Tijd voor een kleine update.
Letterlijk elk witmetaal deel van deze kit moet behoorlijk nabewerkt worden. Ik vind het op zichzelf geen vervelend werk, maar wel enorm tijdrovend.
Om de motivatie erin te houden heb ik tussendoor de modificatie van de aandrijfas met de stofhoezen om de homokineten uitgeprobeerd.
Zo ziet het er oorspronkelijk uit. Volgens de manual moet de as en de andere delen in mat aluminium gespoten worden met de stofhoezen in half mat zwart.
Nadat ik de as deels heb voorbewerkt, heb ik de witmetaal meegegoten aandrijfassen ertussen uit gesneden.
Vervolgens aan de uiteinden van de stofhoezen in een aantal fases gaten geboord, tot uiteindelijk 1,2 mm.
Daarna de twee aandrijfassen van metaaldraad gemaakt. Doordat ik de gaten in de stofhoezen behoorlijk diep heb geboord heb ik later bij het plaatsen van het geheel wat speling en beweging in de assen.
En hieronder het eindresultaat. Ik heb geëxperimenteerd met krimpkous over het witmetaal. Dat bleek de perfecte glans te hebben van echte stofhoezen. In elk geval beter dan uitsluitend het verven. Ook de assen zelf zijn nu veel strakker. Ik ben wel tevreden met het resultaat.
Nog een klein onderdeel bewerkt. In totaal moeten hier 4 kleuren gebruikt worden. Aluminium, gun metal, zwart en metaalgrijs.
En dan weer verder met de nauwelijks kleiner wordende stapel witmetaal delen.
Hier een onderdeel van de inspuiting voor de motor.
En proefpassen met de injectoren van FE waarop later de benzineslangen worden aangesloten.
De nog niet bewerkte delen van de achterwielophanging. Hier kun je goed de gietnaden, ruwe oppervlakten en dergelijke van de onderdelen zien.
En hier een nog onbewerkte, en deels bewerkte uprights van de achterwielophanging.
De oliekoeler radiator, bestaande uit witmetaal met daarop aan beide zijden een FE deel met het profiel van de radiator.
En nog wat delen van de voorwielophanging.
Er zijn best aardige details mee gegoten, maar de delen hebben wel wat TLC nodig om dat naar boven te brengen. Zie hieronder bijvoorbeeld de scharnieren waar de draagarmen aan het chassis komen te zitten.
En tot slot voor vandaag nog een ander deel van de voorwielophanging. Deels al bewerkt, versus het onbewerkte deel. Ik heb op Internet nogal wat gebouwde kits gezien waar de delen meteen in de kleur gespoten zijn, zo te zien zonder verdere bewerking. Daar valt dus met wat geduld het nodige te bereiken.
Tot een volgende update maar weer.