Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 21:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 mei, 2007 11:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 okt, 2006 22:09 pm
Berichten: 166
Woonplaats: Schoonrewoerd
Jaah, wat zijn die Kibri kitjes toch gaaf :P
Komplimenten voor de bouw, maar zeker voor het schilderwerk.
Ik heb in het verleden wel eens zo'n kitje gebouwd, en ik moet zeggen na het zien van deze bouwactiviteiten, dat het ook voor deze schaal weer erg verleidelijk wordt :mrgreen:

Ik blijf volgen.

Groeten,
Squadraminiatura
Ferry

_________________
This message is made with 100% recycled electrons.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 mei, 2007 19:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 jan, 2007 23:13 pm
Berichten: 64
Woonplaats: Elst Ut
Mooi werk, dat weatheren ziet er goed uit, daar durf ik me (nog) niet aan te wagen.
Ben nog steeds bezig met m'n kibri liebherr LTM 1800, al komt er wanwege drukke andere bezigheden de laatste tijd helaas weing van :(

Dat probleem van die raamrubbers ken ik, Denk je dat je het redelijk gedaan hebt, maak je een foto waardoor het 5 keer zo groot lijkt en dan ziet het er ineens een stuk minder strak uit :shock:
Conclusie: niet teveel naar de foto's kijken maar gewoon naar je model :D :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 mei, 2007 19:55 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Moddertrucker schreef:
Och nee, over de wielen wou ik nog wat weten. Ga je die Kibri wielen eronder zetten? Of doe je er wat meer gedetailleerde onder zoals die van Herpa of iets dergelijks. Ik vond/vind zelf dat die Kibri wielen het model niet ten goede komen want ze missen veel details. Zoals gaten in de velg.....


Volgens mij heb je dit later toegevoegt, ik zag dit gisteravond nog niet staan :D .
Bij deze komen inderdaad de gewone kibri wielen eronder te zitten.
Ik ben wel dit jaar van plan om met een (brandweer)modelbouwer (die helaas -nog- niet op dit forum aktief is) naar Luthart in Venlo te gaan, vanwege het zeer grote assortiment aan 1/87 spullen en accecoires. Ik zal daar ook eens gaan neuzen bij de herpa wielen.
Ze hebben trouwens een resin bouwpakket van een daf 2500 "nieuwe stijl" in 1/87 en die staat natuurlijk ook hoog op mijn verlanglijst (lees: dat is de reden waarom ik naar Luthart wil :P )

Groetjes Robert (gaat boortjes zoeken om de velgen uit te boren :shock: )

@Wilko: Fotograferen van 1/87 is hel op aarde, precies zoals je het omschrijft, het ziet er goed uit....totdat je de foto op je monitor ziet, en je afvraagd waarom je uberhaubt nog aan modelbouw doet :evil: .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 mei, 2007 21:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Bert; ik heb dat inderdaad later nog toegevoegd. Vanwege een ander Kibri project kwam ik tot mijn extra reactie. Omdat er bij jou geen wielen op de foto's te zien zijn en bij dat andere projekt wel. Dat bracht mij op het idee om jou daar wat over te zeggen.

En bij Luthart is zeker veel 1/87 spul te vinden. Ook losse onderdelen maar vooral complete modellen. Ook Kibri is er te vinden in ruime mate. En decals van transportbedrijven. Ook schaal 1/87. Die decals dan, hè.

Als ik daar ben ga ik vooral voor Evergreen materiaal en gereedschap. En soms zie ik wat liggen wat ik niet kan LATEN liggen. Zoals laatst die Scania torpedo bergingstruck van Revell. Voor iets meer dan 50 euro kon ik hem niet laten liggen als je weet dat ie in andere zaken rond de 80 euro kost. Dan koop ik hem maar uit voorzorg.....
Maar gelukkig weet ik me redelijk goed in te houden.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2007 19:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 06 jan, 2007 23:13 pm
Berichten: 64
Woonplaats: Elst Ut
Ik heb ook wel eens een setje herpa wielen gekocht, ze zien er inderdaad superstrak uit.
Alleen neemt Herpa volgens mij wel een loopje met de maatvoering, ze zijn veel te groot :?

Ik heb ze even opgemeten en omgerekend naar 1:1 en dan kom je uit op een velgmaat van 25.5 inch ofzo :shock: Terwijl een vrachtauto toch eigenlijk altijd 22.5 inch heeft.
Ik weet niet of dat met alle Herpa wielen is, maar die ik had in elk geval wel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2007 17:31 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
In het weekend toch nog een beetje kunnen doen.
De grote oppervlaktes (frame van de haakarm) gekwast met gunmetal. En weer allemaal kleine frutsel van een likje verf voorzien.

Foto's zeggen zoals altijd meer als woorden, en waar nodig heb ik wat commentaar bij de foto's gezet 8) .

Als eerste de container. Deze is van een zeer lichte bruin/zwarte was voorzien. En ook de rolletjes die de container bij op-pakken en neerzetten van enige mobiliteit voorzien zijn aangebracht en volledig van roest voorzien.
Best wel veel foto's, het is zeer moeilijk om dit gefotografeerd te krijgen. Uiteindelijk werd het nog het beste benaderd zonder de zoom (Micro/macro opnamen) te gebruiken, en zonder in te zomen.

Afbeelding
Zonder flits-buitenfoto.

Afbeelding
Met flits-buitenfoto.

Afbeelding
Op de kop-buitenopname.

Afbeelding
Van voren, zonder flits-buitenopname.

Afbeelding
Binnenfoto, die de kleur beter benaderd, maar de rest iets te donker laat uit vallen :? .

Afbeelding
Deze foto benaderd de huidige situatie het beste, alhoewel door de foto de ijzerkleur weer iets te veel overheerst.....

Afbeelding
De knalpot met lasnaad, er moet nog een toefje zwart op het uiteinde, en daarna nog een beetje roest van de hitte.

Afbeelding
De achterspatborden ook voorzien van een zeer donkergrijze tint (typisch Mercedes Sk) en al de eerste ijzerkleurtjes.

Afbeelding
En binnen op foto vastgelegd.

Afbeelding
De vangmuilkoppeling voorzien van gunmetal kleur,hier wordt nog vanalles voorzien van kleurtjes, dus deze achterkant is nog verre van klaar.

Afbeelding
De spatborden voorzien van dezelfde donkergrijze kleur en de opstapjes voorzien van een ijzerkleurtje. Er zit zelfs een traanplaatprofiel op de opstapjes!!


Afbeelding
Idem dito als bovenstaande opmerking maar nu vanuit een ander perspektief (om er maar eens een moeilijk woord doorheen te mengen).

Afbeelding
Een onderdeel van de haakarm torent hier boven alles uit...natuurlijk fictief, met twee strijken gunmetal was deze kompleet geverft, zoooo groot.

Afbeelding
Nog zo'n onderdeel waarop een gigantische cirkel zit die je in real time vrijwel niet ziet.....foto's bedriegen echt enorm in deze schaal :shock: .

Afbeelding
Het moeilijkste liet zich de blauw/groene motorkleur op de foto vatten, er komen nog twee foto's waarop het best wel moeilijk te zien valt...jammer, maar zeer moeilijk te fotograferen (toch maar eens aan een tafelstatief gaan denken zodat ik de sluitertijden wat langer kan maken...).

Afbeelding
Afbeelding


En toen was het cabine tijd. Zonnescherm(glanzend, maar helaas niet doorzichtig) aangebracht, evenals die luchthapper achterop. Daara maar weer eens een paar dry fit foto's gemaakt van het geheel.

Afbeelding
Weer buiten zonder flits.

Afbeelding
Binnen zonder flits.

Afbeelding
Zonnebril op, want met flits. Zo is wel de roest zichtbaar die ik op de vering heb aangebracht onder de cabine. Trouwen, zo is dat blauw wel een lekker jaren '90 kleurtje 8)

Afbeelding
We blijven poseren voor de foto-graaf :D .

Afbeelding
En dan ook maar even die container erop gezet...gaat toch denk ik beter uitzien als die haakarm er ook bijzit...


Tot slot nog wat zelfgeschoten (vorig jaar) referentie foto's die denk ik wel aantonen hoe ik aan de kleur gun-metal gekomen ben :wink: .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dus als iemand weet hoe je glanzende roest aanbrengd, dan houd ik mij van harte aanbevolen :twisted: .

Brand me af...schiet me neer....laat geen spaan meer van mij heel....graag commentaar en tips, vooral tips, want het kan nog stukken beter.

Oja, dagschotel van vandaag is gehakt schotel.

Deathtrap krijgt 5 kibri pakketjes opgestuurd die hij van raamrubbers kan voorzien wegens het ongeoorloofd geven van commentaar hierop....vangen Arno :D .

Groetedetoetjes Robbie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2007 18:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Hey Bert,

ziet er prima uit. De lus waar de haakarminstallatie de container mee oppikt mag nog iets kaler qua verf. Het is zo te zien geen nieuwe container meer dus die lus zou meer versleten moeten zijn.

Over dat glanzende roest. Om te proberen want ik weet het niet zeker meer. Eerst roestbruin verven en daarna met een potlood erover heen strijken en dan wat uitvegen. Ik heb zoiets ergens gelezen maar weet het niet zeker meer.
Maar omdat jij nogal van uitproberen houdt lijkt me dit wel iets.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2007 20:07 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
Robert, ik sluit me wat het roest betreft bij Jeroen aan.. dat werkt wel met potlood denk ik..
Erg mooi detail laat je weer eens zien, lekker priegelen he :P ?
Ik sta wel te kijken dat in vergelijking met jouw MB die van mij nogal oud is zeg maar.. geen doorzichtige lampen, geen kantelcabine, geen beweegbaar kraantje.. geen motor.. dus is die van jouw wel wat interessanter om te volgen.. ! :lol:
En die container is gewoon TOP ! :shock:

Ga zo door ! :wink:

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2007 20:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
Hoi,
ziet er allemaal zeer mooi uit en zelf de raamrubbers zijn heel geslaagd, voor zover op de foto te zien.(heb je deze nog aangepakt?)
Philippe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jun, 2007 22:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 okt, 2006 23:15 pm
Berichten: 242
Woonplaats: Vroomshoop
Dat ziet er heel goed uit Bert, De contianer heb je mooie roestig gemaakt lijkt net echt

gr Rene


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement