Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2008 19:38 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Die Bert toch,

Heel leuk en netjes gedaan zo het interieur, het word wel wat met deze Benz. Ben benieuwd wat voor kleuren je de cabine gaat geven, en de voor/dak/zijkanten zeker alvast in elkaar timmeren want die voorkanten willen inderdaad wel eens tegen zitten...... mischien een laagje plamuur :mrgreen:

Gr. Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2008 19:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 17:16 pm
Berichten: 159
Woonplaats: eemnes
hoi Bert

Mooi gedaan joh met dat interieur ziet er erg goed uit,je maakt er een mooie benz van die zeer gedetailleerd is...
mijn complimenten.

gr. Raimond


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2008 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 22:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Gouderak
Ha die Bert
Gaaf interieur, dat heb je mooi gedaan zo.
Ook ik ben benieuwd wat de kleur van je cabine gaat worden.
Gr.Eef


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2008 19:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 okt, 2005 21:57 pm
Berichten: 1326
Woonplaats: Waddinxveen
gaaf, die bekleding immitaties!! wat betreft je keuze voor de grille, mee eens.

trouwens, staat je versnellingspook niet de verkeerde kant op, normaal loopt de kop omhoog, dat ligt lekkerder in de hand.

ik blijf erbij, stoere bakken, die sk's, eveneens als de nieuwe actros


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 apr, 2008 22:51 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Ik word zowaar weer verlegen van de complimenten zeg :oops: .

De cabine heb ik dus in elkaar gelijmt, en ik was al een beetje bang na de berichten over de pasvorm van de cabine die jullie plaatsten.
Dus........................................

Geen plamuur hoeven te gebruiken ditkeer Afbeelding, Robbie hardstikke blij.
Op een enkel, te klein om eigenlijk te benoemen, naadje (die ik met lijm heb opgevuld) na paste de cabine toch vrij perfect in elkaar (nadat ik hem nog 7689 keer heb gedryfit, dat wel).

Afbeelding
Afbeelding
Door dat beetje extra lijm (plamuurvervanger) heb ik dus nog een klein beetje schuurwerk, daarna kan de cabine afgeplakt en gespoten (spuitbusjes) worden. Welke kleur....ach, dat komt vanzelf wel bovendrijven, het is in ieder geval geen bestaand bedrijf....



Wel heb ik het chassis al in z'n kleurtje staan, en de motor al gedeeltelijk, omdat m'n spuitbusje al snel leeg was.
Voor het eerst spuit ik nu dus met Tamiya spuitbusjes.
Ik verwachtte eigenlijk niet zoo heel veel verschil met de reguliere bouwmarkt spuitbusjes die ik normaal gesproken wel eens gebruik.
Maaaaaaaaarrrrrrrrrrrrr, ik was positief verrast met het resultaat zeg, er zit dus wel degelijk verschil in, alhoewel de inhoud van zo'n Tamiya busje nou niet echt genoeg is voor een 1/24 vrachtwagen. Vrijdagmorgen dus maar eerst weer eens langs bij de modelbrouwboer in een dorpje verderop.

Natuurlijk voor een goede basis eerst gronden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toen viel me al op dat Tamiya (nee, ik word niet gesponsord :P ) al gladder spuit als de bouwmarktgigantsupergiantsaler spuitbusverf.......





Dus dan maar een eerste laagje Mica Red aangebracht om te kijken hoe deze kleur op het chassis zou uitpakken:

Afbeelding
Gloeiende gloeiende, dat oogt niet verkeerd in vergelijking met die andere spuitbusjes...snel even iets inzoomen (nu durf ik dat ineeens wel :twisted: )

Afbeelding
Ja, hallo zeg, zo krijg ik pijn in de nek, even draaien graag.....

Afbeelding
Ik heb dus al slechtere resultaten gezien bij een eerste laag bij mezelf. Ook droogt deze verf snel op, zodat alweer snel nieuwe lagen gespoten kunnen worden.

Verder dus:

Afbeelding
Okee, hij glimt wel erg door de flits, maat het chassis wil ik sowieso nog met wat smoke behandelen.

Afbeelding
Afbeelding
Door de smoke zal het glimeffect dus een beetje wegvallen, maar ook wat meer "relief" erin komen, ook datgene dat nu nog plastic look heeft zal dan wat beter uitzien................................hoop ik althans 8) Wel vind ik de kabels eigenlijk een beetje iel uitvallen, even onthouden voor een eventuele volgende keer .




Bij de motor zat ik dus met het laatste restje verf, maar dat scheelt nu nog maar een laagje ongeveer, dus ik durf wel twee foto-tjes te plaatsen ervan:

Afbeelding
Afbeelding
Ook hier weer veel glim door de flits, maar ook het motorblok wordt voorzien van tamiya smoke, dus ik hoop dat het nog goedkomt.

Desalnietteplus ben ik nog steeds positief gestemd, alleen al door het feit dat ik dus blijkbaar de enige ben die niet zo heel veel problemen heeft met de pasvorm van de cabine :twisted: .

Tot laterszzzzzzzzzzzz,

Bert :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 apr, 2008 23:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Dat is een mooie kleur die tamiya mica red,kan t wel aanbevelen,die spuitbusjes.

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 apr, 2008 23:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Jaaa, een flinke stap voorruit. Bert, je hebt niet stilgezeten zo te zien...
De bekabeling doet toch wel iets extra's toevoegen aan je model. Maar als het TE is lijkt het me niet zo mooi meer. Zoals hier is het prima.

Ik zie nog wel een klein kiertje boven de deur van de bijrijder en net onder het dak. Drupje lijm doet daar wonderen.
En nog een tipje voor een volgende keer:
Ik zie nog wat plekjes bij het chassis waar de lak niet goed terecht is gekomen. Zulke plaatsen zou je eigenlijk als eerste moeten behandelen voordat je het gehele chassis spuit. En omdat er héél veel van die plekjes aan zo'n chassis zitten is dat best lastig. Zeker als je wilt voorkomen dat je veel te veel lak erop spuit.
Maar het ziet er toch wel prima uit. Die paar plekjes zullen straks niet meer opvallen als het model klaar is.

Ben nu ook wel benieuwd naar de kleur voor de cabine. Ik zou voor een lichte kleur gaan. Lichtgrijs of misschien wel wit?

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 0:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hey Robbie

Dat ziet er goed uit zeg, zeker nu het gespoten is komt die bekabeling mooi tot zijn recht.
Dat beloofd veel goed voor de cabine.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 9:04 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Nounounouw,

Dat ziet er goed uit zeg, en een aparte cabine die je toch niet vaak meer tegenkomt. De Tamiya busjes spuiten inderdaad fijn maar de inhoud is inderdaad wel eens tegenvallend, ik gebruik deze eigenlijk meer voor de metalic kleuren die meestenal toch enkelt maar op de cabine komen dus je dan meer dan genoeg hebt.
Voor de cabine zou ik zelf gaan voor een opvallende niet te donkere kleur maar ik laat me verassen ...

Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 10:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 03 feb, 2008 19:32 pm
Berichten: 319
dat ziet er netjes uit zeg.
Dit gaat zeker een mooi model worden.
Succes met de bouw verder.

Greetz Rinaldo

_________________
Een V8 is als een 9 koppig mannenkoor, 8 zangers en 1 dirigent!

Ik drink niet met maten! Ik drink met vrienden!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement