Heee, allemaal weer bedankt voor de leuke reacties en natuurlijk de tips!
Die potlood ga ik verderop zeker eens proberen.
Maar eerst maar eens kijken tot hoever ik nu gekomen ben
.
Eerst nog twee gevonden referentie foto's op het grote wereldwijde web, waar zoveel opstaat dat je nog niet eens weet waar je moet beginnen (was deze zin lang genoeg zonder punt?).
Bron:
Lkw infos.eu
Bron:
Lkw infos.eu
Omdat ik niet geheel ontevreden was over het brouwen aan deze Mercedes en ik daardoor in een best wel beste bui terecht was gekomen vond ik het tijd om mijzelf met beide benen op de grond terug te plaatsen.
Hoe gaat dat bij Bert in z'n werk? Eenvoudig, gewoon foto's maken van de progress tot nog toe, en die op de monitor bekijken. Door de uitvergroting vergaat vanzelf de goede zin
.
Wat is er dan allemaal totnogtoe gebeurt?
Het haakarm chassis incl spatborden is geverfd (nog zonder kleine roestplekjes, maar die komen wel. Meer iets van die roest die je van schroeven af ziet komen, dus zeer nihil). Daarna is dat gedeelte in elkaar gestoken om te kijken hoe het tot zover uitziet.
Dit ziet er dus zonder dat kleine beetje slijtage en verwering dus nog een beetje saai uit.
De tank en wat luchtketels incl de accubak zijn bevestigd. Het lijkt net alsof er een dikke gietnaad over de tank heenloopt. Kibri heeft voorzien in die dikke naad, de gietnaad liep juist parallel aan die naad, dus volgens mij hoort het zo....
(Op de voorbeeldfoto's ontwaar ik bijvoorbeeld nog de oude ronde dieseltanks op de Mercedes). De uitlaat is inmiddels een beetje verweerd, en moet nog aangebracht worden. Ik heb hier totnogtoe ook vergeten nog een foto van de maken....
Btw, de afdekkap van de accubak is matzwart, terwijl de rest in glanzend zwart is geverft. Op de foto nauwelijks zichtbaar, maar zo met het blote oog wel duidelijk .
De banden, voorzien van zijdeglans zwart. De naven zwart, en de moeren (of juist bouten, hoe die dingen dan ook heten) zijn zichtbaar gehouden door superverdunde zijdeglans zwarte verf erop te laten druppelen. De verf verdeelt zich dan vanzelf mooi, maar laat het hoger gelegen en al ijzerkleurig geverfde bouten/moeren mooi met rust, waardoor dit juist mooi zichtbaar blijft.
Foto's van deze gigantische dubbellucht banden:
Oke, op deze foto lijken ze dan gigantisch groot .
Maar je moet echt geen niesbui krijgen want dan ben je ze kwijt...zo klein...
De lampjes aan de achterkant en nog meer accecoires zijn inmiddels ook gedaan. Deze foto geeft een enigszins vertekent beeld. Echt superstrak zijn die kleine lampjes mij inderdaad niet gelukt. Maar zoals de heer Kodak ze hier laat zien is mijns bescheiden inziens ook weer overdreven slordig
. Het valt dus best wel mee. Ook zijn er al twee stickers aangebracht (nee, het zijn inderdaad geen decals) en Bert kennende zullen die wel weer verkeerdom zitten
. De vangmuil wil ik nog met die potlood tip behandelen!
Nu heb ik wel inmiddels een klein ideetje om die achterlichten bij die kleine kibri's nog wat beter te krijgen (let je ook meteen op Erix ?).
Men schilderd eerst die vlakjes in een mooie ijzerkleur (achtergrond van de lampen). Dan nemen we een beetje houtlijm en Tamiya clear. Al naar gelang het soort lampen: smoke, oranje of rood. Dit vermengen we met elkaar. Daarna de met clear vermengde houtlijm aanbrengen op het ijzerkleurig geverfde gedeelte van de lampenunits. Zou toch moeten werken lijkt me?
De binnenkant van de container is ook inmiddels behandelt alsof er al jaren losgestord metaal mee wordt vervoerd. Een combinatie van roest en een roest look-alike-kleur (variatie) en ijzerverf. Het gaat echter meer om het idee.
Ik ben allang blij dat er geen plankenvloer inzit .
En toen was het weer Dry-fit time
.
Eerst zonder cabine:
Bovenstaande foto eenmaal met flits, en dientengevolge een maal zonder flits.
In kiepende/hakende toestand.
Cabine erop gezet:
Spatscherm en opstaptredes zitten nog los onder de cabine. Die gerimpelde verf is echt ilusie, wie het niet gelooft mag dit bij mij thuis onder het genot van een bak koffie (met bitterkoekje) komen controleren.
Op brouwersdag kan dat natuurlijk ook, maar dan kan ik geen koffie aanbieden .
En daarna de meest hopeloze dry-fit poging:
Zo, ik ga weer eerst een nieuw toetsenbord kopen daar ik weer alle letters uit deze heb getypt.
Ondertussen wacht ik weer gretig op jullie op/aanmerkingen en natuurlijk tips en eh....koffie?
Groetjes Robert