Tijd voor een kleine update. Wederom geen grote stappen. Had weer wat tegenslag, maar we naderen toch het deel waar ik alles in de primer kan gaan zetten en kan beginnen met airbrushen.
Eerst wat details die nog aangebracht moesten worden.
De hoofdsteun, die al eerder bekleed was met zelfklevend leerachtig materiaal van MFH. Ziet er toch beter uit dan spuiten in leerkleur bruin.
De achtersteun voor de vleugel vastgemaakt aan het deel wat straks achterop de versnellingsbak moet komen. De bevestigings pinnen staken nogal ver uit. Met wat vijlen en schuren tot meer realistische proporties teruggebracht.
Nog een klein onderdeel achterop de tank. Was eigenlijk voorzien van lipjes om te bevestigen. Die zaten er in werkelijkheid niet. Die zijn verwijderd, en de steun is "koud" op de tank gelijmd.
De hoofdschakelaar om de wagen stroomloos te maken na een crash. Een klein onderdeel wat rood gemaakt moest worden.
Hieronder wat gecompliceerde gietstukken die nogal wat bewerking nodig hadden. Deze delen komen later bovenop de radiatoren te liggen.
Toen verder met de spiegels. Het is volstrekt onduidelijk hoe die bevestigd moesten worden. Er zaten mee gegoten pinnen aan, maar geen voorziene gaten in de body. Ik wilde ze ook niet later op het cockpitraam gaan lijmen.
Ik heb dus de mee gegoten ruwe en grote pinnen verwijderd, en gaten geboord op dezelfde plekken van 1mm
In die gaten vervolgens metalen pinnen gelijmd, om genoeg lengte te krijgen en een goede diameter.
Vervolgens gaatjes in de body geboord om de spiegels in de juiste positie te kunnen krijgen.
De cockpitruit is van uitsparingen voorzien die over de pinnen vallen, en tevens de ruit straks mooi op de plaats houdt.
Ik had een reserve ruit mee besteld met de decals uit Japan. Die heb ik op de grond laten vallen. Toen ik die op wilde rapen, bleek ik er met mijn poezelige voeten op te hebben gestaan. Volledig geplet.
Ik zal het dus met deze moeten doen. Die is van zachter plastic dan de nieuwe versie, die gewoon vacuumgezogen was. Maar na 25 jaar en een beetje is dat volledig vergeeld e ondoorzichtig geworden. Het lijkt erop dat het door en door is. Ik heb het met de tot nu toe aangedragen methoden niet doorzichtig kunnen krijgen.
Maar deze ruit is wel heel mooi strak aan te brengen.
En tot slot de pinnen weer gelijk gemaakt met de body, zodat het straks na het spuiten niet niet meer te zien is.
Volgens de manual bevestig je de spiegels achteraf. Maar door ze nu al te bevestigen en mee te spuiten is de afwerking strakker. Althans dat is de theorie.
En dan kunnen we nu overgaan tot schuren, ontvetten en het aanbrengen van de primer. Ik ben zulke grote oppervlakken niet gewend, dus ik hoop dat het wil lukken.
Tot de volgende update maar weer.