Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 7:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 okt, 2007 23:09 pm 
Pffffffff...wat een werk...maar het loont wel! 8)
Nu realiseer ik me weer eens des te meer waar ik aan begonnen ben met mijn project...oh, oh... :roll:
Het mag dan rotwerk zijn, maar het loont wel! Keep it up! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2007 9:57 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Mooi werk Robert. Tja... je zult wel snappen dat Truck-technisch ik niet zo sterk onderlegd ben, dus daar kan ik je geen tips over geven.
Ik zelf zit ook altijd te rommelen met bougie kabels. Maarrrrr ik heb inmiddels een mooie handboor, dus ik hoop de volgende keer piepkleine gaatjes te kunnen boren om daar de kabels in te steken.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2007 21:28 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Dank jullie voor de aanmoedigen, en dat je me niet kan helpen Arno is niet zo heel erg, daar ik voldoende referentie foto's heb. Dat plus een beetje eigen interpretatie moet volgens mij wel tot een acceptabel eindresultaat gaan leiden....lijden.....of zoiets 8) .

Aan het chassis in ieder geval ook begonnen met die rotkabeltjes (nee hoor, is eigenlijk wel grappig om te doen :evil: :wink: ).


Afbeelding
Dit zit wel eens in elektronica, en is verrekte veel handige dunne kabel om te gebruiken op schaal. Heerlijk om mee te werken :D .

Afbeelding
Afbeelding
Op bovenstaande twee foto's is de start te zien aan de achterkant, vanhieruit is het de bedoeling om stukje bij beetje naar voren te gaan werken. Het zal wel wat voeten in aarde hebben, maar volgens mij moet het wel een leuk resultaat gaan opleveren wanneer het chassis gespoten gaat worden.
Tot zover maar weer deze echte mini mini updeet.

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2007 21:39 pm 
Heeeeeeeeel veeeeeeeel mini's is ook een compleet afgebouwd model, moet je maar denken! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 okt, 2007 20:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Hoi Bert

Ziet er wel gaaf uit zo met die luchtslangetjes en ik geloof het graag dat het een hels :evil: karwei is, maar aan alles komt en eind.
In welke kleur ga je ze eigelijk verven :?:

Die inzakkingen van dat plastic is zeker erg iritant :D

Gr. Remon
------------------------------------------------------------------------------------
http://albums.modelbrouwers.nl/coppermi ... ?cat=10663

Onderdelen nodig? Dit is wat ik heb;
http://albums.modelbrouwers.nl/coppermi ... album=2756


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 okt, 2007 22:18 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Het is de bedoeling dat het hele chassis inclusief bedrading Ferrari rood gaat worden, daarna ga ik proberen deze kleur af te zwakken door het gebruik van Tamiya Smoke, eerst maar eens voorzichtig testen.

Maar het is wel leuk dat stoeien met seconden lijm :mrgreen: .

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 okt, 2007 9:04 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Pas je wel op... we hebben al eens eerder gezien hoe goed jij bent met die lijm ;) :D :lol:

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2007 22:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Tis niet waar he......ik was in de buurt,en dacht nog...gaat Bert weer aan de haal met secondelijm?.

En ja hoor.......Bert denk eraan!.

Binnenkort misschien nog eens een mini brouwersdag bij jou thuis,dus met je vingers er nog los van elkaar dan...

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2007 23:26 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Jaaaaaa, een mini brouwersdag bij mij thuis (scheelt met autorijden, ik heb mezelf aan de stoel vastgelijmd :oops: ). Dat is inderdaad alweer een tijdje geleden 8) . We pbjen er binnenkort wel over, ik neem aan dat Shadowforce ook richting Brunssum gebeamed wordt :D .

En wat betreft die secondenlijm, ideaal spul....Zit strak op de plaats vast wanneer de onderdelen scheef ten opzichte van elkaar zitten...........duurt uren voordat het lijmt wanneer je de onderdelen precies goed hebt zitten :roll: .

Ik zal binnenkort weer eens wat foto's plaatsen van de vorderingen.

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 nov, 2007 22:19 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Ook hier vordert het aanbrengen van de draadjes gestaag. Ik probeer een zo "logisch" mogelijke route per kabel aan te brengen, bijvoorbeeld van luchtvering naar ketel. Van rem naar andere ketel etc.

Dit vergt een beetje denkwerk en logica, en er zullen heus een heleboel draadjes verkeerd lopen, maar vooralsnog geeft het (volgens mij) geen verkeerd beeld.
Het ziet er zodadelijk sowieso al anders uit wanneer het geheel in kleur gespoten is, en er een beetje vervuiling bij de kabels is aangebracht.

Afbeelding
Afbeelding
Op bovenstaande foto is dan het startsein gegeven, diverse kabels zitten nu op hun beginpunt. Nu is het zaak om via een enigszins logische wijze alles stukje bij beetje te gaan lijmen richting de eindpunten.

Dus vervolgens een paar dagen (bijna weken :? ) werk en dan zitten we opeens halverwege, dus nog niet alles zit los, maar het begint wel al aardig uit te zien.

Afbeelding
Afbeelding
Het leuke is dat er op een gegeven moment zoals op bovenstaande foto op verschillende plekken een kabelboompje ontstaat en dat sommige kabels netjes om de achteras heen lopen. :P .

Afbeelding
Afbeelding
Hierboven twee foto's van een Actros eerste generatie, hier is te zien dat bijna het gehele achterdeel van het chassis gevult is met kabels. Ik denk dat dit in eerste instantie in schaal 1/24 te druk zal worden, eerst maar eens kijken hoe mijn huidige test uitvalt. Mischien dat ik wel nog ga stoeien om een soort van tieribs na te maken.....ligt eraan hoeveel zenuwenpezenwerk dat zal worden......

Afbeelding
Zo heb ik in tegenstelling tot mijn 1/1 voorbeeld de kabels zoveel mogelijk aan het binnenkant van het chassis laten lopen. Ik geloof dat ik daar ook ergens referentie foto's van heb, maar die kan ik nu zo snel even niet opduikelen 8) .

Afbeelding
Hier een beetje een vertekende foto, waar het lijkt alsof sommige kabels nog helemaal rechtop staan, in werkelijkheid lopen die vanaf de luchtvering (deze foto is dus van de onderkant van het chassis).


Tot zover weer, tips...suggesties en Kentucky Fried Chicken zijn zoals altijd weer van harte welkom.

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement