Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 3:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 dec, 2017 20:30 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Waanzinnig mooi, deze zou je echt buiten moeten fotograferen zodanig dat er een realistische achtergrond ontstaat, dan is het gewoon een 1:1 model

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 dec, 2017 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Zeger,

Na een reeks fabuleuze kippers, een knikdumper, een graafmachine, een mobiele kraan en nog wat andere indrukwekkende scratchbouw projecten dachten we dat we alles wel een keer gezien hadden.

Maar nee hoor, in een jaar een complete 100% scratch (oké, een paar Hessel-bandjes) FTF, met dieplader en een machtige kraan met vakwerkgiek! Het is haast absurd maar niet minder mooi om naar te kijken.

Chapeau!

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 dec, 2017 21:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 jan, 2013 11:39 am
Berichten: 438
Woonplaats: Horssen (GLD- zuid)
:o

_________________
Groetjes,

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 dec, 2017 22:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Die is buiten met de goede achtergrond en het juiste gezichtspunt, niet van echt te onderscheiden.
Machtig mooi Zeger :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 dec, 2017 23:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Dankzij de vele kleuren maar ook de verwering die niet té is, heb je hier een erg sprekend model neergezet!
Ik bedoel daarmee te zeggen dat er overal wel iets te zien is bij of aan je model wat interessant is. Nu vind ik de (oude) Roseboom kleuren zowieso al mooi maar zo met die kraan erop in een andere kleur, helemaal top!

Enige zeikpuntje van mijn kant vind ik de totale hoogte gemeten thv de kop van de mast. Als je het naar werkelijkheid gaat omrekenen komt dat volgens mij ruim boven de 4 meter uit. Terwijl dat dit type FTF juist was bedacht om zo'n kraanmast vlak boven de cabine te hangen en dus zo min mogelijk boven de 4 meter uit te steken.
En dat zie ik bij deze combinatie net niet terug..

Nu weet ik niet of je met de asophanging van de dieplader nog iets kunt?
Het lijkt eigenlijk net alsof de assen in de laagste stand staan waardoor het diepladerbed net iets te laag uitkomt maar ook ruimte tussen banden en wielkasten is er eigenlijk niet.
Als je de assen een millimeter of 3 (zeg maar de hoogte van de ronde uitsparingen boven de wielen) naar beneden kunt krijgen zodat de rijhoogte wat hoger wordt en ook de zwanenhals iets opkrikt zodat die horizontaal staat/hangt, dan komt de kop van de mast al een stukje verder naar beneden.

Natuurlijk is dit modelbouw van de bovenste plank waar menigeen (waaronder ikzelf) echt niet aan kan tippen maar ik wilde je dat toch even gezegd hebben..
Ik heb nog wel 'n beetje getwijfeld of ik dit zou gaan zeggen maar er mag toch wel iemand zij die iets op of aan te merken heeft :roll:?

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 dec, 2017 18:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
indrukwekkend :brouw:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 dec, 2017 22:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1389
Zeger,

Wat moet ik nu nog toevoegen, een prachtige combinatie !

Ik heb nog een lange weg te gaan.... :shock:

Het hele verslag was genieten en zeer leerzaam voor mij. Bedankt voor wat je ons hebt laten zien. :brouw: :brouw:

Vr. groeten,
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 dec, 2017 12:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 19 okt, 2014 13:53 pm
Berichten: 40
Zeger , staande ovatie
Het is echt een prachtig geheel geworden,
Niet van echt te onderscheiden.

Wat de hoogte betreft was me ook al opgevallen wat Jeroen schreef,
Maar ik zou er niet minder trots op zijn.

Gr Joske


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 dec, 2017 14:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 apr, 2017 18:36 pm
Berichten: 8
van Hattem schreef:
Dank je jongens. Ook van deze nu de laatste foto's, want hij is klaar. Al met al ben ik er tevreden over, hoewel er altijd dingetjes zijn die beter hadden gekund, zoals inderdaad de afstand tussen de rupsbanden en de bovenwagen. Maar het veranderen daarvan is zoveel werk en gaat zoveel beschadiging opleveren, dat ik het maar zo laat.

De enige update die nu nog rest is degene met de buitenfoto's, maar dan moet het eerst een keer een weekend mooi weer zijn.

Gr. Zeger


Zeer begrijpelijk. De giek word trouwens ook best vaak op de bok van de truck gelegd als hij ver uitsteekt en ligt dan los tussen twee omhoog staande steunen. Dan word de machine niet geborgd en kan de giek vrij draaien over de bok van de truck. dan draait hij als het ware mee met de trekker en word de oversteek veel minder. Dit zie je vooral bij de oude getrokken diepladers met een ballastrekker.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 14:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Weer een pracht stukje modelbouw Zeger.
Dadelijk met de buitenfoto's weer niet van echt te onderscheiden. 8)

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement