Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 18:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 mei, 2008 20:04 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
alloa Bert,

Mooie kleur blauw en ziet er netjes uit, of komt dat door de foto :lol:

Maar heb je nou niet eerst een grondlaag erop gedaan, het kan natuurlijk ook zijn dat je een plastic primer heb gebruikt want die zie je niet, anders vind ik het wel dapper van je gezien je voor de volgende kleur weer moet afplakken...

Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 mei, 2008 21:08 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Jeroen schreef:
Alleen 1 ding snap ik niet; waarom spuit je de cabine niet eerst helemaal in de lichte kleur blauw? Nu heb je al afplakranden en straks misschien nog meer...


Dit heb ik inderdaad overwogen, maar viel na een (natuurlijk onlogische gedachtengang van mij) tijdje nadenken af.
Nu kan ik de randen van de twee verschillende kleuren tegen elkaar aanzetten, en voorzichtig (korrel 2000) bijschuren totdat het glad is.
Wanneer ik eerst de cabine helemaal lichtblauw had gespoten, dan had ik met de donkerblauwe kleur altijd een niveau (hoogte) verschil gehad.
Nu is het een kwestie van heel voorzichtig en dus iets langer in tijd schuren om de kleuren beide op dezelfde hoogte proberen te krijgen.
Met gelijke hoogte bedoel ik dus de hogere rand die je krijgt bij (door) het afplakken.

Jeffffffffffff schreef:
Mooie kleur blauw en ziet er netjes uit, of komt dat door de foto

Je dacht toch niet dat ik zo'n strak resultaat met spuiten zou krijgen.....de cabine is trouwens ook bewerkt met foto-shop om hem te laten blinken :lol: , ik had per ongeluk matmetalticblauw genomen :lol: .

Ik heb trouwens wel overwogen om er nog een witte kleur aan toe te voegen, maar ben toch maar voor twee kleurtjes gegaan.

De cabine is overigens ook eerst geprimerd, om nog enkele on-effenheden weg te werken (schuren) :wink: .

Allemaal nog bedankt voor de complimenten, maar niet vergeten: "It ain't over untill the fat lady sings", oftwel bij Robbie moet en zal er toch ergens eens iets mis gaan......

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 mei, 2008 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Dat laatste moet je nooit zeggen. Het is dan alsof de duivel er mee speelt en het nog uit laat komen ook...

Het gaat altijd goed komen. Dat zeg ik ook altijd tegen mezelf :wink: .

En we zullen wel zien hoe het er uiteindelijk uit komt te zien. Misschien is jouw werkwijze er wel een die we straks ook kunnen gebruiken. Iemand moet het toch eens proberen, niet waar?

Zelf heb ik niet meer zoveel last van die opstaande randjes als ik eerst de ene kleur spuit en daarna de andere. Meestal kan ik die met een nagel "wegbreken" zodat de overgang minder grof is. Niet te snel want anders is de verf verpest maar ook weer niet te laat anders wil het niet meer zo makkelijk. Is de lak dan droog, dan met een doekje de randjes nog eens afgaan.

En natuurlijk nooit te dik spuiten in één keer. Meerdere dunne lagen werken beter.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2008 20:35 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Nou, ik vind het wel meevallen met de methode die ik geprobeerd heb :P .

Omdat het om het spuiten zelf gaat, en daarbij van mij uit weinig bij uit te leggen valt (zelf nog gebrek aan ervaring :D ), zullen het hoofdzakelijk veel foto's zijn.
Het randje dat is ontstaan kan makkelijk worden weggeschuurd met korrel 2000, daarna kan er nog een clearlak overheen, daarna kunnen de rubbertjes etc geverft gaan worden.
Natuurlijk kan het altijd beter, maar ik ben wel tevreden met het resultaat.

Eerst vlak na het spuiten (meerdere dunne lagen natuurlijk 8) ) met de plakband er nog op:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Naast zijn kleinere maar oudere broer :D .




Daarna de plakband eraf....altijd spannend :P :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



En ook nu durfde ik nog iets dichter erop te komen met het foto-toestel :twisted: :
Afbeelding
Het slot heb ik afgeplakt voor het donkerblauwe, aan de bovenkant zie je daardoor--door het inzomen--twee inhammetjes in de verf.


De onderdelendoos erbij genomen en aan het dryfitten geslagen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De grill is overigens in semi gloss black gespoten, deze gaat echter de Mr.Muscle in, toch liever mat van kleur....en er zitten wat te veel on-effenheden in naar mijn goesting :wink:


De onderspoiler met lampenunits erbij genomen voor een nog meer, nog meer totaalplaatje:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En vanuit een ietsiepiets ander standpunt genomen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Oke, ik ben klaar voor pek en veren :twisted: .


Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2008 21:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 aug, 2007 18:31 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Zevenbergen
He Bert dat heb je toch zeer strak gespoten
Het begint een mooie Benz te worden

Gr Michael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2008 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 okt, 2005 21:57 pm
Berichten: 1326
Woonplaats: Waddinxveen
vind het er zeker niet verkeerd uit zien.

idee'tje, grill mee spuiten in de kleuren van de cabine? dus die twee kleuren blauw doortrekken?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2008 22:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 22:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Gouderak
Hey Bert
Ook dit werk van jou ziet er gaaf uit.
Leuk gedaan zo met die 2 kleuren blauw,dat ideetje
van Mattijs zou hem ook niet slecht staan.
Het wordt zeker een mooie Benz.
Ga zo door.
Gr.Eef


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2008 19:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
jouw spuitwerk ziet er prima uit. De kleuren blauw passen prima bij elkaar. De bijrijderskant is net even wat mooier in mijn ogen vanwege het ronde hoekje naar boven toe. Bestuurderskant heeft een rechte hoek.

Verder vind ik de zwarte grille er net niet bij passen. Ik zie ( nu nog... ) witte spatschermen en wielringen. Dát past de wagen goed. Misschien de grille ook helemaal wit maken?
Dan heb je toch wat extra kleur zonder dat het té wordt en het nog steeds mooi bij de chassiskleur past.

Ga zo door.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2008 23:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hey Bert

Dat heb je weer mooi voorelkaar gekregen, de lak zit er mooi strak op.
Mijn eerste ingeving was inderdaad ook om de spatschermen wit te houden, eventueel met hier en daar wat kleine witte accenten zodat het net even breekt.
Maar goed het blijft natuurlijk jou keuze.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 mei, 2008 10:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 dec, 2005 22:09 pm
Berichten: 252
Woonplaats: Rijssen
Zeker een goed en mooi resultaat tot nu toe! Ik ben wel een beetje in verwaaring :shock:. Ik dacht dat ik dit project slechts enkele dagen niet gevolgd had en nu staat er ineens een bijna complete truck in full color.

en ik moet zeggen dat ik net als Jeroen eerst de lichtblauwe kleur over de gehele cabine zou spuiten en daarna de donkerblauwe kleur, maar ik ben benieuwd hoe jouw gedachtengang heeft uitgepakt. Durf je straks een detailfoto te plaatsen met de overgang nabewerkt met korrel 2000? (Hmm, bij nader inzien zie ik al op 1 van de foto's). Het ziet er goed uit. En dus zit er nog een voordeel aan: het scheelt een halve spuitbus.

Dus Bert ga zo door. Blijf je eigen gedachtengang volgen en dan zie ik bij mijn volgende check :roll: van dit project een prachtig eindresultaat staan.

_________________
Plato - Het begin is het belangrijkste deel van het werk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement