuw toetsenbord kopen daar ik weer alle letters uit deze heb getypt.
Ondertussen wacht ik weer gretig op jullie op/aanmerkingen en natuurlijk tips en eh....koffie?

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2007 21:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 okt, 2005 21:57 pm
Berichten: 1326
Woonplaats: Waddinxveen
Bert, zit alles al aan het chassis, qua ketels en tanks?
ik zat zo is te kijken naar je haararm systeem met alles erop en eraan, maar ik mis een olie tank? omdat er stond ''alles erin gestoken''

verder, netjes, qua bouw, en ook de fotokwaliteit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2007 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
bert schreef:


Wat is dat nou? Een "Follow Me" scooter? :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2007 21:17 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
bert schreef:
Nu heb ik wel inmiddels een klein ideetje om die achterlichten bij die kleine kibri's nog wat beter te krijgen (let je ook meteen op Erix :D ?).
Men schilderd eerst die vlakjes in een mooie ijzerkleur (achtergrond van de lampen). Dan nemen we een beetje houtlijm en Tamiya clear. Al naar gelang het soort lampen: smoke, oranje of rood. Dit vermengen we met elkaar. Daarna de met clear vermengde houtlijm aanbrengen op het ijzerkleurig geverfde gedeelte van de lampenunits. Zou toch moeten werken lijkt me?


Tsjee.. zit ik daar net BMF te plakken waarover ik een paar vierkantjes / rondjes (uitgeknipt uit transparant plaat) op zou kunnen plakken die ik met Tamiya clear rood / oranje geverfd heb.. :P pff

Wel bedankt voor tip Robert.. ik hoor voortaan regelmatig goede dingen over houtlijm :roll:

Oh ja; over de truck.. zit er goed uit.. raamrubbers zijn top :P en de ster op de grill is ook netjes gelukt.. daar ben ik nog maar niet aan begonnen..

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2007 21:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Ik vind dat je hier knap werk neerzet Robert!
Houd je de laadbak eigenlijk leeg. of ga je er nog wat lading in scratchen?
Dan kan je lekker aan de slag met stukjes sprue, aanstekers en roestkleurige verf, wie wil dat nou niet?

Ik moet ook maar eens een kibritje meenemen, die zijn bij prins toch constant in de aanbieding.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2007 22:29 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Bedankt allen veur die bloe....reacties :P .

@Mattijs: Volgens kibri zitten alle luchtketeltjes en dergelijke (4 stuks) rond de accu gemonteerd. Bij de kit zit echter een overvloed aan spare parts, dus mischien dat ik op het einde er nog ergens (klakkeloos) een ketel tegenaaplak om het chassis wat voller te krijgen.

@ Erix: Helaas had de ster op de grill zeer weinig relief, dus ook met dry brushen heb ik het niet helemaal netjes gekregen. Echt goed ziet dat gedeelte er dus niet uit 8) . Ik zal er bij de volgende foto-shoot ook eens een foto-tje van maken, dan zul je zien dat het er niet echt super uitziet. Ik heb me er echter bij neergelegt dat het ook heeel moeilijk zal worden om die ster perfect te krijgen (is al 3 maal overnieuw gedaan :? ).

@ Nguwland: Geen lading, ik steek voor de brouwersdag nog liever mijn energie in nog een small-scale voertuig (voordat ik weer aan de 1/24 verdergaa). Tipje van de sluier, het wordt waarschijnlijk een ford vrachtwagen.....

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun, 2007 19:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 nov, 2005 18:24 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Schipluiden
Als je dan toch je weathering goed wil doen moet je op de haakarm zelf nog het 1 en ander aan krassen/roestplekken maken van het schuiven van de container. Dit moet je voor het mooi dan ook doe op het frame van de haakarm zelf en op de rollen aaan de achterkant zit meest aan de binnenkant helemaal geen verf meer omdat de container daarop rolt

_________________
www.truckmodels.nl | The Truckmodel site


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement