Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 18:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2022 19:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
De oorspronkelijke mallen zijn natuurlijk meer dan 40 jaar oud. Dat is niet te vergelijken met een recente kit van Tamiya of vergelijkbare fabrikant.

Je hebt hem in ieder geval strak in de verf zitten. :)

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 apr, 2022 17:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 844
En het eindresultaat. Na wat schuren, vijlen, passen en meten heb ik de bumperdelen en de achterlichten strak passend in de body gekregen.

photo 556177



photo 556179



photo 556178



photo 556180



photo 556183



Ook de ruiten zijn zonder lijmsporen op de plaats gekomen.


photo 556181



photo 556182


De sierlijsten van chroom heb ik met zo'n molotov pen geprobeerd. Van dichtbij niet enorm strak. Op ware grootte aanvaardbaar.


photo 556184



Ook de Bull Bar gemonteerd. Verder bleek de motorkap te diep weg te zakken in de body. Dat heb ik opgelost door twee kleine spacers te monteren.



photo 556185



Nog wat laatste chroom delen op de plaats gebracht. En de binnenzijde van de uitlaat iets zwart gemaakt.

photo 556186



Nog een overzichtsfoto.



photo 556187



En hier nog even met de geopende motorkap. De ronde spacers zijn uit een plastic card gedrukt met een tang waar je normaal gaten mee in een riem maakt. Ik heb ze zwart geschilderd zodat het een beetje lijkt op rubber.



photo 556189



photo 556189



Persoonlijk vind ik het geheel wat over de top, maar van de andere kant hoort dat wellicht een beetje bij een typische TV-serie auto.

Ik ga vanavond horen wat de opdrachtgever ervan vindt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 apr, 2022 17:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
knappe bouw maar wat we direct opviel ( sorry hoor ) er mankeren nog een paar zaken de kabel naar de bobijn en de watertubes en dan de draden of kabels naar de batterij dat maakt het toch nog echter he
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 apr, 2022 18:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Naar mijn idee zou het binnenste van de grille zwart horen te zijn.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 apr, 2022 19:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
Het model ziet er prima uit maar mij valt nog iets op : de knipperlichtjes vergeten en de lampjes die onder de grill zitten.
En niet te vergeten de spiegels....

De grill van de koplampen moet inderdaad helemaal zwart zijn, dat zijn louvres die voor de koplampen zitten, bij het inschakelen van het licht klappen ze omhoog.

Dat geldt overigens ook voor de achterkant, ook die moet zwart zijn....met chroom rondom de achterlichten.

hier een voorbeeld:

photo 556190

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 apr, 2022 20:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Midnight Creep schreef:
Het model ziet er prima uit maar mij valt nog iets op : de knipperlichtjes vergeten en de lampjes die onder de grill zitten.
En niet te vergeten de spiegels....

En zo is er wel meer mis met deze kit......kijk voor de gein eens naar de achterruit :wink:
De kit is feitelijk een hybride met een klassieke '69 Charger front en een '69 Charger 500 achterkant doordat MPC de kit graag wilde updaten naar Charger 500. Tijdens de Nascar races was de Hemi een wereldblok en niet te verslaan door andere fabrikanten totdat Ford met het 429 Boss blok kwam.....toen moest men wat anders verzinnen en tijdens tests kwam men er achter dat de verzonken achterruit en grille werkten als anker en dus heel wat luchtweerstand veroorzaakten. De achterruit werd toen vlak gelegd ( en naar goed Amerikaans gebruik heeft men niets aan de originele sponning gedaan ) en de neus werd voorzien van een grille uit een, ik dacht, '67 Dodge Coronet. Dat hielp wat maar niet voldoende en daarna was de Charger Daytona geboren...met puntneus en gigantische achterspoiler ( zodat de kofferklep nog open kon :lol: ). MPC heeft hierbij de mallen onherstelbaar veranderd om deze varianten te kunnen uitbrengen maar de gewone Charger was dus geschiedenis. De Dukes of Hazzard Charger was echter heel erg populair dat hij gewoon uitgebracht werd met andere grille onder het mom van: niemand die het ziet. Natuurlijk kan je hier een leuk model uit krijgen zoals Schummi laat zien maar als je echt een correcte General Lee wilt bouwen moet er meer gebeuren.....kwestie van keuzes.

Gr.Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2022 10:10 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 844
Precies,
Het werd me al snel helder dat dit model niet tot op mijn standaard gebracht kon worden.
Het was al een hele toer om de wielen bijvoorbeeld mooi in de wielkasten te krijgen.
Daarvoor moet iets met de bodemplaat geschoven worden, wat weer tot andere problemen leidde.
Doordat er geloof ik 168 verschillende wagens gebouwd zijn voor deze serie, nog buiten de talloze modellen wordt het lastig om te bepalen wat nu het echte origineel is. Ik zag bijvoorbeeld discussies of de tankdop de versie moet zijn, met of zonder “fuel” erop.
En dan heb ik het nog niet eens over de types motoren die erin zaten.
Anyhow, de ontvanger was zeer verguld met het model.
Die ging uit van de kit zoals ie die nog had, inclusief die verkeerde kleur.

En op mijn lijstje projecten voor de toekomst, ga ik hem nog eens bouwen. Nu met de correcte body en wat meer gedetailleerd.
Eerst maar eens terug naar mijn vertrouwde Tameo, en op zoek naar een goede basiskit voor een meer juiste General Lee. En die decals met de zuidelijke vlag zijn vast nog wel ergens te vinden, en anders maak ik ze zelf wel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2022 11:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1002
Best wel knap dat je met zo'n oude kit dit eindresultaat hebt bereikt. Ik snap dat je gelukkiger wordt van een Tameo kitje ook al is die dan vele malen kleiner en per definitie moeilijker om te bouwen. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2022 13:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Mooi dat hij er blij mee is.
Ik kwam al een keer een trans kit tegen.
https://www.ebay.co.uk/itm/1-25-69-Dodg ... ect=mobile

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement