Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 6:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 11 jul, 2021 8:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1001
Prachtig om te zien hoe je al die plastic delen om weet te toveren tot metalen delen door het toepassen van de juiste kleuren en weathering. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 jul, 2021 10:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Goedemorgen Simaril,

Ik volg de bouw van de Bentley op de voet en zo te zien word het weer een topper.

Mocht er met het spaken van de wielen problemen opdoemen, heb ik nog wat liggen.

photo 540805

Deze komen van een Fiat Mepbistole en zijn dezelfde maat maar anders gespaakt.


Rob.

photo 540806

Mocht het nodig zijn ivm problemen met spaken van de wielen zijn ze beschikbaar.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jul, 2021 14:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Indrukwekkend wat je tot nu toe hier laat zien.
Dat maakt nieuwsgierig naar de volgende update.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 jul, 2021 12:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 699
Woonplaats: Stolwijk
Dank je, Rob! Als deze uit de Italeri kit komen, dan zijn ze een stuk beter out-of-the-box dan de Airfix-kit :D .

Omdat de wielen het aangezicht bepalen, heb ik deze aftermarket besteld, met de dunne spaken van de Bentley.
Dus hopelijk zijn ze niet nodig!

Nu lekker op vakantie, eind augustus gaan we eens kijken wat er binnengekomen is.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 aug, 2021 9:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 699
Woonplaats: Stolwijk
De vakantie zit er weer op :| … kijken of we wat kunnen plakken de komende week. Volgende week start de verbouwing hier, dan gaat er niet zoveel van komen, ben ik bang.

De vering afgemaakt, kan ik verder met de benzinetank. Garen er omheen (uit de naaiwinkel :D ) en daarna dik in de wash gezet.

photo 542258

photo 542259

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 aug, 2021 1:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1001
Erg netjes omwikkeld en fraai gekleurd. Succes met verbouwen. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 aug, 2021 12:38 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Knap werk !

Dit is het bouwverslag van Hugo, helaas heeft hij de auto (of toch zijn bouwverslag) niet afgewerkt :

https://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/vie ... =31&t=6522

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 aug, 2021 17:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2816
Woonplaats: Leiderdorp
Mooi gedaan die bladveer-windingen. Ziet er gaaf uit!

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 aug, 2021 11:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 699
Woonplaats: Stolwijk
Pascal Dupont schreef:

Dit is het bouwverslag van Hugo, helaas heeft hij de auto (of toch zijn bouwverslag) niet afgewerkt :

https://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/vie ... =31&t=6522


Dank je, Pascal. Die heb ik natuurlijk in mijn web-lijst staan - maar dat gaat me te ver :D . Die skills heb ik niet!

Met de Italeri kits heb je toch wat meer ‘basis’ vind ik, ik heb bij de start van deze kit ook aangegeven dat die wat meer OOB gebouwd gaat worden.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 dec, 2022 13:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 699
Woonplaats: Stolwijk
We leven nog :shock: … door een combinatie van fijne (sabbatical, lange zeiltocht gemaakt) en minder fijne privé-omstandigheden (gezondheid, 2 operaties) is het plakken even stil komen te liggen. Even is zomaar 2 jaar. Nu kampend met de naweeën van 2 x Corona kort achter elkaar heb ik weer de tijd en rust om het op te pakken.

Op de werkbank lag nog de Benley Blower. Ik heb serieus overwogen die in de prullenbak te kieperen, de kwaliteit en pasvorm van deze kit is zeer frustrerend - maar ik maak hem toch maar af. Er liggen nog wat mooie dozen in de stash, die komen nog wel.

Ik heb ‘onderweg’ wat minder foto’s dan gebruikelijk gemaakt, maar voor toekomstige bouwers hierna in grote stappen de voortgang en m.n.de zaken die ik heb aangepast. Ter lering ende vermaeck :)

De vering OOB zijn wat dikke blokken plastic, daar heb ik 3D-geprinte, meer verfijnde exemplaren voor besteld. Die zijn echter niet één-op-één hetzelfde. Ze zitten zo in het zicht, en persoonlijk vind ik dit zo’n belangrijk detail dat het de kosten goedmaakt.

photo 569773

De maat klopt wel, maar de bevestigingspunten aan het chassis ontbreken. Met een 0.5mm boortje en dito koperen klinknageltjes heb ik die ‘overgezet’ op de replacement-parts.

photo 569775

Ook de benzinetank is zo’n blikvanger. Maakt voor mij dit model. Eerder in het draadje zie je dat ik de meegegoten ‘details’ van de kitparts heb weggeschuurd. Met wat restantjes uit de PE- en resin-dozen heb ik de boutjes rond de vulopening aangebracht en wat kraantjes en leidingen. Met Evergreen de bevestigingsbeugels nagemaakt, en bij AliExpress RVS aquarium-gaas besteld voor het beschermingsgaas op de originele racer. Vóór het aanbrengen van het gaas dat deel van de tank eerst in kleur gespoten, ik was bang dat ik er later niet ‘doorheen’ kon spuiten.

photo 569774

photo 569778

De tank is voor de kit wel dragend onderdeel van het chassis, nu kan de aandrijflijn erin. De ophanging van de aandrijflijn op het chassis is niet echt doordacht (valt in uitsparing op cassisbalk op de onderkant, en de krachten als hij op de wielen staat straks is naar boven, dus DIK inlijmen want je kunt er slecht bij later).

photo 569776

En voor nu even de laatste: de onderkant en de uitlaat. Zo’n mooie ‘fishtail’! De uitlaat is verlopend gespoten van ‘exhaust manifold’ (spruitstuk) naar ‘chroom’ voor het laatste deel. De wielen zitten er ook op, dat zijn door ‘Pinto’ gemaakte, fijnspakige exemplaren met een resin hart en velgen. Fraai.

photo 569780

Nog ééntje dan, de achterkant. De nummerplaat was ff puzzelen. De letters en cijfers zijn meegegoten, de meegeleverde decals niet in dezelfde maat en met het handje opschilderen kreeg ik niet netjes. Dus ‘andersom’ gedaan en lang een fijn schuurpapiertje gehaald.

De achterlichten in de kit zijn massieve plastic bolletjes, dus die heb ik uitgeboord, gevuld met Kristall Clear en rood transparante verf (3 laagjes).

photo 569781

Groet, Ruud

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement