Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 15:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2008 19:26 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Hai Hooooo :D ,

Er horen eigenlijk wel ventielen aan te zitten Jeroen, maar de "gebruiksaanwijzing" gaf aan dat ik deze weg moest snijden. Eigenlijk vreemd dus...zo achteraf.
Ik denk dat met het telkens aanpassen van de Mercedes (de cabine inrichting heeft bij deze volgens mij helemaal niks met de SK serie te maken, is nog altijd hoofdzakelijk van de NG) Italeri hier een steekje heeft laten vallen. zoals op de scan te zien is......

Afbeelding

Achja, wat plamuur d'rop en wat kabeltjes erin proppen, en niemand die er nog wat van ziet, deze ketels komen toch achter de sideskirts.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2008 15:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 27 feb, 2008 15:01 pm
Berichten: 1
Woonplaats: hoogezand
hebben jullie toevallig ook een tip voor mij hoe ik aan de mb eurocab kan komen

ik ben namelijk zeer geinterresseerd in dit model.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 maart, 2008 10:03 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Niels, de enige tip is om marktplaats en ebay in de gaten te houden voor deze bouwdoos. In de winkel kom je deze nog maar zeer zelden tegen. De meeste kans maak je dan in een plattelandsmodelbouwwinkeltje om het maar even oneerbiedig te zeggen. Die willen nog wel eens zogenaamde winkeldochters (heeeeel lang niet verkochte bouwdozen uit lang vergane tijden) op de planken hebben staan.

Succes met de zoektocht!

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 maart, 2008 19:39 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Ook hier ben ik begonnen met wat verspatjes. Eerst het interieur in de grondverf gespoten, wat voor mij dus ook langzaamaan het einde betekend voor de grondverf van de bouwmarkten. Eigenlijk valt deze grondverf net te grof, te korrelig. Ondanks dat ik de spuitbus verwarm voor gebruik, en natuurlijk goed doe schudden.
Tijd om te gaan sparen voor een airbrush, terwijl ik daar eigenlijk geen goesting in heb....telkens dat spuitpistool uit elkaar halen en schoonmaken.
Ik ben modelbouwer...geen schoonmaker :evil: .

Eerst maar eens in mijn (beperkt toegankelijke) archief gedoken, daar vond ik foto's van een Mercedes vrachtwagen en dan met name het interieur. Hier maakte ik dus de eerste fout....

Afbeelding
Afbeelding

En toen ging Bertje dus enthousiast aan het kwasten...nee eerst verf mengen.
Het interieur is behoorlijk licht van kleur dus men neme twee potjes verf
Afbeelding

En mengen dat op gevoel samen.

Afbeelding

*Nog steeds heeft Bert niet door dat hij nog steeds verkeerd bezig is met zijn werkzaamheden.......*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En daarna al die mooie jaren tachtig kleurtjes aangebracht in de cabine, lederlook voor het bed, en de lichter gemaakte kleur...precies zoals in de brochure...
IEEEEKS Jaren tachtig :shock: . sh*t, de Sk is jaren negentig. Het ging net zo lekker en dan zul je zien dat ze bij Mercedes-Benz juist bij de overgang van NG (waar bovenstaande tijdschrift referentie foto's uitkomen) naar de SK de interieurkleuren heeft veranderd :evil: .

En ja hoor, een korte check op de hoofdhuiscomputer die niet op m'n hobbyhabitat staat leverde het volgende resultaat op:

Afbeelding
Gaat lekker zo op deze manier :? . Eerst maar oefenen met dat fantastische design op de stoelen.....
Oja, dat gaat wel goed, de hoofdsteun van de bijrijders stoel is laag voor laag opgevuld met plamuur. Ik heb nog nooit een ultra holle hoofdsteun gezien, dus ook niet in deze SK.

Afbeelding
Nu alleen nog even schuren. Trouwens, langsdeweg, die vijfeurocent munt heeft al een tijdje zijn intrek genomen op m'n hobby kamertje, en is niet meer weg te slaan daar waar het foto toestel is. Had ik dat ook maar eens met biljetten met twee nullen erop....

Groetjes Robbie :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 maart, 2008 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Hé, bedankt voor je bericht... Ik zag een bouwverslag van een MB eurocab dus ik wilde even kijken of er nog wat inspiratie te halen viel (ja dus). Ik zal eens kijken op die site, en ik heb inderdaad de Eurocab al besteld, maar voor die andere heb ik nog niks. Zal eens kijken naar die Italeri 729. Ik weet ook nog niet zeker of ik daar wel aan ga beginnen, want 2 tegelijk is meer dan zat op het moment.

Nogmaals bedankt voor je tips en interesse!!!

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Laatst bijgewerkt door JC'77 modelbouw op zo 09 maart, 2008 23:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 maart, 2008 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Beneven op die site geweest... Ik wist dat er veel schaalmodellen waren, maar ik heb er echt veel gezien die ik nog nooit gezien had! Geweldig!!! :brouw:

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 maart, 2008 0:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Het Bert

Beetje jammer van dat foutje, maar jou kennende komt dat heus wel weer goed.
Succes verder.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 maart, 2008 19:26 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Zo, het foutje is alweer grotendeels hersteld :D .

De achterwand van het slaapgedeelte en de "vloer" van de cabine zijn nu wel in de goede kleur (nu de bedden en de rest nog :? )

Afbeelding
Hier ligt de achterwand te drogen van zijn tweede laagje verf, het bed moet nog onder handen genomen worden.



Afbeelding
En de delen die lichtgrijs moeten worden in de cabine hebben deze tint ook al mogen ontvangen. Het ziet er nog een beetje slordig uit, maar dat komt doordat ik de onderdelen die een andere kleur krijgen niet geverft heb...


En om in de categorie "moeten we dan alles onder handen nemen????" te blijven weer een mooi voorbeeld van het stuur van deze Eurobenz:

Afbeelding
Inderdaad, zelfs in het stuur zitten inzakkingen van het plastic, geweldig toch......bouw ik ook eens een keer een kitje.....


Afbeelding
Er zit pas drie kilo plamuur in dit model, dus deze drie gram kunnen er ook nog wel bij.
Robbie is dus nog altijd aan het brouwen, maar jullie zien waarom het langzaaaaaam gaat.....



Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 maart, 2008 9:08 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Hoi Bert,

Dit word wel een erûg triest verhaal op deze manier, ik ben benieuwd wat de cabine voor je in petto heeft.....
Veel geluk met de rest van deze Benz en hou de moed erin :wink:

Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 maart, 2008 11:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 dec, 2005 22:09 pm
Berichten: 252
Woonplaats: Rijssen
Hoi Bert,

ondanks je tegenslagen, vind ik dat het mooi lukt. En vind je eigenlijk niet dat het bijwerken en bijdetailleren juist part of the job is? En ik vind dat meestal nog wel leuk om te doen. Juist in het bijwerken en bijdetaileren kun je een heleboel creativiteit kwijt.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat als het gedurende het project (te) vaak voorkomt dat de lol er wel een beetje afgaat.

Succes, ik blijft het nog wel even volgen,

groeten,
Erik

_________________
Plato - Het begin is het belangrijkste deel van het werk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement