Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 9:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 28 jun, 2021 0:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 16 aug, 2013 11:48 am
Berichten: 64
Een flinke tijd geleden (paar jaar inmiddels denk ik) heb ik hier een bouwverslag gevolgd van iemand die hem helemaal zelf gedetailleerd heeft. Voor zover ik weet is het verslag niet helemaal afgerond maar het was in elk geval zeer indrukwekkend hoe de oude kit tot in detail werd gedetailleerd. Misschien de moeite waard om op te zoeken?

Koen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jun, 2021 10:28 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
togicollector schreef:
Voor zover ik weet is het verslag niet helemaal afgerond

Koen


Ik heb een aantal goede (Britse) bouwverslagen, maar bij de zoektocht daarnaar valt inderdaad op hoe veel projecten uitsterven op ongeveer de helft. Aan met name de motor moet heel veel gebeuren om een beetje in de buurt te komen.

Omdat ik al twee classics heb die ‘open’ staan ga ik deze gesloten bouwen, heb ik besloten. Nog genoeg details aan te brengen om er een mooi model van te maken. De motor doe ik dus vrijwel OOB.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jun, 2021 11:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
De aangekondigde aanpassingen beloven weer dat we kunnen genieten van een mooie bouw. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jul, 2021 23:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Ik onderscheid een aantal sub-projecten bij deze bouw: de benzinetank achter, de vering (bladveren en dempers), de supercharger en carburatie voorop - dik in het zicht en daar is behoorlijk aan te knutselen. :D . Het motorblok (hoewel mijn handen jeuken) doe ik OOB, want dit model wordt met gesloten kappen gebouwd.

De benzinetank met de meegegoten benzineleidingen, gaasbescherming e.d. is helemaal kaalgeschuurd, alle details eraf:

photo 540168

De bladvering komt zo standaard van de sprues:

photo 540170

Dat kan wel wat beter. De bladvering was omwikkeld met touw (geen tape zoals bij de Fiat), die breng ik later aan. Met Evergeen de gordingen wat geaccentueerd.

photo 540169

De bevestigingsbeugels, nu helemaal massief, uitgeslepen naar beugels en bouten en moeren aangebracht:

photo 540174

De supercharger …bouten en moeren aangebracht. Met Evergreen, boutjes, PE uit de restbak, wat koperstaaf, ringetjes uit een BIC-pen gesneden de carburateurs wat detaillering gegeven:

photo 540172

photo 540173

In het motorblok wel de distribitiekoker vrijgemaakt. Daar blijft het ook bij. Denk ik.

photo 540171

Het chassis vraagt ook wel wat werk. Meegegoten beugels e.d. gaan er af en vervang ik door wat knutselwerk uit de PE-restanten box en Evergreen. Er moeten wat klinknagels en moeren bij op diverse plekken.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jul, 2021 4:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 990
Zelfs zonder de details is die tank een beauty om te zien. Kan je nagaan als straks alle eigen geproduceerde details weer zijn aangebracht. Vering en supercharger zien er al veel beter uit. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jul, 2021 8:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
zalig om weer te kunnen volgen bij deze bouw , begint sofort leuk uit te zien
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jul, 2021 18:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Zo, dat zijn weer een paar forse ingrepen om het zaakje een gedetailleerder uiterlijk te geven.
Leuk om te volgen, Mooie kit, ook voor de RUDD-bouwer. :brouw:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jul, 2021 23:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Even een snelle update, de laatste voor de vakantie 8)

De supercharger, het motorblok en de transmissielijn hebben een Alclad Black Gloss primer gekregen en zijn daarna in verschillende ‘kleuren’ aluminium gezet. De blower in Alcald polished alu, het blok (onderkant) in semi-matt alu, de bovenkant in Vallejo alu, het vliegwiel in gun metal en de transmissie in een mix. Na het weathering zijn de verschillen minder prominent, maar nog wel subtiel aanwezig. Hoop ik. Dry fit:

photo 540646

De vering is, voorzien van wat evergreen en veel boutjes en moertjes klaar voor de spuitstraat. Na de primer krijgen ze de eindkleur en worden ze met ‘touw’ omwikkeld. Bij de Fiat was het tape, de Bentley heeft touw om de bladveren om vuil ‘buiten’ te houden:

photo 540643

Subproject benzinetank … het kit onderdeel is geheel gladgeschuurd. Langs de vulopening klinknagels aangebracht, bovenop de fittingen van de benzineleidingen aangebracht met evergreen, een T-srukje waar straks de banjobouten komen en koperdraad.
Het framewerk voor het beschermingsgaas en de spanbeugels breng ik aan met Evergreen strips.

photo 540642

photo 540644

In de primer (AK47 grey filler primer) en waar het gaas komt heb ik alvast wat donkergroen aangebracht omdat ik straks niet door het gaas heen kan spuiten:

photo 540645

That’s it for now, nu naar de boot en vakantie tot medio augustus! 8) 8) 8)

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jul, 2021 1:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Mooie evergreen upgrades op de tank, ook het blok ziet er al mooi uit.

Happy holidays :brouw:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jul, 2021 7:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4383
Woonplaats: Aartselaar
Ruud wow het is weer feest voor de ogen doe zo verder je maakt toch altijd iets waardevoller van je bouwdozen prachtig weeral
Geniet van je verlof hopelijk valt het weer ook mee
grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement