Bouwverslag Nr. 4
Beste mensen,
Ik ben de afgelopen twee weken druk bezig geweest met het verder bouwen van het chassis. Altijd een arbeidsintensieve klus," keeping the nightlamp burning "...
Gelukkig heb ik veel foto's van het Interrnet geplukt en natuurlijk de plaatjes van Jeroens' model, hiermee zal het wel lukken.
Helaas leverde de spare-box niets op, dus alles moet helemaal gescratched worden.
Enfin, ik heb eerst maar achter wielophanging gemaakt, het werkt ook nog, zodat alle banden netjes de grond raken. Toen volgde de twee achterassen met de bijbehorende rembediening. Over remmen gesproken, weet iemand of er nog luchtketels aan het chassis zaten ? Ik kan er helaas niets van ontdekken. Lijkt me toch wel noodzakelijk om deze grote truck tot stilstand te brengen...
Zoals uit de foto's blijkt, was er eigenlijk geen ene truck hetzelfde, zodat er ruime keuze is, je kunt wel zien, dat het allemaal perfekt maatwerk was.

Vervolgens heb ik twee accubakken en een ophangpunt voor het reserve wiel gemaakt.
Voor de brandstoftank, had ik de keuze uit ronde of vierkante uitvoeringen. Ik heb gekozen voor een fors vierkant exemplaar, dat vond ik wel passen bij deze stoere truck;-)
Het was ook even puzzelen, om een stuurhuis te maken, hetzelfde gold voor de twee cabine -steunpunten, met veren, Verder nog wat klein spul, kruiskoppelingen, stukje aandrijfas en twee schokbrekers voor de vooras. De vooras zelf komt het laatst aan de beurt, wat ik altijd doe, want die moet wel zorgen, dat de voorwielen op de juiste plaats en de juiste hoogte in de wielkasten zitten.

Nog even de totaal indruk, hoe ver we nu zijn:

Er moet nog wel het nodige aan het chassis gebeuren alle kleine details, bouten en leidingen, stukjes achterbumper met lichten, maar dat komt later wel. Ik zit nog te dubben, of ik de cabine kantelbaar zal maken, want dat houdt in, dat er wel een mooie en forse V-8 Detroit Diesel gebouwd moet worden. Ik had vroeger wel eens een V6 gebouwd, maar die is wel een beetje klein voor deze truck.
Tot zover maar, zijn jullie weer op de hoogte van de voortgang,
Met vr.gr.
JohnH