Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 19:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 nov, 2022 9:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Ja Arno daar heb je een punt ik heb de Porsche op 1/16 gebouwd nog niet heel lang geleden en nu die schaal was groot genoeg om mooiere details in weer te geven , wel de twee carburatoren waren gewoon twee rechte staafjes en daar moesten dan de luchtfilters op komen , ik maakte me er wel druk over
Nu van de T3 valt het best mee maar het kon beter de onderkant is redelijk natuurgetrouw , heb 13 jaar bij VW in de garage gestaan en herken toch veel ben er voor de rest tevreden over
Dank u voor uw reactie
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 nov, 2022 21:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
beste vrienden even iets verduidelijken  ben al een hele tijd hier niet geweest ik heb een kleine week niet 100% in orde geweest  was 1 dag enorm draaierig en mottig ( allee dat ben ik altijd al wel geweest ik bedoelde misselijk he  :D )
en dag per dag werd het beter heb wat kunnen werken maar de fut was er wel uit is nu allemaal terug ok 

meubelkes in dryfit geplaatst staan nog los om te kijken of ze wel degelijk passen en ja alles past redelijk tot zeer redelijk goed

Afbeelding


eerste laag vernis om de decals te plaatsen , om silvering tegen te gaan , moet zeggen dat ze heel heel dun zijn heel fragiel bij het minste breken ze 


de eerste decals zijn op de deuren gezet wat een miserie jongens ( meisjes ) toch in plaats van een hele decal voor de deur te printen hebben ze niks beter gevonden dan een flinterdun streepje dat rond de deurtjes moeten komen


Afbeelding

Afbeelding



de eerste decals voor buiten ( de striping )



Afbeelding


kastjes in de satin vernis gespoten 


Afbeelding



1 kant klaar 


Afbeelding


kastjes gelijmd 



Afbeelding    


volgende stap mislukt tot en met alles zorgvuldig afgeplakt maar zoals men zegt ( het bloed kruipt waar het niet gaan kan ) was met de verf ook zo hoe stevig ik de tape aan gedrukt had toch liep er hier en daar verf tussen de verf 



Afbeelding   


Afbeelding


dus zal ik opnieuw moeten beginnen en een andere manier zoeken om de rubbers te kleuren 
dat was het beste vrienden na een ellendig weekje


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 nov, 2022 21:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
ik wilde ze opnieuw doen maar er lag al een laagje vernis op resultaat de verf gooide op en dan is de miserie begonnen schuren ( kloten ) en verder doen uiteindelijk is het me dan toch nog redelijk gelukt nu kan ik verder met de bouw he

hier en daar nog wat retouchen maar het gaat vind ik

Afbeelding

deze kant heb ik vandaag afgewerkt 

Afbeelding
hopelijk lukt het nu verder , je ziet nog wel sporen van de schade plamuren was hier geen optie sorry , het zal zo blijven
grt 
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 nov, 2022 16:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 18 feb, 2016 0:21 am
Berichten: 94
Hoi Coachke,

Heb je al eens geprobeerd om de ruitrubbers met een zwarte viltstift aan te brengen?
Denk hierbij aan een Edding 8400, bestemd om CD's te markeren.

_________________
Met hartelijke modelbouwgroeten uit Portugal
Jos


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 nov, 2022 18:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Beste Jos dat deed ik vroeger veel maar na verloop van tijd heb ik ondervonden dat het blauw word
Bedankt voor het meedenken
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 nov, 2022 9:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
Aan het aanbrengen van de decalstreepjes rond de deurtjes is goed te zien dat je weer top fit bent. Die zitten er super op!
Wel erg jammer dat het vervolgens met de raamrubbers weer een stuk lastiger gaat. Misschien had Revell hier ook beter decals voor kunnen bijleveren.
Interieur zier er wel erg leuk uit. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 nov, 2022 13:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Dank u juist verkeerde tape gebruikt en dan is de miserie begonnen het is nu grotendeels opgelost maar men blijft het zien spijtig
dank je voor je reactie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov, 2022 16:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
beste vrienden modelbouwers , na een paar weken van miserie is de camper toch af geraakt de miserie had ik zuiver aan mezelf te danken met de raamrubbers die de eerste x mislukt waren had ik ze licht geschuurd en wilde ze terug met witte carrosseriekleur overspuiten maar ik hed er geen erg in dat de eerste clear laag er al op zat voor de decals te plaatsen .
Het gevolg was of is alom bekende de verf gooide op en ik kon niks anders doen dan schuren , schrapen en herscriben met alle gevolgen van dien natuurlijk , ik heb er het beste van gemaakt met hier en daar nog littekens gelukkig was het witte verf daar zie de meeste foutjes niet maar de deur aan de chauffeurskant heb ik opieuw moeten graveren ( scriben ) en daar is het wat scheef gelopen verder is alles redelijk goed gekomen
Mijn visie : niet mijn beste bouw mijn excuses hier voor
hier de beelden van de afgewerkte camper


Afbeelding

deurtje dicht


Afbeelding

dak open 


Afbeelding


heb zojuist nog een foutje ontdekt aan de instap wat verf af

de voorzijde


Afbeelding


de achterzijde , nota de achterval moest ofwel open of gesloten gelijmd worden er waren scharnieren voor voorzien daarom heb ik het zo gelaten dan kan ik altijd de val eraf doen 


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


zo beste modellers dat is de camper ik hoop alleen dat jullie hem toch een beetje mooi vinden , tegenslag kan men soms niet voorzien he 
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov, 2022 17:02 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Hey Marc,

Al met al toch helemaal zo slecht nog niet. Nou weet ik als geen ander dat jij als bouwer alle kleine foutjes ziet, waar wij vaak overheen kijken. Maar je bent weer lekker bezig met de hobby die je zo leuk vind. Ik ga er van uit dat ook jij je brood er niet mee hoeft te verdienen.
Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik vind het wit (of is het heel licht grijs) op deze bus wel wat hebben. Het past hem echt heel goed. Voor mij een realistisch uitziende VW kleur voor zijn tijd.

Bedankt voor het delen van alle ups en downs.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 nov, 2022 17:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Wel Arno eerlijk het is een kleur wit van BMW van in de tijd van de 2002 ik heb die gebouwd en moest in die kleur omdat onze racewagen die kleur had dus ik had die toch over , maar vermits ik gedeeltelijk kleurenblind ben vraag ik steeds raad aan mijn vrouwke die kent heel goed kleuren ( heeft op een drukkerij gewerkt )en ze zei dat deze kleur het dichts bij die van VW komt
thanks voor uw reactie
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement