Dan hier ook maar even een up-dateetje geven.
Diverse delen van het interieur in de cabine gelijmd:
Wat klein spul al zover of bijna zover klaar:
Door diverse kleine aanpassingen staat het mooi qua hoogte op zijn wielen maar ook de cabine zit een stuk lager:
De export-uitvoering luchthapper achterop de cabine geplaatst, is een omgebouwde versie van de DAF 2800 NTT/NAT:
De andere kant:
Door alle aanpassingen moest ook de luchtaanzuigbuis ingekort worden:
Maar omdat de luchtfilterkast nu schuin op het spatscherm gemonteerd zit moest er nog een verlengstuk gemaakt worden:
En zo moet het dan wel weer goedkomen:
De achterlichten gemonteerd:
De koppeling tussen luchthapper en luchtfilterkast geplaatst en sluit mooi aan:
Ook onder de cabine alles nu aangesloten:
Het vooraanzicht, hij smoelt goed:
Van linksvoor:
De 'stance' is na veel werk geworden zoals ik me voor ogen had. Er komt een diepader achter en daarom moest de trekker wat 'zwaar' ogen. Oftewel iets in de veren en voorover met de cabine laag:
Wachtend op de banden (voorwielprofiel) om het reservewiel verder af te kunnen maken:
De schotel plus montageplaat zitten nog los om later op de juiste hoogte aangepast te worden aan de dieplader. En er komt nog een kastenwand achter de cabine met traanplaat vlonder:
Vanwege mijn brouwersdip heb ik maanden niks aan modelbouw gedaan en daarom is dus ook de bouw van de dieplader lang stil blijven liggen. Wetende dat ik hem niet in mijn vakantie gespoten zou kunnen krijgen, besloten om hem na wat klein bouwwerk toch even weer aan de kant te leggen en even een paar nog liggende projecten opgepakt.
Zoals de cabine van een Mercedes NG die ik al gespoten had maar waarvan het interieur nog gespoten en geplaatst moest worden. Die cabine is ondertussen bijna klaar na stiekum heel veel (kleine) tegenslagen..
Verder een Volvo F12 cabine plus onderdelen 'alvast' gespoten om te weten te komen of dat (toekomstige) project van de grond zou kunnen komen. Ook weer na de nodige tegenslagen toch een goed resultaat weten te bereiken!
Kan ik weer bijna verder aan de Nooteboom spoorloper waar ik ondertussen wel steeds wat onderdeeltjes van bij elkaar weet te sprokkelen zodat de laatste dingen nog 'even' gemaakt kunnen worden. Spuitwerk en afwerking is dan maar voor volgend jaar..
gr Jeroen