Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 4:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 11 nov, 2022 11:48 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Beste vrienden modelbouwers aangezien ik ook op andere fora bezig ben en op een forum een groepsbouw inrichten heb ik me ook ingeschreven , dat wil niet zeggen dat ik jullie in de steek laat verre van dat hoor , ik ga jullie rustig meegenieten van deze nieuwe bouw een VW T3 Camper heb die ooit eens zeer goedkoop gekocht bij " Fun " het was het laatste stuk daar en er ging enorm veel af van de prijs 
Nu wat die groepsbouw betreft we hebben 5 weken tijd om deze te bouwen ongeacht wat men bouwt , papier , plastic of een puzzel alles mag alleen geen speciale toevoegingen die niet op het bouwplan staan ook de kleuren moeten gerespecteerd worden
[hr]
Bij deze beginnen we zoals gewoonlijk met de boxart de tekening of foto die op de doos staat 

Afbeelding


de inhoud van de doos 

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


het bouwplan is nog van het oude type duidelijk maar nog zwart wit 


Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding



en tenslotte de decals



Afbeelding



Dat was het ik kan nu starten met het afwassen van de onderdeeltjes in lauw water met een paar druppels afwasmiddel dit om alle siliconen aanslag te verwijderen die gebruikt word om de plastic uit de mallen te halen gebruikt word


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 nov, 2022 12:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Veel plezier en succes.
Marc S.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 nov, 2022 22:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
hier ben ik weer met wat uitgevoerde werkjes aan de Camper , ik moet eerlijk zeggen mooie pasvorm weinig flash hier en daar een braampje , zeer mooie details ( geloofwaardig )

hier begin ik met de motor de twee helften gekleefd


Afbeelding


de carrosserie ontdaan van de meegegoten verstevigingen en kleine braampjes aan de achterval en schuifdeur 
en geschuurd klaar voor de primer 


Afbeelding


de bodemplaat in het grijs gezet wat volgens schema ook zo moet ( wat ik trouwens altijd doe omdat geen enkele auto nog word zwart gemaakt onderaan omdat het tegenwoordig een laag rubber tegen oxidatie word aangebracht 

Afbeelding

de start van de motor ook weer volgens het kleurschema 


Afbeelding



motortje gekleurd en de uitlaat ervoor gelegd 


Afbeelding


motor gedry fit 


Afbeelding


uitlaat gedry fit


Afbeelding


hier in mijn spuitcabine vliegen de primers in het rond alles kan nu goed drogen tot morgen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 nov, 2022 9:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
gisteren me de hele dag bezig gehouden met bouwen , en plots kon ik niet verder of ik moest in kleur gaan spuiten omdat de binnenzijde van de Camper en ook de onderkant ervan in carrosseriekleur moest komen dus alles mooi afgeplakt omdat ik de vloer voor en achter al had geschilderd


Afbeelding   


de schokdempers hadden nu toch wel wat opkuis nodig zeker tussen de veren was wat flash 


Afbeelding


ze zijn dan toch goed nog goed gekomen , hier reeds gemonteerd en ook de warme luchtbuizen die de warmte van de luchtgekoelde motor afleiden naar de binnen verwarming 


Afbeelding 


Afbeelding


nu de voorste schokdempers aanpakken dan kan de voorste trein ( vooras ) erin maar dat is voor later 


Afbeelding


tot later makkers


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 nov, 2022 11:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Mooi zo :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 nov, 2022 21:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Nog wat nieuws van de camper heb vandaag goed kunnen doorwerken , terwijl het vrouwke haat lievelingsserie aan het volgen was " Homeland " ze is er echt bezeten van
de ophanging ging ook vanzelf en was redelijk realistisch  


Afbeelding


Afbeelding




en dan moest ik een plezant jobke op het bouwplan staat dat ik in de velgen alle gaatjes moest uitboren wat ik dan ook gedaan heb 


Afbeelding

ok nu naar het volgende
[hr]
de kastjes en binnen aankleding waar ze bij VW toch graag met verschillende tinten en kleuren werken
de lege kast ( binnenruimte ) waar de kasten , stoelen en instrumentenpaneel los in gepast zijn 



Afbeelding

allee de eerste decals worden aangesneden zover zijn wel al de decals voor de instrumenten gaan eruit nu 


Afbeelding


Afbeelding


om ze hier te plaatsen


Afbeelding



de stoelen moesten in twee kleurtjes komen de Vitesse pook staat ook al in kleur 


Afbeelding


om tot dit resultaat te komen 


Afbeelding



de motor heeft zijn laatste onderdeeltjes gekregen dan kan ik later een lichte wash aanbrengen 



Afbeelding

zo dat was het dan weer dan kan ik verder met bouwen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 nov, 2022 23:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1402
Niet mijn favoriet maar goed gebouwd. Ik vind het verschil tussen zwart en zwart realisties gedaan.


Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 nov, 2022 9:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Beste Rob een vriend bouwer heeft mij ooit eens kunnen overtuigen dat zwart op kleine schalen " not done " is , waarom je ziet gewoon een klein zwart iets zonder relief of iets , gebruik daaro steeds het donkerste grijs dat je kan vinden en daar kan je nu alle tinten mee uit en wat ook nog een verschil is iets satin of blinkend maken dat zijn de trucks


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 nov, 2022 12:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1402
Dan heeft de vriend bouwer je een goede tip gegeven en je doet er wat mee.
Ik kan me herinneren dat er een bouwer is die dat uitgelegd heeft maar ik weet niet meer wie dat was.

Is ook niet zo boeiend maar ik heb het wel onthouden. Zwart is niet zwart. Chroom is niet Chroom en glans is niet glans.

Ik vergelijk gebouwde modellen wel eens met een 1/1 voorbeeld en dan valt het me op dat we het te mooi willen maken. Dat kan en dat doet bijna iedereen. Mooi.
Echter, de werkelijkheid weergeven is vaak anders, maar dat doet niks onder voor het idee van de bouwer, het maakt het alleen maar mooier. Denk ik.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 nov, 2022 9:20 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Lekker bezig coachke. Met name de kleur van het dashboard, dat typische kunststof, is erg goed gelukt.
Leuk dat er wat motor detail in de kit zit. Nu moet ik zeggen, dat ik dat soort blokjes redelijk goed ken en de kit is wat eenvoudig uitgevoerd. Maar straks in het geheel is het natuurlijk maar beperkt zichtbaar. Ik nu al zin in de volgende update.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement