Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2022 19:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Dat gezegd hebbende word ik heel voorzichtig.

Als je er over na denkt waarom een raceauto ontwikkeld word vind ik dat niet zo moeilijk maar ik houd me nog steeds aan mijn onderschrift. Ik heb dan ook nergens verstand van want er zijn altijd wel anderen die er meer verstand van hebben of mee te maken hebben gehad.

Om te beginnen, ben ik niet de bouwer van jouw GT40. Jij bouwd zoals je het mooi vind, echter,,,,,,

Ze maken zo'n ding om hard te rijden en niet om er mooi uit te zien. Elke extra laklaag kost denk ik zo'n 15 kilo gewicht dus,,,, Ze glimmen en glanzen niet zo als men het mooi vind. Als het maar, in dit geval, geel is.
Verder zijn de uitlaten niet verchroomd maar simpel rvs. Waarom zou je het verchromen? Geld eigenlijk voor al dat, vind ik dan, vreeselijke modelbouw chroom. Wielmoeren zien er vaak niet uit. Daar word met hamers op gebeukt om ze vast of los te maken. Boeiend of ze glimmen of niet.
Banden zijn niet zwart maar een soort van. Ik heb ooit eens de asbak methode uitgelegd. Als je niet rookt leef je langer en kun je ook melkpoeder nemen. Word in eerste instantie wat te wit maar geloof me, tijdens de bouw verandert dat in soort van zwart.

Maar goed, doe er mee wat je wil. Dat wat je nu neergezet hebt ziet er goed uit.
De GT40 was geen show auto maar een volbloed racer. Die hadden een andere 'jas' aan dan show auto's. Denk ik dan.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2022 19:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
photo 541695

Misschien te extreem maar het zou zomaar kunnen.

Rob.a

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2022 20:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 22 aug, 2019 20:27 pm
Berichten: 50
Kijk dat zijn nog eens leuke tips! Vertel me meer over je asbak techniek en misschien wat voorbeeld foto's erbij?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2022 23:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Ga eens Googelen op Ford GT40 en doe je ding met de afbeeldingen.
Goed kijken naar een orginele auto doet meer dan dat ik je wijs kan maken. Verkleuringen van de motor en uitlaten. Beschadigingen aan de neus en bij de Ford, de uitstekende koel openingen op de flank. Zie maar. Ik doe ook maar wat.

De asbak techniek spreekt voor zich. Wrijf de banden lekker door een volle asbak en laat een dagje in de asbak liggen. Vooraf licht inwrijven met boter of bakolie kan maar hoeft niet? Vind je het niet geslaagd, afspoelen met water en iets anders verzinnen.

Modelbouwen is een leerproces. Goed kijken doet meer dan lezen. Uitproberen en op je bek gaan is niet erg. Misschien vind je ergens een betere oplossing voor je uitdagingen en dan hoor ik dat graag.
Nooit te oud of wijs om iets te leren.
Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 sep, 2022 8:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Jaloersmakend spuit en afplakwerk. Wat staat hij er mooi bij, complimenten! :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 sep, 2022 8:55 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik snap wat je aanhaalt Rob. En je hebt daarin helemaal gelijk.
Maar het neemt niet weg dat er genoeg Race Legendes zijn die opgepoetst tot een blinkende parel waar je een zonnebril bij nodig hebt. Voor beide is wat te zeggen. Persoonlijk hou ik daar wel van.
Ieder zijn ding.

Ik vind de bouw van dit project in elk geval een lust voor het oog.

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 sep, 2022 9:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 22 aug, 2019 20:27 pm
Berichten: 50
Dank voor de complimenten, geeft mij extra energie om hem nog mooier af te bouwen. Ik heb nog een aftermarket Good Year tire decals besteld; die van de Trumpeter Kit zijn niet zo goede kwaliteit. Ik denk dat hem wel afmaakt. Ik zal binnenkort weer wat update posten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 sep, 2022 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 22 aug, 2019 20:27 pm
Berichten: 50
Vandaag niet veel tijd en energie gehad; COVID hakt er toch best wel in; in al die (2) jaren goed kunnen ontwijken maar toch moet ik er ook aan geloven. Vandaar dat ik maar iets kleins heb opgepakt. Blij dat ik het heb gedaan en geeft toch voldoening aan deze dag. Genieten jullie ook? Fijne avond nog! Tot snel!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 sep, 2022 21:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
He, gelukkig.
Je schreef dat je dacht dat je 'm wel af zou maken.
En ik dacht bij mezelf, gaat toch niet gebeuren dat tie 't niet afmaakt? Mooi dat je verder gaat ondanks Covid.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 sep, 2022 22:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Mijn vrouw en ik hebben het ook gehad niet erg ziek zo wat grieperig een dagje of twee op de zetel en terug de oude ik denk als we de vaccins niet hadden gehad hadden wel zieker geweest , wij zijn al niet meer van de jongste he en moeten goed oppassen
ondertussen geniet ik toch verder van de de GT 40 zalige bak
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement