Ik onderscheid een aantal sub-projecten bij deze bouw: de benzinetank achter, de vering (bladveren en dempers), de supercharger en carburatie voorop - dik in het zicht en daar is behoorlijk aan te knutselen.
. Het motorblok (hoewel mijn handen jeuken) doe ik OOB, want dit model wordt met gesloten kappen gebouwd.
De benzinetank met de meegegoten benzineleidingen, gaasbescherming e.d. is helemaal kaalgeschuurd, alle details eraf:
De bladvering komt zo standaard van de sprues:
Dat kan wel wat beter. De bladvering was omwikkeld met touw (geen tape zoals bij de Fiat), die breng ik later aan. Met Evergeen de gordingen wat geaccentueerd.
De bevestigingsbeugels, nu helemaal massief, uitgeslepen naar beugels en bouten en moeren aangebracht:
De supercharger …bouten en moeren aangebracht. Met Evergreen, boutjes, PE uit de restbak, wat koperstaaf, ringetjes uit een BIC-pen gesneden de carburateurs wat detaillering gegeven:
In het motorblok wel de distribitiekoker vrijgemaakt. Daar blijft het ook bij. Denk ik.
Het chassis vraagt ook wel wat werk. Meegegoten beugels e.d. gaan er af en vervang ik door wat knutselwerk uit de PE-restanten box en Evergreen. Er moeten wat klinknagels en moeren bij op diverse plekken.