Ook hier vordert het aanbrengen van de draadjes gestaag. Ik probeer een zo "logisch" mogelijke route per kabel aan te brengen, bijvoorbeeld van luchtvering naar ketel. Van rem naar andere ketel etc.
Dit vergt een beetje denkwerk en logica, en er zullen heus een heleboel draadjes verkeerd lopen, maar vooralsnog geeft het (volgens mij) geen verkeerd beeld.
Het ziet er zodadelijk sowieso al anders uit wanneer het geheel in kleur gespoten is, en er een beetje vervuiling bij de kabels is aangebracht.
Op bovenstaande foto is dan het startsein gegeven, diverse kabels zitten nu op hun beginpunt. Nu is het zaak om via een enigszins logische wijze alles stukje bij beetje te gaan lijmen richting de eindpunten.
Dus vervolgens een paar dagen (bijna weken
) werk en dan zitten we opeens halverwege, dus nog niet alles zit los, maar het begint wel al aardig uit te zien.
Het leuke is dat er op een gegeven moment zoals op bovenstaande foto op verschillende plekken een kabelboompje ontstaat en dat sommige kabels netjes om de achteras heen lopen. .
Hierboven twee foto's van een Actros eerste generatie, hier is te zien dat bijna het gehele achterdeel van het chassis gevult is met kabels. Ik denk dat dit in eerste instantie in schaal 1/24 te druk zal worden, eerst maar eens kijken hoe mijn huidige test uitvalt. Mischien dat ik wel nog ga stoeien om een soort van tieribs na te maken.....ligt eraan hoeveel zenuwenpezenwerk dat zal worden......
Zo heb ik in tegenstelling tot mijn 1/1 voorbeeld de kabels zoveel mogelijk aan het binnenkant van het chassis laten lopen. Ik geloof dat ik daar ook ergens referentie foto's van heb, maar die kan ik nu zo snel even niet opduikelen .
Hier een beetje een vertekende foto, waar het lijkt alsof sommige kabels nog helemaal rechtop staan, in werkelijkheid lopen die vanaf de luchtvering (deze foto is dus van de onderkant van het chassis).
Tot zover weer, tips...suggesties en Kentucky Fried Chicken zijn zoals altijd weer van harte welkom.
Groetjes Robert