Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 22:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 29 jun, 2021 13:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Beste vrienden modelbouwers in afwachting van mijn decals , ik begin de hoop te verliezen want nu zou er weer een probleem zijn met de printer het geeft me de indruk dat die persoon het niet wil printen dat hij het dan rechtuit zegt of schrijft he , heb ik de twee Hotrodjes gebouwd die zijn nu ook zo goed als klaar
Nu ga ik een kitje beginnen eentje dat ik overgenomen heb van Cargomaster ( Luc ) van het Belgische forum , het gaat om een zeer mooie oldtimer Porsche 904 Carrera , maar het spijtige is dat de wielen ontbreken maar dat geeft niet want ik heb ooit op het internet is een mooie foto gevonden en zo zou ik hem graag bouwen , ik weet het is tegen de wet van de autoliefhebbers maar ik vind deze mooi zo
Een paar technische weetjes
De carrosserie werd in die tijd 1962 - 64 al gebouwd in polyester maar dat werd met de hand nog gemaakt in een uitgekapte mal en dat betekende dat geen enkele Porsche hetzelfde gewicht had omdat de polyester lagen niet overal hetzelfde waren qua dikte enz
De motor was de alom bekende kever motor " de boxer " de verklaring hiervan zullen vele wel kennen zeker , twee over elkaar geplaatste cilinders twee links en twee rechts dus als de motor draaide waren er steeds cilinders die naar mekaar kwamen vandaar de naam
De motor leverde in die tijd 180 pk en had een cilinderinhoud van 1966cc en was gekoppeld aan een 5 versnellingsbak
Dit wagentje spurtte van 0 naar 100 km/h in minder dan 6 sec en klokte af rond de 260 km/h , niet slecht he

Afbeelding


Afbeelding


Mooi he ?

de boxart

Afbeelding


Het gazetten papieren bouwplan

Afbeelding


de inhoud redelijk goed gevulde doos

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Zo nu kan ik beginnen , probleem zullen de velgen zijn maar ik vind er wel iets op
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 jun, 2021 16:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Succes.
Marc S.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jun, 2021 16:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Volgens Scalemates stamt deze kit oorspronkelijk uit 1965!
Dan ziet-ie er nog best goed uit.
Veel plezier gewenst met de bouw.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jul, 2021 20:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 jan, 2008 11:51 am
Berichten: 295
Een heel mooie auto, veel succes met dit pareltje!

De motor die ze destijds gebruikten was compleet door Porsche ontworpen en gebouwd, dus geen aangepast VW blok meer. De VW blokken die ze eerder gebruikten kon men destijds niet genoeg opvoeren voor de gewenste prestaties van de 904 en de topversies van de 356.

_________________
Nog 1 waanzinnig bouwprojectje...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jul, 2021 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Wow, das een mooie. En als je hem ook nog gaat bouwen als je voorbeeld, ben ik helemaal fan :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jul, 2021 8:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Ho Johny ik heb me mispakt ik had in het begin maar 1 beeld en dat is de deze maar ondertussen meerdere foto's gevonden en wat blijkt nu dat de achterzijde veranderd is en daar had ik geen rekening mee gehouden dus ongeveer dezelfde kleur de velgjes zoek ik naar om daar dicht bij in de buurt te komen
Ik heb nog en komplete " Flat Six " 6cilinder boxer liggen uit afbraak van verschillende Porschkes die ik geerfd heb misschien lepel ik hem erin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jul, 2021 8:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Beste Vrienden , omdat ik geen nieuwe onderdelen van Revell kan krijgen wegens te oud en deze kit loopt al snel naar de 150€ op E-Bay heb ik voor een alternatief gezocht en gevonden
Er komt een dikke Porsche motor allemaal overschotjes van een geweldige donatie van ne goeie kameraad van mij die gestopt was met zijn Porsche collectie
Natuurlijk paste deze motor niet dus de bodemplaat uitgezaagd en ervoor gezorgd dat de versnellingsbak toch op de juiste plaats blijft omdat de zijcardanassen daar in komen en deze de positie van de wielen maakt

Afbeelding

Even een voorstelling , dit is het motorblok

Afbeelding

De luchtaanzuigbuizen waar opzij de injectie plaats vind die verdikking zou de injecteur zijn ( hen er een geweldig filmpje van gezien op you-tube waar in die buizen van bovenaf gefilmd word bij een draaiende motor en daar zie je dus iedere benzine injectie

Afbeelding


hier zie dat er al twee buizen zijn gemonteerd , ook zijn de bougiekabels al gemonteerd

Afbeelding

Afbeelding

nummerke drie

Afbeelding


Op dit moment ben ik met de injectieleidingen bezig waar ik toch op serieuze problemen stoot namelijk het verven van de leidingen omdat die wit zijn en heb al van alles geprobeerd maar de verf blijft niet echt zitten , geprimmerd om daarna wit op te spuiten niks hielp ze zijn nu gespoten in witte primer van Tamiya odat op de spuitbus stond dat het ook voor metaal geschikt is liggen nu te drogen
dat was het voor even
Grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jul, 2021 19:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2015 16:20 pm
Berichten: 379
Woonplaats: Temse
Word een specialeke.
Marc S.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 jul, 2021 9:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1002
Mooie start. Lijkt me best lastig om een niet bij deze kit behorende motor in te bouwen. :?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 jul, 2021 22:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Ok hier ben ik terug , ze zeggen een ongeluk komt nooit alleen he wel ik heb prijs na mijn stommiteit daarstraks wel ik wilde gaan werken rijd mijn auto buiten alarm alles rood op mijn instrumentenpaneel " Kuhlwasser " ik ga snel kijken al mijn water weg geen lek te zien ook onder de auto niet ( denkelijk cilinderkoppakking ik hoop van niet ) water bijgevuld en gaan werken
Kom terug thuis en het plaatsje achter om naar de tuin te gaan hoor ik water lopen heel zachtjes " oh de kraanstaat nog te lopen " dacht ik niks was minder waar kraantje met de beste wil van de wereld dicht te draaien hoe vaster ik ze draaide hoe meer water eruit kwam , dan snel de hoofdkraan dicht gedraaid ook deze kreeg ik met de beste wil van de wereld niet dicht mijn grootste waterpomp tang erop gezet en uit alle macht gewrongen niet dicht te krijgen , leuk  ik begon zenuwachtig te worden nog wat verder gekeken en ietsje verder stond een tweede kraan en die kreeg ik dichtgedraaid alsof de duivel ermee gemoeid was , morgen vroeg eerste werk een nieuwe kraan gaan kopen gelukkig niet ver van ons
Ok genoeg gezeverd even mijn frustraties kwijtgespeeld begin terug rustiger te worden
Waar was ik gebleven bij de benzineleidingen van de Porsche motor die dan toch geschilderd geraakt zijn 


een voorbeeld van een benzineleiding

Afbeelding

mijn eerste

Afbeelding


de volgende

Afbeelding

hier zijn ze allemaal op hun plaats

Afbeelding


efkes geprobeerd of het allemaal past

AfbeeldingAfbeelding

de stoelen zijn ook al klaar met bloem bewerkt en inkleur gezet


Afbeelding

een bovenaanzicht de benzinetank ook al geprobeerd

Afbeelding


na het goed laten drogen van de Vallejo verf de oogverblindende glans van Zero Paint op gespoten

Afbeelding


Afbeelding


de decals ook al geprint deze kon ik zelf printen omdat er geen wit aan te pas kwam

Afbeelding

Zo beste vrienden dat was het zowat sorry dat het misschien wat rommelachtig overkomt maar ik heb op dit moment andere katjes te geselen , het zal wel terug beteren ( meer uitleg bij de foto's enz ) 
Mijn excuses voor de hele uitleg ik moest het even kwijt allemaal
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement