Nou. De stoute schoenen aangetrokken en een start gemaakt met mijn eerste 1/20 model. Een al wat oudere MFH kit. In die zin afwijkend dat in deze kit ook de body nog van het voor mij zo belende witmetaal is. In de latere kits is die body van resin.
Interessant is verder nog dat nergens op de doos een indicatie te vinden is dat het om een Ferrari gaat.
Zal wel een licentie dingetje geweest zijn.
Als extra is deze kit voorzien van een helm met de decals van het design van Villeneuve erbij. Dus laat ik dan maar voor die versie gaan.
Op de doos staat nog "resin" model. Maar dat klopt dus niet.
Er staat ook "easy to assemble". Dat klopt volgens mij ook niet. Als je als beginner hier zomaar aan begint gaat het niet meevallen. Roept wel de vraag op wat die Japanners dan bedoelen met een kit die ze wel lastig om te bouwen vinden.
De box art. Ietswat minimalistisch.
Voorzien van een behoorlijke manual. Zoals ik gewoon ben, heb ik die gekopieerd waarbij ik gelijk wat vergroting heb toegepast. Zo kan ik het wat beter zien, en tevens kan ik lekker kliederen in de manual.
Op de laatste pagina kun je het beoogde eindresultaat zien, evenals de benodigde kleuren. In de manual zelf kun je lezen dat je ook geacht wordt nog een aantal kleuren zelf te mengen door verhoudingen te gebruiken van verschillende kleuren uit dit lijstje.
De bijgeleverde decals. Met heel veel moeite heb ik het beschermingspapier eraf weten te krijgen. Dat leek wel samengesmolten met de decals zelf. Na het natmaken bij het plaatsen zal blijken of de decals onbeschadigd zijn gebleven. Ik heb een paar pogingen gedaan om bij MHF vervanging te kopen. De communicatie loopt goed, totdat ik akkoord moet gaan met het te betalen bedrag waarna ze me een paypal factuur zullen gaan sturen.
Dat akkoord met die prijs geef ik dan, maar ik krijg vervolgens geen factuur om te betalen, en ook verdere reacties op mijn mails blijven dan uit.
Wellicht heeft het wat te maken met het taalprobleem. Japanners lezen kennelijk lastig Engels, en ik van mijn kant lees niet zo best Japans.
De witmetaal delen. Zien er goed uit. Daar ga ik wel uitkomen denk ik.
Ook heel veel kleine delen zijn van witmetaal vervaardigd.
De body en de onderzijde. Mooi gegoten en al mooi glad. Daar moet een strakke body van te maken zijn.
De cockpit is zo te zien uit een blok aluminium gefreesd. Een waar kunstwerk. Zonde om dat straks in aluminium te gaan spuiten. Ik probeer denk ik ook bij deze kit zoveel mogelijk de echte metaalkleuren te gebruiken.
Nog een aantal gedraaide delen. De banden die nog wel wat bewerking behoeven. Verschillende slangen voor o.a. de inspuiting en draden. Ook mooie roosters voor op de inlaatkelken. Ook de binnenzijde van de voorvelgen moeten later "goud' worden. Wellicht kan ik net als bij mijn vorige Ferrari van Schumacher daartoe ook het messing voldoende polijsten om een mooi resultaat te krijgen.
En tot slot de FE delen. Heel wat minder dan ik bij de WCT modellen van Tameo gewend ben. Ook stof voor de gordels is bijgevoegd evenals decals om verschillende gordelfabrikanten te kunnen gebruiken.
Volgens mij moet er een aardige auto van te bouwen zijn. Het zal wel even gaan duren. Het is mooi weer, en mijn buiten hobbies nemen ook nogal wat tijd.
Daarbij is het mijn eerste model in zo'n grote schaal.
Tot de eerstvolgende update, die dus even op zich kan laten wachten.