Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mercedes 450 SLC_1:12
BerichtGeplaatst: zo 27 jun, 2021 22:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 jan, 2019 23:31 pm
Berichten: 169
Na een aantal jaren wikken en wegen toch aangeschaft: Een Mercedes 450 SLC in de schaal 1:12, merk Otaki.
Het wikken en wegen had te maken met de voor mij afwijkende schaal. Normaal 1:24 of 1:25 en nu 1:12, is dat verenigbaar in een vitrine? Ook de prijzen, deels door de zeldzaamheid, weerhield me er lang van om het model aan te schaffen.
Toen ik er via internet eentje gevonden had via een ogenschijnlijk Duitse website voor net geen €30,- was dat natuurlijk te mooi om waar te zijn en dat was het ook: in plaats van het bouwmodel kreeg ik vanuit China een zonnebril opgestuurd :?
Maar ja, dan wil je hem toch hebben en daarom toch maar weer op Ebay kijken en ja: beschikbaar, alles nog in de folie echter qua aankoopbedrag in totaal het 10-voudige van het hiervoor genoemde bedrag (aankoop, verzenden vanuit Taiwan en invoerrechten).
Toch maar in gang gezet en in de weken die de verzending in beslag nam probeerde ik een verklaring richting mijn echtgenote te bedenken.....
Ik kon niet veel anders bedenken dan "die wilde ik hebben" en toen ze het bedrag hoorde verklaarde ze me natuurlijk voor gek en misschien denken jullie er ook wel zo over :D
Het zal een langdurig project worden gezien het aantal gedetailleerde onderdelen en het goed pas maken van de motorkap, deuren en kofferdeksel. Ik heb op YouTube een filmpje gezien van een gebouwd exemplaar. Sommige details wil ik beter hebben.
Het model is te bouwen in twee varianten: Amerikaans of Europees, ik kies natuurlijk voor het laatste :D
Ook zal er verlichting in komen.

Een aantal foto's na ontvangst. Een flink aantal onderdelen (motorkap, deuren, kofferdeksel, interieurdelen) staan niet op de foto. Deze heb ik al afgeknipt en in sorteerdozen gestopt.

photo 539971

photo 539970

photo 539969

photo 539972

photo 539973


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 jun, 2021 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Als je echt iets wil dan doe de prijs er niet aan toe (als je kan betalen) maar mooie Benz veel plezier met de bouw en van je zonnebril :mrgreen:

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jun, 2021 10:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Lijkt me erg COOL 8) om met die zonnebril op aan deze bouw te beginnen. Wat betreft de prijs kan het alleen maar een stimulans zijn om er iets moois van te maken, succes. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 jun, 2021 15:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Dat lijkt me een hele uitdaging.
Maar die kit ziet er echt fantastisch uit.
Zelfs de glaasjes van de lampunits zijn van transparant rood en oranje plastic.
Dat heb ik nog nooit eerder gezien. Top!
Heel veel plezier gewenst met deze bouw.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 aug, 2021 22:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 jan, 2019 23:31 pm
Berichten: 169
Omdat ik diverse verlichting in wil bouwen ben ik alvast begonnen met wat dingen tijdelijk met dubbelzijdige tape in elkaar te zetten zodat de kofferbak en achterbank geplaatst zijn:

photo 541961

De insteek is om de voeding van deze verlichting binnen de auto te houden. Daarom maar eens begonnen met het passen van een batterijhouder voor 3x 1,5 AA-batterijen:

photo 541965

Het kan ook nog zijn dat het een knoopcelhouder met 2 batterijen wordt. Nog geen foto beschikbaar.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 aug, 2021 22:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 jan, 2019 23:31 pm
Berichten: 169
Toch wil ik een back-up in de vorm van een bekabelde voeding die ik in kan pluggen:

photo 541968

photo 541966

photo 541967

photo 541964


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 aug, 2021 22:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 833
Succes met de bouw. En wat het geld betreft; als je echtgenote nog gewoon de boodschappen kan doen, en ook kan blijven shoppen is het gewoon een kwestie van wat je er voor over hebt.
En het blijft relatief een klein bedrag, afgezet tegen de aanschaf van de echte versie. In dat licht gezien is het een redelijk goedkope manier om je droom te kunnen verwezenlijken.
En als ik al die onderdelen zie, denk ik dat als je straks het bedrag deelt door het aantal uren bouwplezier, er een heel redelijk uurbedrag uit gaan komen.

Zo, dan weet je gelijk mijn strategie voor van mijn aankopen van kits naar mijn echtgenote toe.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 aug, 2021 2:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Komt goed uit dat een Mercedes een grote kofferbak heeft, zo kan je veel batterijen laden. :D Met een beetje fantasie is die stroomplug een dikke uitlaat pijp.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 aug, 2021 13:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Top idee om er echte verlichting in te maken. :brouw:

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 okt, 2021 14:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 jan, 2019 23:31 pm
Berichten: 169
Ik wil toch nog even terug komen op de reactie van Schummie van 11 augustus jl.: goeie redenatie en strategie.
Eigenlijk pas ik die strategie ongemerkt toe :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement