Bouwverslag Nr. 3
Beste bouwers,
Ondanks de grote hitte van de afgelopen dagen, heb ik toch nog wat kunnen doen. Dat was gelijk een dankbare afleiding, je kunt beter rustig bezig blijven.
Waar was ik gebleven, ik heb eerst het chassis grijs geschilderd, inderdaad geschilderd, het spuitbus grijs vond ik toch niet zo mooi, ik heb nog Polly-S Aqua verf, heel oud, maar heel goed. Geen streepje te zien en het dekt haast altijd in één keer. Jammer, dat die verf er niet meer is. En bovendien hebben ze veel aparte kleuren.
Vervolgens heb ik de motor een blauw groen kleurtje gegeven. Die kon hierna, definitief in het chassis geplaatst worden. Vooraf moest ik wel uitvogelen, hoe en waar, om later niet in de knel te komen met
de plaatsing van de cabine en de motorkap. Het is allemaal behoorlijk krap en ook niet zo geweldig uitgevoerd met de scharnierpunten. Dat komt hoofdzakelijk omdat het chassis zelf heb gemaakt...

Hierna kwam de cabine aan de beurt, nadat ik alle gietnaadjes had weggewerkt, heb ik eerst de bak van het interieur goed pas gemaakt. Hierbij kwam ik tot de ontdekking, dat het glaswerk van de ramen
maar een grof geheel vormde met de rest. Bovendien, zag ik, na het vergelijken met foto's. dat de portier-raampjes veel te klein waren uitgevallen.
Dus het ik deze eerst maar aangepast, wel een nauwkeurig werkje, waarbij je geen fouten moet maken. Na deze ingreep, zag alles er een stuk beter uit. Ik maak later wel zelf wat nieuwe ruiten.
Zodoende het ik de voor- en achterruit, plus de gebogen zijruiten los gezaagd en apart pas gevijld.

Hierna kon ik de cabine en motorkap in de primer spuiten. Ik heb gelijk de velgen maar meegenomen en ze rood gespoten. Ik heb al een vaag idee over de kleuren, een middelblauwe cabine met wat rode, witte en misschien wat zwarte strepen. Ik ben er nog niet uit. Ik moet dan ook, nog wat inspiratie opdoen bij mijn foto's.
Enfin, zo staat de Volvo er nu bij:

Het interieur heb ik vandaag afgemaakt, dus kan ik nu gaan denken om de cabine te gaan spuiten en die op het chassis te monteren.
Hmmm.... ik zag op de foto's toch nog wat naadjes bij de voorspatborden...
Met vr.gr.
JohnH