In het weekend toch nog een beetje kunnen doen.
De grote oppervlaktes (frame van de haakarm) gekwast met gunmetal. En weer allemaal kleine frutsel van een likje verf voorzien.
Foto's zeggen zoals altijd meer als woorden, en waar nodig heb ik wat commentaar bij de foto's gezet
.
Als eerste de container. Deze is van een zeer lichte bruin/zwarte was voorzien. En ook de rolletjes die de container bij op-pakken en neerzetten van enige mobiliteit voorzien zijn aangebracht en volledig van roest voorzien.
Best wel veel foto's, het is zeer moeilijk om dit gefotografeerd te krijgen. Uiteindelijk werd het nog het beste benaderd zonder de zoom (Micro/macro opnamen) te gebruiken, en zonder in te zomen.
Zonder flits-buitenfoto.
Met flits-buitenfoto.
Op de kop-buitenopname.
Van voren, zonder flits-buitenopname.
Binnenfoto, die de kleur beter benaderd, maar de rest iets te donker laat uit vallen .
Deze foto benaderd de huidige situatie het beste, alhoewel door de foto de ijzerkleur weer iets te veel overheerst.....
De knalpot met lasnaad, er moet nog een toefje zwart op het uiteinde, en daarna nog een beetje roest van de hitte.
De achterspatborden ook voorzien van een zeer donkergrijze tint (typisch Mercedes Sk) en al de eerste ijzerkleurtjes.
En binnen op foto vastgelegd.
De vangmuilkoppeling voorzien van gunmetal kleur,hier wordt nog vanalles voorzien van kleurtjes, dus deze achterkant is nog verre van klaar.
De spatborden voorzien van dezelfde donkergrijze kleur en de opstapjes voorzien van een ijzerkleurtje. Er zit zelfs een traanplaatprofiel op de opstapjes!!
Idem dito als bovenstaande opmerking maar nu vanuit een ander perspektief (om er maar eens een moeilijk woord doorheen te mengen).
Een onderdeel van de haakarm torent hier boven alles uit...natuurlijk fictief, met twee strijken gunmetal was deze kompleet geverft, zoooo groot.
Nog zo'n onderdeel waarop een gigantische cirkel zit die je in real time vrijwel niet ziet.....foto's bedriegen echt enorm in deze schaal .
Het moeilijkste liet zich de blauw/groene motorkleur op de foto vatten, er komen nog twee foto's waarop het best wel moeilijk te zien valt...jammer, maar zeer moeilijk te fotograferen (toch maar eens aan een tafelstatief gaan denken zodat ik de sluitertijden wat langer kan maken...).
En toen was het cabine tijd. Zonnescherm(glanzend, maar helaas niet doorzichtig) aangebracht, evenals die luchthapper achterop. Daara maar weer eens een paar dry fit foto's gemaakt van het geheel.
Weer buiten zonder flits.
Binnen zonder flits.
Zonnebril op, want met flits. Zo is wel de roest zichtbaar die ik op de vering heb aangebracht onder de cabine. Trouwen, zo is dat blauw wel een lekker jaren '90 kleurtje
We blijven poseren voor de foto-graaf .
En dan ook maar even die container erop gezet...gaat toch denk ik beter uitzien als die haakarm er ook bijzit...
Tot slot nog wat zelfgeschoten (vorig jaar) referentie foto's die denk ik wel aantonen hoe ik aan de kleur gun-metal gekomen ben
.
Dus als iemand weet hoe je glanzende roest aanbrengd, dan houd ik mij van harte aanbevolen
.
Brand me af...schiet me neer....laat geen spaan meer van mij heel....graag commentaar en tips, vooral tips, want het kan nog stukken beter.
Oja, dagschotel van vandaag is gehakt schotel.
Deathtrap krijgt 5 kibri pakketjes opgestuurd die hij van raamrubbers kan voorzien wegens het ongeoorloofd geven van commentaar hierop....vangen Arno
.
Groetedetoetjes Robbie