Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 23:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 okt, 2021 15:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 jan, 2019 23:31 pm
Berichten: 171
Fantasie genoeg maar ik vind dat de plug voor de stroomtoevoer afgedekt dient te zijn wanneer deze niet gebruikt wordt:

photo 545232

photo 545227

photo 545228

Waarschijnlijk wordt deze helemaal niet gebruikt omdat ik een tweede aansluiting gemaakt heb:

photo 545242

photo 545244

photo 545247

De kabel die hier ingeplugd kan worden is eventueel mooi weg te werken in een stuk weg of kiezelpad waarop de auto staat als deze helemaal klaar is.....
De kans is groot dat ik de eerste aansluiting weer helemaal wegwerk :?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 okt, 2021 15:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 jan, 2019 23:31 pm
Berichten: 171
Het gebruik van batterijen zal achterwege blijven. De module voor het op afstand bedienen van de diverse verlichting blijft stroom trekken ook als alle verlichting uitstaat. Er zal dus, wanneer de verlichting geshowd moet worden, een adapter ingeplugd worden.

De ledjes die ik ga gebruiken voor de verlichting worden eigenlijk gebruikt om te gebruiken bij Lego-modellen. Er zitten ook oranje, rode en kleurloze transparante steentjes bij die ik zeker ga gebruiken en wat me op ideeën heeft gebracht. Dit komt allemaal later voorbij.

Bij deze sets zitten ook knipperende ledjes. Dat is natuurlijk mooi voor de richtingaanwijzers maar... als je twee van die ledjes tegelijk aanzet (wat voor en achter dient te worden) dan knipperen ze niet synchroon.

Daarom op de bekende Chinese website maar een tweetal knippermodules besteld, één voor de knipperlichten links, één voor rechts. De foto is helaas niet erg scherp:

photo 545252

Deze twee wil ik natuurlijk uit het zicht ingebouwd hebben maar met behoud van zoveel mogelijk ruimte in de kofferbak. Daar zullen deze modules "verdwijnen" onder de hoedenplank/achterbank. Daarom de kofferbakbodem aanpassen met de bekende.....zaag:

photo 545245

En wat constructiewerk:

photo 545234

En uiteindelijk:

photo 545233

De module voor de afstandsbediening komt op deze plek:

photo 545237

Hoedenplank en achterbank tijdelijk toegevoegd:

photo 545236

Vanuit die afstandsbediening-module wordt alles aangestuurd dus zullen hier veel kabeltjes naar toe leiden. Dit zal uiteindelijk afgedekt worden met een plaatje zodat dit niet meer zichtbaar is op het moment dat men de kofferbak opent. Die kofferbak zal dus minder diep zijn:

photo 545238

photo 545235


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 okt, 2021 1:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1001
Leuk met al die elektronica. Is maar goed dat je het in kan bouwen in een Mercedes, heb je in ieder geval de ruimte om het nog netjes weg te werken. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 maart, 2022 22:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 jan, 2019 23:31 pm
Berichten: 171
Het is alweer een poosje stil qua modelbouw, deels omdat ik te klussen had op vier slaapkamers: plafonds en muren texen, schilderen, nieuwe vloerbekleding in de vorm van vinyl etc. Onze twee dochters de deur uit dus nu kon ik een kamer als hobbykamer in gaan richten!!! :D In het verleden had ik een hoek in een multifunctionele kamer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 maart, 2022 22:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 jan, 2019 23:31 pm
Berichten: 171
Ik ben wel (al) bezig geweest met het inbouwen van de verlichting aan de achterzijden. Ik ga gebruik maken van Lego maar weet nog niet precies hoe het er uit zal gaan zien. Op het ene moment denk ik gevonden te hebben hoe het gaat worden, het andere moment twijfel ik over die uitvoering en ga het weer aanpassen.
Hieronder enkele impressies:

photo 554986

photo 554993

photo 554994

photo 554997

photo 554998

photo 555000

photo 555002

photo 555001


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 maart, 2022 22:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 jan, 2019 23:31 pm
Berichten: 171
En...... ik heb het advies van enkele medebrouwers opgevolgd.
Het kwam op maandagmorgen voorbij op Ebay en de combinatie van f**k-it en volgas impulsaankoop was het via één keer een bevestiging aanklikken geregeld:

photo 554989

Ik zie dit model en de 450 SLC al gebroederlijk naast elkaar staan in de vitrinekast op de achtergrond :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 dec, 2022 12:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 22 aug, 2019 20:27 pm
Berichten: 50
Benieuwd hoe de build nu er voor staat. Ik heb nog dezelfde kit rondslingeren (Cabriolet/compleet), ik ga hem zelf niet meer bouwen, kom er niet meer aan toe. Wellicht heeft iemand hier nog interesse; ik doe hem ruim onder de eBay prijzen weg.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 dec, 2022 12:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 jan, 2019 23:31 pm
Berichten: 171
Beste Nescio88,

Ik hoop de bouw de komende dagen weer op te pakken (vakantie) zodat ik weer een stukje verder kom. Het zal sowieso een langdurig project worden :lol:
Jammer dat je de cabrio niet zelf meer gaat bouwen. Ik hoop dat je er iemand anders blij mee kunt maken. Mijn "hebberigheid" wekt wel enige belangstelling maar om nu weer een duurdere aankoop te doen....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 jan, 2023 13:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 jan, 2019 23:31 pm
Berichten: 171
Tijdens de kerstvakantie weer wat tijd gehad voor de hobby. Ik had het plan opgepakt om weer met de airbrush aan de slag te gaan voor andere projecten maar was ook benieuwd hoe e.e.a. voor de 450 SLC uit zou pakken.
Daarom aan de slag gegaan met de stoelen:

photo 572337

Zodat de hoofdsteun niet in de stoel zakt heb ik het witte stripje in de rugleuning geplakt.
Omdat alles in twee helften is toch hier en daar wat met lijm en plamuur gewerkt om het daarna te schuren:

photo 572336

photo 572338

Uiteindelijk alles in de primer (ZeroPaints) en daarna in de kleur "leather colors Ferrari Cuoio, ook van ZeroPaint:

photo 572335

Lijkt mij een mooie kleur voor een auto uit de seventies :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement