Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 05 dec, 2023 3:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 dec, 2023 12:39 pm 
V.I.B.
V.I.B.

Met de GT3RS klaar, is het tijd voor wat nieuws en ik blijf nog even in de RS reeks. Ik heb namelijk een heerlijk kleurtje (Mint groen) op de kop getikt op de IPMS in Houten bij een oude forum bekende Tom. (The Scalemodeling Shop)

Het gaat om deze kleur en ook de auto die ik ga maken (grotendeels) naar dit voorbeeld.
photo 591225
photo 591224

Het is de zeldzame en zeer prijzige Carrera RS. Deze is er in 2 uitvoeringen gemaakt, de basis en de ClubSport. Qua uiterlijk verschillen ze niet veel van elkaar. Het belangrijkste is de rolkooi die de ClubSport heeft boven de basis. Ik moet nog iets meer onderzoek doen voordat ik bepaal welke ik precies maak, maar aan de buitenkant maakt het geen verschil.
Als kit ga ik uit van de Revel Carrera 4. Prima instap doosje, maar ook niet geweldig. Aangezien het interieur behoorlijk gestript moet worden, leent deze kit zich wel goed om de zaag in te zetten :twisted:
photo 1526
photo 1525
photo 1527

En zoals gezegd, welke versie het precies wordt , voor de buitenkant maakt het niet uit. De RS heeft een bijzondere achterbumper met twee bulten. Waarom... ik heb geen idee, maar het is een typisch kenmerk.
photo 591220
photo 591218
photo 591219
Ik heb die sectie voorzichtig uit gesneden en dan ga ik een 3D model maken van het stuk dat ik ga vervangen. Dat kan ik dan voor andere aanbieden op Cults3D.

Hier nog even het verschil tussen de normale vlakke bumber en het stuk met de "bulten".
photo 591221
photo 591223
photo 591222

Zo de kop is er weer af :D

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2023 10:40 am 
V.I.B.
V.I.B.

Ik heb de ruwe vorm van de bumber overgenomen in een 3D tekening. Dit eerste printje was om te kijken of ik de curves allemaal goed heb en ik ben zeer tevreden.
photo 591351

Momenteel draait een 2 printje waarbij ik het stukje iets breder heb gemaakt, de bolling aan de bovenkant wat heb afgevlakt, omdat die iets boven de bumber uitstak. Hopelijk past dat dan goed en dan ga ik de uitsparing voor de kentekenplaat maken en die "bulten" toevoegen.

WIP:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2023 18:19 pm 
V.I.B.
V.I.B.

En dit is test print nummer 2. Volgens mij heb ik de pasvorm prima te pakken.
photo 591383
En met resin onderdelen moet je altijd iets schuren, al is het alleen maar om de printlijntjes weg te werken. En je zaagt ergens zomaar een stuk plastic uit... dat is nooit met chirugusche precizie.

Nu is het tijd om de uitsparing te maken voor de kentekenplaat en dan de eerder genoemde bulten modeleren.

WIP:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]