Bedankt Bert voort compliment!
Citaat:
lekker overdone, maar dat dat er goed uitzien als je deze in een vitrinekast heb staan en mensen er niet met hun neus boven ophangen
En ja klopt, dit is ook wel het geval bij de meeste van men modellen, zitten altijd wel foutjes in links rechts die niet sebiet opvallen, maar als mensen er inderdaad met hun neus gaan opzitten, wordt het een ander verhaal
We zijn ondertussen gestart met het interieur, was uiteindelijk niet zo heel speciaal.
Waar ik wel wat gezweet heb is bij de dashboard decals!
Ik was normaal van plan het photo etched dashboard te gebruiken welk uit het interieur setje van CTM komt (ref: CTM-24102)

Maar dat dashboard heeft verdacht weinig relief..

Dusja, beetje een tegenvaller.. Ik had gehoopt op wat meer 'diepte'..
Dan toch maar besloten het originele dashboard met originele decals te gaan gebruiken, en als je in de 1e post naar de decals hebt gezien, zul je wel al weten dat dit best wel es spannend kon gaan worden!
En boy, wat gingen die decals moeizaam.. gebruik gemaakt van set en veeeeeel sol, en geduld!
Was best verbaast met het eind resultaat! Decals zitten niet 100% center, en rechter dashboard sticker is wat uitgerokken tijdens softening..
Maar de decals volgen mooi de contouren van het dashboard (of toch goed genoeg)!
De enige verbetering uit het CTM setje dat hier op het dash is toegepast, zijn de 3 air valves (welke niet in originele kit zaten) en het koppelpedaal.

Dan ook het interieur in elkaar gezet, voorzien van een leuke kleur combinatie, de vloer voorzien van zwarte flocking, setje photo etched speakers en pedalen geinstalleerd, en het boeltje voorzichtig wat verweerd.

En tot slot het dashboard erin!

Oplettende kijker zal opmerken dat er nog geen stuurtje inhangt..
Klopt!
Ik ga voor het stuurtje es kijken voor een ander model.. Ben er nog niet precies uit wat voor stuurtje, maar denk dat het eentje uit het gamma van SCI, en waarschijnlijk wordt het ook hun Retro Steering Wheel waarvan ik al es een testprintje heb gemaakt.
Kheb de 3d files gehaald uit de gamefiles van de games Euro Truck Simulator 2 en American Truck Simulator, beide gemaakt door de developer SCS Software.
Tis ook voor deze games dat ik wat 3d modeling heb gedaan en mods gemaakt heb.
Dus een hele hoop (gelicenseerde) SCI stuurtjes uit de game files gehaald, opnieuw voorbereid in blender om geprint te kunnen worden, en in chitubox gezet voor te printen met dit als resultaat:
Even voor de duidelijkheid, het gaat hier om een SCI Retro Steering Wheel, een 20 incher.

Hoogstwaarschijnlijk blijft het ook bij de Retro, maar wil toch nog eens kijken hoe de andere stuurtjes zich gedragen in de cabine van de Kenny, maar de 3d modellen moeten nog voorbereid worden, omdat er qua voorbereiding best wel wat meer werk aan is dan de Retro..
Wordt vervolgd!
Kevin